آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به بحران مالی در غرب گفت: امیدواریم اروپا و آمریکا هم به سرنوشت ظالمان تاریخ دچار شوند.

رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان قضایی به اقدامات گروهک‌های تروریستی علیه ایران اشاره کرد و گفت: منافقین و گروهک پژاک متاسفانه در کشورهای اروپایی جولان می‌دهند و حرکت مذبوحانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده‌اند که بحمدالله با تلاش نیروهای مسلح ما سرکوب شدند و این نشان می‌دهدکه کشورهای غربی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند، ادعایی توخالی است. 

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از نخست وزیر عراق در برخورد با گروهک منافقین گفت: امیدواریم که کشورهای اروپایی هم به فکر بیفتند و رفتار دوگانه خودشان را تعدیل بکنند و توقع نداشته باشند که ادعاهای آنها در مبارزه با تروریسم مورد قبول واقع شود آن هم در حالی که خود این کشورها حامی تروریسم هستند. 

در ادامه گزیده ای سخنان رئیس قوه قضائیه می آید:

 در ضیافت‌های افطار ماه رمضان چهره مشوشی از نظام عرضه نشود 

  • امیدوارم که تمام مردم و مسئولان و نهادها متوجه باشند که در ضیافت‌های ماه مبارک رمضان از اسراف پرهیز شود و سفره‌های افطار رنگین نباشد، چرا که به لحاظ اخلاقی در جامعه‌ای که مستمند زیاد وجود دارد، پهن کردن سفره‌های رنگین ضرورتی ندارد و چه بهتر که به جای آن از افراد محروم و کسانی که شاید برای افطارشان جز یک نان خالی ندارند دستگیری شود.
  • حتی اگر از مال شخصی و حلال‌مان بخواهیم سفره‌های رنگین بیندازیم در حالی که در کنارمان افراد محرومی هستند باز هم این کار چندان اخلاقی، انسانی و عاقلانه نیست و نهادها و سازمانهایی که از اموال عمومی استفاده می‌کنند؛ حتی آنهایی که مجوز برای دادن افطار دارند نیز باید به حداقل آن اکتفا کنند و از اموال عمومی طوری اسراف نکنند که چهره مشوشی از نظام عرضه شود.

فرصت های ماه رمضان

  • از تمام خطبا، رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی می‌خواهیم در فرصت پیش آمده ماه مبارک رمضان چهره واقعی ملت ایران را که سرشار از ایثارگری، عطوفت و ارزش‌های انسانی است، ترسیم کنند.  مناسب است در این ماه همه خطبا، همه مبلغان و همه رسانه‌های عمومی بحث رحمت، عطوفت، گذشت و ایثار را در میان مردم ترویج کنند. 

کاهش آمار جرایم در ماه رمضان و گرایش مردم به معنویات و ارزش‌ها

  • در این ماه مبارک، بستر بسیار خوب معنوی فراهم می‌شود که امیدواریم همه ما بتوانیم استفاده بیشتری از آن بکنیم و این ماه را فرصت مناسبی در افزایش همدلی، نزدیک کردن فاصله‌ها و برداشتن کینه‌ها قرار دهیم. 
  • ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است تا با استفاده از بستر و فضای معنوی این ماه، تمام رسانه‌ها تلاش کنند تا تصویری که از این ملت ارائه می‌شود، یک تصویر مطابق با واقعیت باشد و واقعیت ملت ایران یک واقعیت دینی مبتنی بر پاسداشت و احترام ارزش‌های الهی و معنوی است و همه ما شاهدیم که چه مقدار گذشت، ایثار و عطوفت در بین مردم کشور ما وجود دارد که شاید در کمتر ملتی پیدا بشود، درحالی که گاه می‌شود تصویری که از ملت عزیزمان عرضه‌ می‌کنیم تصویری خشن، ناملایم و افسرده است. 
  • اگر رسانه‌های ما می‌خواهند واقعیت را منعکس کنند باید در کنار انتشار برخی حوادث و اتفاقات ناخوشایند روح معنوی و سرشار از گذشت، عاطفه و مهر و محبت ایرانی مسلمان را نیز در آن حدی که واقعاً معقول و صحیح است عرضه کنند.   

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    اونهایی که قصد برپایی ضیافت افطاری دارند بهتر است سفره های خود را در پارکها و برای مردم عادی پهن کنند که جشن رمضان نمود عینی پیدا کند.
  • میثم IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    مگه خدایی نکرده کسی از مال حروم یا بیت المال هم افطاری میده که حلال بودن با پسوند "حتی" گفته بشه..!!!!؟
  • بدون نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    میانه روی واعتدال نشانه مومن است.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    پس حاج آقانديدي سفره هاي افطاري كه درماه رمضان ازتلويزيون نشون داده ميشه(قبلاكه تلويزيون ميديدم)شايدشماهم مثل ماقيدانواع تلويزيون رازدي؟خارجي وداخلي همه راباهم؟به جريان فرماندارعلي(ع)درنهج البلاغه رجوع كنيدعثمان ابن حنيف