براساس اظهارات دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو ، اجبار به ارایه گواهی COC برای واردات، قیمت خودروهای وارداتی را افزایش می دهد اما در عوض بازار این خودروها را ضابطه مند می کند.

کاظم صمدی نیکخواه با بیان این مطلب گفت: اجبار به ارایه گواهی COC برای واردات خودرو به این معنی است که از این پس واردات خودرو تنها از کشور مبدا انجام خواهد شد و این به معنی افزایش بُعد مسافت، بالا رفتن هزینه های جابجایی و در نهایت افزایش قیمت خودروهای وارداتی است.

وی با اشاره به اینکه اجبار به ارایه گواهی COC برای واردات موجب ساماندهی بازار خودروهای وارداتی می‌شود، افزود: واردات خودرو از کشور مبدا به معنی حذف واردات شناسنامه ای خودرو است که این امر در نهایت منجر به سر و سامان دادن به آشفته بازار خودروهای وارداتی می شود.

صمدی نیکخواه افزود: اجبار به ارایه گواهی COC برای واردات به معنی حذف کشورهای مبدا واردات خواهد بود و از این پس کشورهای تولیدکننده مبدا محسوب خواهند شد. شرط در نظر گرفته شده را می توان به معنی حذف کامل کشورهای حاشیه خلیج فارس از لیست کشورهای مبدا و خداحافظی با واردات شناسنامه ای واردات خودرو تعبیر کرد.

دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: عرضه یک خودرو با آپشن ها و قیمت متفاوت، با ارایه خدمات پس از فروش از سوی شرکت های متفرقه یا بدون خدمات پس از فروش، واردات خودروهای استوک و کارکرده و فروش آن به جای خودرو نو و قیمت گذاری سلیقه ای این خودروها طی سال های اخیر محصول واردات شناسنامه ای خودرو بود که با اجرای قانون جدید بازار خودروهای وارداتی به نوعی ضابطه مند شده و دست دلالان و خورده پاها برای همیشه از این بازار قطع می شود.

نیکخواه در پاسخ به این پرسش که آیا حذف واردات شناسنامه ای که طی این سال ها مانند اهرم عمل کرده و مانع از افزایش قیمت خودروهای وارداتی توسط شرکت های واردکننده می شد، منجر به ایجاد بازار سیاه در بازار خودروهای وارداتی نخواهد شد، گفت: بررسی قیمت ها و جلوگیری از احتکار و ایجاد بازار سیاه خودروهای وارداتی نیازمند چتر نظارتی دولت و مسولان مربوطه و نظارت بر عملکرد شرکت های واردکننده است.

/22131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترانه IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اشکال نداره،تعرفه واردات را میبرند بالا تا شما حرف نزنید و به سمت تولید داخل بروید،حالا در نهایت به سود کیست؟مصرف کننده؟وارد کننده و یا...؟
  • behnam 64 US ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    خمه جای دنیا ارزان شده این ها وارداتی ها رو گران میکنند که داخلی ها جای گران شدن و خرید از طرف مردم را داشته باشد
  • بدون نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    چون مي خواهند خودروهاي داخلي گران كنند لازمش اينه كه وارداتي ها با داخلي هاي فاصله قيمتي بالايي داشته باشند و اقايون در وزارت صنايع از هر حربه اي براي اين كار استفاده مي كنند تا قيمت ها بالا برود
  • ... IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    همه جای دنیا بنزین رو گرون کردند و ماشین رو ارزون ... اینجا جفتش رو گرون کردند
  • 18 IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    دست دلالان و خورده پاها قطع میشه جیب آقایون....پر پول تر میشه به همین راحتی!!!
  • بدون نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    لطفا يك سري به سايت carderaiver بزنيد ماشين واقعي و قيمت واقعيه اونهارو ميبينيد و تازه متوجه ميشيد چه كلاهي سرمون رفته
  • کمال IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    من خودم در ایران خودرو کار میکنم قیمت کلیه خودروهای داخل حداقل 3 برابر قیمت واقعی انست مثلا سمند حدود 5 تا 6 میلیون تومان تمام میشود خوب بالاخره اقایان خرج دارند دیگه میدونم منعکس نمیشه ولی شاید وجدان بیدار خبر انلاین درج کنه شاید
  • دکتر بیگدلی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    کلام الحق یرید بهالباظل .انصافا اینکه درامد مردم به ریال باشد و خرجشان به دلار ظالمانه نیست؟ ان ربک لبالمرصاد والسلام علی من التبع الهدی.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    قیمت سوزوکی ویتارا از هیوندای ix 35 که با 110 درصد تعرفه وارد میشه هم داره بالاتر میره!!!! جالبه که کیفیتش هم خیلی پایینتره !! اگر ایران خودرویی با کیفیت بنز تولید کنه فکر کنم قیمتش از بوگاتی بزنه بالا