آینده نوشت:

این حادثه حوالی ساعت 15 دیروز در نزدیکی روستای چوخور چالدران روی داد که طی آن خودروی حامل جان برکفان ناجا نیز منهدم شد... حاجی‌احمدی، گفت که این گروه آماده مذاکره با ایران است و آماده است سلاح‌های خود را زمین بگذارد.سرکرده این گروه تروریستی در حالی از حقوق کردها سخن می گوید که اکثر قربانیان عملیاتهای آنها شهروندان کرد ایرانی به ویژه زنان و کودکان و مردم عادی بوده اند که از جمله چندی پیش در میدان سنندج به شهادت رسیدند.

بعد از درگیریهای گسترده میان پاسداران ایرانی و تروریستهای پژاک، این بار 5 تن از پرسنل مهندسی نیروی انتظامی در منطقه مرزی ماکو به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار "آینده"، یک تیم 5 نفره از پرسنل مهندسی نیروی انتظامی که برای تعمیر موتور برق یک میله مرزی در منطقه بورالان ماکو به برجک رفته بودند، در حین برگشت با کمین تروریستها مواجه می شوند که متاسفانه هر 5 تن ب شهادت می رسند.

یک نفر از این شهدا افسر، یک نفر درجه دار و 3 نفر دیگر هم از سربازان بوده اند.

گفتنی است این حادثه حوالی ساعت 15 دیروز در نزدیکی روستای چوخور چالدران روی داد که طی آن خودروی حامل جان برکفان ناجا نیز منهدم شد.

 درخواست گروهک پژاک برای مذاکره با ایران

همزمان با این اقدامات تروریستی، روزنامه شرق نوشت: پس از یک ماه درگیری نظامی در مناطق مرزی کشور و اعمال فشارهای دیپلماتیک علیه گروهک پژاک، به منظور متوقف کردن تحرکات آنها در مناطق کردنشین کشور، رهبر این گروهک از آمادگی مذاکره با ایران سخن به میان آورده است. پژاک که سال‌هاست در لیست گروه‌های تروریستی ایران و آمریکا قرار گرفته است در حالی آمادگی خود را برای مذاکره با ایران اعلام کرده که طی هفته‌های گذشته مناطق مرزی ایران و کردستان عراق مورد حملات توپخانه‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و درگیری‌های نظامی گسترده‌ای میان اعضای سپاه پاسداران ایران و نیروهای مسلح پژاک گزارش شد. بر همین اساس هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق طی یک تماس تلفنی از علی‌اکبر صالحی خواسته بود حملات توپخانه‌ای به مناطق مرزی کردستان را متوقف کنند. با این حال ایران با به حق خواندن حمله به گروه‌هایی که منافع ایران را با خطر مواجه می‌کنند، این درخواست را رد کرد. همچنین تهران در غیاب سفیر آلمان در ایران، کادن باخ، کاردار این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد تا مراتب اعتراض خود به اقامت عبدالرحمان حاج‌احمدی، رهبر این گروهک در آلمان را اعلام کند. در ادامه تحرکات دیپلماتیک، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با گیدو وستروله، همتای آلمان خود، خواهان «برخورد جدی» دولت آلمان نسبت به حضور رهبر گروهک پژاک در این کشور شد.

عبدالرحمان حاج‌احمدی، سرکرده گروهک پژاک اسفندماه سال ۱۳۸۸ یک‌بار توسط پلیس آلمان در شهر کلن بازداشت شده بود. این بازداشت همزمان با انجام حملات دولت ترکیه علیه ‌نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.‌ک.‌ک)، در اروپای شمالی صورت گرفت اما بازداشت او بیشتر از دو روز به طول نینجامید.

حال پس از حدود یک ماه، تحرکات نظامی و دیپلماتیک ایران علیه گروهک پژاک، عبدالرحمان حاجی‌احمدی، رهبر این گروهک گفت که این گروه آماده مذاکره با ایران است و بر این باور است که موضوع کرد‌ها باید از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز حل شود.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، وی در گفت‌وگو با RUDAW این نکته را خاطرنشان کرد که پژاک آماده است، سلاح‌های خود را زمین بگذارد چرا که جنگ به کرد‌ها برای دسترسی به حقوق سیاسی و فرهنگی در ایران کمک نمی‌کند.

سرکرده این گروه تروریستی در حالی از حقوق کردها سخن می گوید که اکثر قربانیان عملیاتهای آنها شهروندان کرد ایرانی به ویژه زنان و کودکان و مردم عادی بوده اند که از جمله چندی پیش در میدان سنندج به شهادت رسیدند.

حاجی احمدی افزود: ما باید راهکاری سیاسی و صلح‌آمیز پیدا کنیم. این در حالی است که در هفته‌های اخیر نزدیک به 16نفر از تروریستهای این گروهک در جریان حملات سپاه به پایگاه‌های پژاک کشته شده‌اند.

به نظر می‌رسد که با افزایش فشارها علیه گروهک پژاک، رهبر این گروهک مسیر جدیدی را در ادامه حرکت جریان خود در دستور کار قرار داده و در پی تجربه راهی است که پیش از این گروهک‌های کردی چون کومله و حزب دموکرات کردستان پیموده‌اند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =