دیدگاه های خوانندگان خبرآنلاین در مورد یک خبر

واردات خودرو سال هاست که از بحث برانگیزترین مسایل صنعت کشور است. محدودیت های بالا در این زمینه همواره مورد انتقاد مصرف کنندگان خودرو به خصوص خودروهای ساخت داخل بوده است. بسیاری واردات خودروهای خارجی به بیش از دو برابر قیمت واقعی را عادلانه نمی دانند و برخی نیز ایجاد محدودیت را رانت زا و  فساد برانگیز می دانند. در حالی که از چندی پیش واردات خودرو به کشور به دلیل ممکن نبودن ثبت سفارش دشوار شده بود، حال دولت از اصلاح قوانین واردات خودرو خبر داده است.

حمید صافدل، معاون وزیر بازرگانی امروز یکشنبه در مورد ضوابط جدید ثبت سفارش خودرو گفت: مجاز بودن واردات خودرو تنها از مبدا کشور تولیدکننده به عنوان راهکاری برای مدیریت واردات خودرو در جهت واقعی کردن واردات و ارتباط واقعی‌تر بین نمایندگی‌های داخلی و کشورهای تامین کننده خودرو است.

معاون وزیر بازرگانی با تشریح ضوابط جدید واردات خودرو اعم از قیمت و کیفیت گفت: در شرایط جدید واردات خودرو به صورت موردی امکان پذیر نیست.

انتشار این خبر خودرویی هم همانند دیگر اخبار خودرویی که معمولا مخاطب بالایی دارند، حاوی نظرهای درخور تامل مخاطبان خبرآنلاین بوده است که برخی از آنها را در زیر می خوانید: 

  • 1- حسن آقا: بهتر. قبلا می رفتند، ماشین تصادفی می خریدند، تعمیر می کردند به جای نو وارد می کردند. دولت عوارضش را می گرفت واردکننده هم سودش را.
  • 2- بدون نام: به نظر من که واردات انحصاری هم در دست خودروسازان است و بس. سود سرشارش هم توی جیب آنها می رود.
  • 3- مستضعف:یکی از اقوام ما هم به من پیشنهاد کرد که بیا ثبت سفارش کنم برات بعد امتیازت را 6 میلیون می فروشم. البته اگر لکسوس ثبت کنی.گفت، چون کارت بازرگانی نداری، نمی توانی وارد کنی والا سودش خیلی بیشتر از این حرفاست. این یعنی عدالت؟
  • 4- سوال: آقایان اعلام کردند که سایت برای ثبت سفارش باز شده ولی من هرکاری کردم نتوانستم ثبت سفارش کنم. بعد دوستی گفت که دلت خوشه، این یعنی باید رابطه داشته باشی و با آن اپراتورها که برای افراد خاص ثبت سفارش می کنند تماس بگیری تا بتوانی ثبت کنی والا هر کسی نمی تواند خودرو وارد کند.
  • 5- عباس آقا: چرا کسی جلوی دلال بازی ثبت سفارش ها را نمی گیره؟برخی که رابطه دارند و پول ندارند فقط ثبت سفارش می کنند و بعد امتیازشان را می فروشند.
  • 6- بدون نام: دولت 74.5 میلیون ایرانی را گروگان 500 هزار نفری که از خودرو نان می خورند کرده!
  • 7- بدون نام: خصوصی سازی و هدفمند کردن یارانه ها نمی تواند با محدودیت واردات کالاهای غیر اساسی و مصرف کالاهای بی کیفیت داخلی از جمله خودرو هماهنگ باشد.
  • 8- بدون نام: سنگ اندازی در واردات قانونی خودرو بوده و خواهد بود تا فقط آب گل آلود برای یک عده درست شده. والا مردم چرا نباید بتوانند با رعایت قانون وقتی دولت اینقدر انواع و اقسام عوارض و تعرفه 130درصد از واردات خودرو میگیرد بعدم شرط و شروطم می گذارد، بتوانند خودرو وارد کنند؟

شما اگر نظر دیگری در مورد واردات خودرو دارید، آن را در قالب کامنت های مطلب حاضر برای ما ارسال کنید.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ای کاش قیمت خودرو تو ایران 2برابر جاهای دیگه بود! به عنوان مثال الان قیمت مزدا3 تو ایران 50 میلیونه در صورتی که قیمت جهانیش 15800 دلاره.اگه تعرفه واردات 100 درصد هم میبود قیمت نباید بیش از 36 میلیون میبود!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا این کارخانه ها چه مزیتی برای مملکت دارند جان روان مردم را بخطر می اندازند هیچ کشوری هم یکی ازاین خودرو ها نمی خرد برای سوارشدنش هم انواع تنگناها را برای مردم ایجاد می کنند.
  • اديب IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    والا خدارو خوش نمياد قيمت بنزين و روعن و لوازم يدكي فوب خليج فارس باشه ولي قيمت انواع اتومبيل داخل كشور سه برابر فوب خليج فارس . لطفا محض رضاي خدايكي جواب ما رو بده.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    در مورد قیمت مزدا3 بد نیست بدونیدکه تعرفه انها نهایت 60 درصدمیباشد برای حمایت از بااصطلاح تولید ببینید چه گرانفروشیی میکنند هیچ کسی هم جرات اعتراض نداره.اعتراض اخه به کی؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    فرضا اگه یه کسی جلوی خرید شما رو بگیره و بگه فقط بایستی از اجناس من خرید کنی و اگه می خواهی جنس خارجی بخری باید دو برابر پول اون رو اول باید به من بدی بعد بخری، اسمش چیه؟!!!زورگیری!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    مظلومیت ما وقتی هویداتر می شود که خودرویی مثل 405 با آردی و هزار مشتقاتش که شاهکار ایران خودرو است الان در محرومترین نقاط فرانسه هم کسی سوارش نمی شود چراکه نکنولو‍ژی این خودرو به حد کافی کهنه هست و در ایران برای خرید این خودرو قدیمی می بایست معادل یک خودروی نسبتا مناسب و جدید تویوتا هزینه کرد!!
  • پسرآریایی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ما باید تا کی با ماشینهایی مثل پراید شاهد جون دادن هموطنامون باشیم واقعا این قیمتها از نزولخواری هم بیشتر است
  • علی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    تا اوضاع به همین منوال است خودرو ساز ها هیچ احساس خطرنمی کنند خودرو سازی درایران کاملا انحصاری است و هیچ کس اجاز ورود ندارد به سرنوشت شرکتهای کوچک نگاه کنیده چگونه یکی بعداز دیگر تعطیل میشوند
  • کیارش US ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    من مدتی هست که امریکا هستم. یک تویوتا کرولای سال 2002 رو دارم میخرم حدود پنج هزار دلار. واقعا برای مردم کشورم متاسفم، چون تا همین 8 ماه پیش که ایران بودم میدیدم وضعیت چیه.
  • حامد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    من موندم چرا خبرگزاری ها مثل همین خبرانلاین حرفهای دل مردم رو از مسئولین ذیربط نمیپرسه واقعا؟ این حرف دوستمون رو باید طلا گرفت: دولت 74.5 میلیون ایرانی را گروگان "500 هزار نفری که از خودرو نان می خورند کرده!"
  • عباس IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    فعلا که جان ومال مردم گرو کارخانجات داخلی است که هم انحصار تولید را دارند هم واردات دست انهاست وهم ورشکسته دریافت کننده یارانه ها هستند هم بدهکار بانکها یند هم بدهکار قطعه سازها هم به عناوین قانونی وغیر قانونی گرانفروشی کم فروشی می کنندکسی هم جلو دارشان نیست اون ازفروش کامیون اون قیمت وکیفیت سواری. .
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    مانمی خوایم قبول کنیم که نمیشه دور مملکت دیوار کشید بدشم گفت ما هرچی میخوایم خودمون می سازیم بابا شما اینکاره نیستید اگه قبول کنید اینو نشونه فهمه نه ضعف
  • بدون نام US ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نيسان مورانو اينجا تو امرىكا بهترين مدلش ٣٨ هزار دلاره و تو ايران ٩٧ ميليون تومان!
