۱۵۶۸ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری توسط بانک کشاورزی مازندران پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده، ترویج و سهولت اجرای سنت حسنه ازدواج و افزایش امید به زندگی، شعب بانک کشاورزی استان مازندران از آغاز دولت سیزدهم تاکنون، مبلغ ۱۵۶۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری پرداخت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، محمدتقی قزل سفلی به مناسبت هفته دولت، طی گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی در استان گفت: شعب استان مازندران از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱، مبلغ ۵۸۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات، به ۵۷۴۳۰ نفر از فعالین در زیربخش های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت کردند.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۵۵۰۲۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۸۵۱۵ میلیارد ریال به تولید کنندگان بخش کشاورزی پرداخت شده است.با پرداخت ۶۴۰۷ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و تامین نهاده واحدهای تولید دام، طیور و آبزیان شعب بانک کشاورزی استان مازندران، طی سه ماهی که طرح مردمی سازی یارانه ها آغازشده است مبلغ ۶۴۰۷ میلیارد ریال تسهیلات کم‌ بهره در راستای عادلانه کردن یارانه ها برای خرید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان در قالب دامدار کارت و سامانه بازارگاه برای ۵ هزار و ۱۲۹ نفر پرداخت نمودند.

قزل سفلی، مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران با بیان این مطلب افزود: تسهیلات یادشده باهدف کمک به تأمین بخشی از نهاده‌های مورد نیاز واحدهای دام ، طیور و آبزیان با نرخ سود ترجیهی(۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ درصد) به‌صورت ۹ ماهه در اختیار متقاضیان این تسهیلات قرار می‌گیرد. با همراهی و پیگیری های استاندار محترم مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و تلاشهای بی وقفه کارکنان شعب بانک کشاورزی، رتبه سوم کشوری در پرداخت این تسهیلات کسب و امیدواریم که با تامین اعتبار لازم، همچنان روند پرداخت ادامه داشته باشد.

پرداخت بیش از ۲۰۱۶ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

وی بیان کرد: بانک کشاورزی استان مازندران طی ۲ سال اخیر، بیش از ۲۰۱۶ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل منابع داخلی بانک، با نرخ ترجیحی (۱۵درصد) به متقاضیان پرداخت نموده است. با پرداخت این تسهیلات: ۱۵۷۶ فقره تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی خریداری شده توسط کشاورزان وارد چرخه مکانیزاسیون کشاورزی این استان شده که موجب بهبود قابل توجه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گردیده است. شعب بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای دولت سیزدهم و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، بیش از ۴۷۳ میلیارد ریال، تسهیلات احداث گلخانه پرداخت کردند، این تسهیلات به ۴۵ طرح و در سطح بیش از ۴.۲ هکتار پرداخت شده است.

قزل سفلی یادآور شد: شعب بانک کشاورزی استان مازندران از آغاز دولت سیزدهم بیش از ۶۱۸ میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، پرداخت کردند و این میزان تسهیلات به ۹۳۷ نفر از واجدان شرایط تسهیلات پرداخت کردند. در راستای تحکیم بنیان خانواده، ترویج و سهولت اجرای سنت حسنه ازدواج و افزایش امید به زندگی، شعب بانک کشاورزی استان مازندران از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ، مبلغ ۱۵۶۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری پرداخت نموده و این میزان تسهیلات به ۱۷۵۴ نفر از متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: شعب بانک کشاورزی استان مازندران طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و از محل بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه و منابع داخلی، مبلغ ۱۰۵۲ میلیارد ریال جهت تسویه بدهی بدهکاران، جذب و تعداد ۳۰۶۰ فقره از بدهکاران از این بخشودگی استفاده و بدهی خود را تسویه نموده اند. در همین راستا و به مناسبت هفته دولت شعب بانک کشاورزی از ۲۹ مرداد تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ مجاز هستند با رعایت سایر ضوابط و مقررات ابلاغی، نسبت به بخشودگی ۶ درصد وجه التزام بدهی متقاضیانی که قصد تسویه نقدی بدهی خود را دارند، بدون رعایت سقف ریالی حد نصاب های ابلاغی قبلی، اقدام کنند. تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیانی که مدارک پرونده آن ها تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ تکمیل شده است، از دیگر خدمات ویژه ای است که بانک کشاورزی در هفته دولت ارائه می دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =