۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۴

شهرام شکیبا


شاعر می‌گوید:
از دست‌بوس میل به پابوس کرده‌ای
خاکم به سر، ترقیِ معکوس کرده‌ای
شعر فوق و تیتر فوق‌تر از آن هیچ ربطی به نماینده دوره پنجم مجلس و رئیس بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی ندارد. پرونده ماجرا به شرکای تجاری ما می‌خورد و جدولی که دوستان در سرویس اقتصاد از شرکای تجاری ما از سال 84 تا 88 چاپ کرده‌اند. پنج شریک تجاری ایران در سال 88 عبارتند از: عراق، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا و افغانستان.
مقایسه این 5 کشور با شرکای تجاری سال‌های گذشته ماجرای ترقی معکوس را روشن می‌کند. بالاخره اینکه از کجا می‌خریم و به کجا می‌فروشیم کیفیت واردات و صادراتمان را نشان می‌دهد.
1- افغانستان چه دارد و چه می‌خواهد که سوئیس، آلمان و فرانسه ندارند یا نمی‌خواهند.
2- بز لاغر و گاو بی‌شاخ از افغانستان می‌آوریم. چی جایش می‌فروشیم؟
3- از چین و ایتالیا چیز می‌خریم و اجناسمان را به افغانستان و عراق می‌فروشیم. از امارات چی وارد می‌کنیم و چی به جایش صادر می‌فرماییم؟
4- با ادامه این روند شکوفایی اقتصادی فکر می‌کنید شرکای تجاری‌مان در چهارسال آینده کجاها باشند؟

وزیر پرسرعت
رئیس‌جمهور در جلسه معارفه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی و تودیع وزیر سابق گفت: «تمامی فعالان عرصه فرهنگ باید 150 کیلومتر در ساعت در عرصه تعالی و فرهنگ بدوند تا عرصه‌ای برای هنرمندان باز شود و اگر آهسته باشد، انتظار قدم زدن اهالی فرهنگی در این عرصه درست نیست و تشویق‌ها و حمایت‌ها پس از حرکت معنا پیدا می‌کند.»
1- به نظر شما رئیس‌جمهور قبل از این جلسه کجا سخنرانی داشته؟ در جمع مدیران ایران‌خودرو؟ در جمع تیم‌ملی دوومیدانی؟ یا در همایش بررسی علل انقراض نسل یوزپلنگ ایرانی؟
2- در بررسی سرعت وزیر از دوربین‌های کنترل سرعت استفاده می‌شود یا به خودش اعتماد می‌کنیم و سرعتش را می‌پرسیم؟
3- اگر وزیری از سرعت تعیین‌شده تخطی داشت، او را در پارکینگ می‌خوابانیم بعد از بررسی گواهی عدم خلافی‌اش اعمال قانون می‌کنیم یا بالعکس؟
4- با توجه به اینکه سیدمحمد حسینی وزیر تازه فرهنگ و ارشاد اسلامی به همین جلسه معارفه‌اش یک ساعت و نیم دیر رسیده حدس می‌زنید خانه‌اش کجا باشد؟ احتمالاً آن ور سه راه سلفچگان؟
5- بهتر نیست یک وزیر بیاوریم که خانه‌اش نزدیک بهارستان باشد؟
6 - وزیر با این سرعت چطوری در خیابان راه می‌رود؟
7- به هر حال احتمال تصادف منجر به جرح با چنین وزیر پرسرعتی زیاد است. لذا تقاضا می‌کنیم حتماً ایشان را بیمه بدنه و شخص ثالث بکنند.
8- با توجه به اینکه شکوفایی اقتصادی هم مهم است، فکر می‌کنید سرعت وزیر اقتصاد باید چقدر باشد؟
9- تقاضا می‌کنم رئیس‌جمهور هرچه سریعتر آیین‌نامه سرعت کلیه وزرا را در خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در شب و روز منتشر کنند.
10- از همین امروز سرعت وزیر راه را به مسابقه می‌گذاریم. جایزه آن مسابقه هم یک بلیت یکسره به ارمنستان با پرواز توپولوف خواهد بود.

چه کسی دروغ می‌گوید؟
الیاس نادران نماینده مجلس گفته آقای محمدرضا رحیمی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حالی که «دکتر» امضا می‌کند، دکترا ندارد و گویا همین آقای دکتر رحیمی در یکی از استان‌ها گفته چون آن استان رأی بیشتری به رئیس‌جمهور داده، پس امتیازات بیشتری برایشان قائل خواهند شد.
بچه که بودیم می‌گفتند دروغگو دشمن خداست. در این ماجرا هم لابد یکی از این دو نفر دروغ می‌گوید دیگر! ان‌شاء‌الله سه روز دیگر برایتان می‌نویسم که دروغگو سه روز دیگر چه کاره است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ID ۲۳:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۶/۱۶
    1 0
    خیلی خوب بود کلی استفاده کردیم