  • بدون نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ای کاش که یکی پیدامی شد به این دوستان میگفت این قانون برای همه است یاهمان واردکنندگان خرده پا که به نظربنده همین خرده پاواردکنندهاباعث شکستن قیمت خودرو وارداتی حداق برای مدت کوتاهی میشود که همین ناراحتی خیلی ازواردکنندگان به اصطلاح اصلی یا انحصاری یاغیبگو که قبل ازاعلاموارداتراانجامداده .ولی....
  • بدون نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    والا اين همه حساسيت چرا در مورد بهترين خودروهاي دنيا صورت ميگيره ولي همين قانون ارتقاي كيفيت يا موسسه استاندارد مي گفت در شهريور 5 مدل توليدش متوفق ميشه چطوريه با افزايش توليد مواجه شدند؟چرا كسي توان رويايي رويي با خودروسازان رو نداره؟ولله قسم من بهم زور داره بنزين ازاد بزنم در خودري ايراني بي كيفيت و بعدم اتوبوس سوار بشيم قيمتش گرو ن شده مترو سوار بشيم با اين شلوغيش بشه 300!!!!
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اولا از شما به خاطر انعكاس نظرات مردم تشكر مي كنم و احترام مي گذاريد به مخاطبين خود و مساله اصلي:كدوم تصميم اين مسئولين يا قوانين مصوب بر اساس نظرات مردم يا تامين كننده خاصته ها و منافع مردمه؟يا اصلا اين صحبتها چه اثري داره؟اين از مردم مجلس كه امد از 130درصد عوارض 20درصد كم كرد چطوري خودروسازا ان رو وتو كردند و با اين كارششون پيغام مشخضي به نماينده ها دادند الان بايد گفت مردم در هيچ كجاي امور و تصميم گيري ها نيستند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    فکر کنم اگه به 124 زنگ بزنیم رسیدگی می کنند حتما....................
  • بینام DE ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نه آقاجان خودتون رو گول نزنید وقتی دلش برای 74 میلیون نسوخته بیاد برای 500 هزار تا بسوزه فقط چند نفرن که جیبشون پر پول میشه
  • 1 IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    الانم که می خواهند واردات رو انحصاری بدهند به نمایندگی ها مانند این روزها دیگه نمایندگی موجودی برای فروش ندارند در باازر ازاد با چندین میلیون بالاتر می فروشند و بازهم تکرار داستان انحصار این باز در مورد وارداتی ها!!یکیم نیست به سازمان حمایت بگه چرا جلوی این قیمت های کاذب رو نمی گیره یعنی بهانهی ابشن می اورند قیمت فاصله میگیره هر ماشینی تو سایت سازنده با فول ترین ابشن ها قیمت ....
  • 1 IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    الانم که می خواهند واردات رو انحصاری بدهند به نمایندگی ها مانند این روزها دیگه نمایندگی موجودی برای فروش ندارند در باازر ازاد با چندین میلیون بالاتر می فروشند و بازهم تکرار داستان انحصار این باز در مورد وارداتی ها!!یکیم نیست به سازمان ....
  • 2 IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ....حمایت بگه چرا جلوی این قیمت های کاذب رو نمی گیره یعنی بهانهی ابشن می اورند قیمت فاصله میگیره هر ماشینی تو سایت سازنده با فول ترین ابشن ها قیمت مشخصی داره اخه چرا تو این مملکت هرکی هرکیه دولتش واردات رو می بنده فروشنده هم ماشینی که قیمتش 110 هزار دلاره دولت تعرفه زور 130درصد میگیره باید 400 میلیون به فروش برسه؟
  • بدون نام US ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    تعرفه پول اضافی و زوریه که بدون هیچ دلیلی از مردم گرفته میشه و می خواین خودروسازی داشته باشین مثل ترکیه تعرفه صفر درصده ودر کنارش چندین میلیارد دلار صادرات و ارز اوری برای مملکتشون داره در حالی که در ایارن بی کیفیت ترین و قدیمی ترین خودروهای دنیا ساخته میشه که فقط به چند برابر قیمت هزینه شد وبدون داشتن چنین ارزشی از مردم گرفته میشه تا سود 38درصدی تامین بشه
  • پوریا IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اگه واقعا" خودروهاتون باکیفیته و قابل رقابت با خدرو های خارجی هستش پس مرزها رو باز بزارید تا ببینید آیا 1 نفر پیدا میشه خودروهای بی کیفیت یا بهتر بگم ارابه های مرگ شما رو بخره !