ضرورت برندسازی و صادرات عسل دلفان / ظرفیت بالای زنبورداری در اشتغالزایی

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: عسل تولید شده در دلفان قابلیت برندسازی و صادرات را دارد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر یحیی ابراهیمی دقایقی پیش در جشنواره عسل دلفان در سخنانی گفت : یکی از اولویت های اصلی در لرستان و دلفان بحث اشتغال و اشتغال زایی است .

دکتر یحیی ابراهیمی در مراسم فستیوال عسل در دلفان گفت : اساس کشاورزی بر محور آب و تخصیص آب است پنجاه میلیارد مکعب ذخیره آب کشور است که سی میلیارد متر مکعب آن در خوزستان است و از این مقدار ۱۳ میلیارد به لرستان و سهم لرستان در آب کمتر از نیم درصد است که نشان می دهد در ادوار گذشته در حق استان اجحاف شده است .

وی افزود : در سند آمایش لرستان در حق دلفان اجحاف شده است اگر میخواهیم در بحث اشتغال و بیماری مشکل دلفان را حل کنیم مسیر توسعه در حوزه کشاورزی و زیر ساخت های کشاورزی است و باتوجه به پتانسیل و ظرفیت استان در حوزه کشاورزی، مجموعه جهاد کشاورزی می تواند بیشترین اشتغالزایی را رقم بزند .

ابراهیمی ادامه داد : با اطلاعات و آمار کافی ورود پیدا کنیم تا بتوانیم از حق و حقوق مردم دفاع کنیم در بخش کشاورزی ایلام با دویست هزار هکتار اراضی ، دو هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبار گذاشتند انوقت لرستان با هشتصد هزار هکتار هشتصد میلبارد تومان گذاشته بود .

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه سفر قالیباف با هماهنگی ایشان، دلفان پایلوت مناطق محروم از نزدیک ظرفیت ها را دید اظهار داشت : یکی از ظرفیت های که می شود سرمایه گذاری کرد و برند سازی کرد محصولات کشاورزی است.

یحیی ابراهیمی تصریح کرد: نخود دلفان به اسم کرمانشاه و عسل کفراج به اسم دیگر استانها معرفی شده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ظرفیت عسل در استان افزود :کمتر روستایی در کشور داریم که بدین شکل تولید داشته باشد که در سبد غذایی نقشی مهم داشته باشد .

وی ادامه داد : عسل علاوه بر بعد تغذیه ای یک ماده ای است به خاطر اثر آنتی اکسیدانی قوی که دارد در در بحث جلوگیری سرطان ،تقویت سیستم ایمنی اثرات آنتی بیوتیکی و ... همچنین در کرونا یکی از مهمترین ابزار مقابله بود فقط به فکر تولید عسل نباشیم و نیش زنبور نیز در بحث تحقیقات ضد کرونایی موثر بود.

دکتر ابراهیمی بیان نمود: بایستی با برند سازی کیفیت عسل را بالا ببریم ،تلاش کنیم با معیارهای استانداردسازی عسل لرستان را معرفی نماییم

وی افزود :با سرمایه گذاری بسیار کم می توان اشتغال زایی انبوهی در زنبور داری و تولید عسل ایجاد نماییم و تمرکز خاصی نیز در بحث صادرات این محصول داشته باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس در پایانضمن تشکر از مسئولین جهاد کشاورزی استان گفت : این چنین جشنواره هایی باید برگزار کنیم و برندسازی کنیم و در بین کشور جایگاه خود را ارتقا دهیم تا کیفیت عسل استان و دلفان را کیفیت دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =