۴۳ درصد هزینه‌های درمانی در یزد صرف بیماران غیر بومی می‌شود

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه ۴۳ درصد هزینه درمانی در این استان مربوط به بیماران غیر بومی است گفت: در حال حاضر این اداره کل با ۹۹.۵ درصد موسسات تشخیصی و درمانی قرارداد دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دکتر محمد دریجانی در آیین افتتاح ساختمان بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه ۴۳ درصد هزینه درمانی در این استان مربوط به بیماران غیر بومی است اظهار کرد: اکنون این اداره کل با ۹۹.۵ درصد موسسات تشخیصی و درمانی قرارداد دارد.

وی افزود: هزینه درمانی یک بیمه شده در استان یزد کمتر از میانگین کشوری است بطوریکه میانگین پرونده درمانی یک بیمار در کشور چهار میلیون و ۴۰۰ هزار است اما این رقم در استان چهار میلیون است.

وی عنوان کرد: سازمان های بیمه گر بدون همراهی بخش دانشگاهی به تنهایی نمی توانند اقدامی انجام دهند که خدا روشکر در استان یزد این تعامل و همکاری وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطرنشان کرد: در این مراسم ساختمان اداری بیمه سلامت استان یزد با با زیر بنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع در هفت طبقه و با هزینه ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: اکنون ۳۳۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات ۲ هزار و ۵۰۰ موسسه که به طور مستقیم یا غیرمستقیم طرف قرارداد است، بهره مند هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور هم در این مراسم گفت: در سالجاری پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین هزینه درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج تخصیص یافت که این از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم است.

دکتر محمدمهدی ناصحی اظهار کرد: در فاز اول، بسته‌ها و خدمات ۳۰ بیماری برای اعمال در سامانه‌ها جهت پرداخت آماده شده است.

وی افزود: البته پنج درصد اعتبار یاد شده در اختیار استانها برای تصمیم گیری قرار می گیرد و امید است در سال آینده با برنامه ریزی دقیق تر و کار کارشناسی، اعتبارات بیشتری جذب شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =