یک خواننده سایت : بر مبنای حداقل حقوق برای خرید یک خودرو مانند پراید ایرانی ها چهار برابر یک خارجی فشار هزینه ای تحمل می کنند.

در پی انتشار فهرست قیمت خودروهای صادراتی اظهار نظرهای مختلفی از سوی خوانندگان خبرآنلاین ابراز شده است که مشروح این نظرات را می تواندی بخوانید. در ضمن یکی از خوانندگان در اظهار نظر خود با اعلام قیمتی معادل 8 میلیون تومان برای خودروی رانا عنوان کرده که این امار دورغ است ویا ما دورغ نوشته ایم. در این زمینه باید گفت ارقام فوق گزارش رسمی گمرک ایران است و بدونه هیچ گونه دخل و تصرف از سوی سایت خبر آنلاین منتشر شده است بنابراین راست و دروغ این ارقام بر عهده گمرک و صادرکنندگانی است که این ارقام را در اظهار نامه های گمرکی خود درج کرده اند.

بدون نام: خود مردم مقصرند اگه فقط 3-4 ماه ماشین نخرند و پول ثبت نامشون رو پس بگیرن کارخانه ها دیگه به خودشون اجازه کلاه برداری از ملت مظلوم رو نمیدن

خلیج فارس: خدایی چرا با احساسات مردم بازی میکنید پس بگین که مازاد پولهای این ماشینها در کشور به کجا واریز میشه به امید اون دنیا که بر بال فرشتگان ....

بدون نام: آن مگان 30 میلیونی و سمند 15 میلیونی هم رد گم کنی است. احتمالا یک یا دو دستگاه بیشتر از آن صادر نشده است.

بدون نام: خودروسازها (بخوان مونتاژکاران پراید و پژو) چنان مردم را چیز فرض کرده اند که هزار بهانه برای این حرفشان می آورند. مانند مالیات 1 میلیون تومنی فروش داخلی و ... درحالیکه این اختلاف قیمت ها خیلی بیشتر از این حرفاس.

Saeid: مانمی تونیم اینجور خودروهایی رو سوار شویم به درد ناخورها مال دیگران

علی: اگه به قیمت واقعی بما بفروشن فکرالودگی هوا ترافیک تعداد کشته های تصادفات روکردین همینه که هست بیخود زحمت نکشین

یه دوست: پیشنهاد می کنم که دروغ نگویید من از قیمتها خبر ندارم ولی کاملا مطمئن هستم که قیمت رانا را دروغ می گویید زیرا اولا این خودرو هنوز وارد خط تولید نشده . در ضمن قیمت تمام شده ی آن هشت ونیم (5/8)میلیون است تازه بدون سود .

بدون نام: اخه به اونها یارانه تعلغ نمیگیر

Boy: شما همه به این فکر نکردین که حداقل حقوق وزارت کار در ایران 350000 تومان و در کشور های دیگر حداقل 800 دلار یا 912000 تومان و قدرت خریدهارا بایکدیگر مقایسه کنیدیعنی برای خرید یک پراید در ایران نسبت به جهان تقریبا 4 برابر فشار اقتصادی وارد میشود واین است رفاه اجتماعی ایرانیان عزیز

بدون نام: با اینکه کار و درآمد نداریم بنزینمان از آمریکای شمالی 200 تومان (20 سنت) گران تر است، برق و گاز و آبمان یک قیمت است و خانه را باید متری چند میلیون بخریم، اتومبیل هم سه برابر قیمت هر جایی در دنیا.

ابرقوئی: مایه خجالت است اسم شما رو میشه گذاشت مدیر ؟؟؟؟ البته فکر کنم مابه تفاوت فروش داخل با خارج صرف اموزش و پرورش , شهرداری , پاداش مدیران و ..... میشه .

ع: هرعاقلی میتوند تشخیص بده که ماشین ایرانی خارج از کشور به این قیمتا خریداری ندارد.

مجید: راستی واردکردن ارز وتبادل جنس درمقابل ارز برای کشور ایران خیلی مهم است فعالیت اقتصادی خیلی خوبی بود

ایرانی: جالب است. این قیمتها مال کجاست؟ باب پراید تو مناطق آزاد خودمان 2 میلیون است. مزدا 3 طرح قدیم 9،5 میلیون و سوناتا 16 میلیون. آنوقت این صادرات با این قیمتهای سرسام آور به کجا صورت گرفته؟ مسولین که مارو که احمق گیر آوردن، تورو خدا دیگه شما درمورد مردم مثل آنها فکر نکنید.

ایرانی: با سلام. ببخشید این قیمت ها مربوط به کجاست؟ سمند ال ایکس دوگانه سوز 9،4 میلیون؟ ال 90 با قیمت 8 میلیون؟ پرایدو تیبا با یک قیمت؟ آنهم 6-5 میلیون؟ 405 به قیمت 6،3 میلیون؟ پارس 8 میلیون؟ یعنی ... به بهانه ارزآوری؟ ببخشید رانا چه ماشینیه که تازه 7،3 میلیون؟ میشود کسی توضیحی بدهد؟

بدون نام: خدایا یعنی میشه منم برم خارج ماشین ارزون بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کرمانی: فقط میتونم بگم که متاسفم.

یک خریدارپراید: شایدبرای آقایان خون خارجیا رنگینتر است واحترام اونا واجبتر ورضایتشون مهمتر.

محمد: من هرچی دارم حساب میکنم نمیفهمم این همه پراید صادر میکنن به 4 میلیون ولی چقدر ما بدبختیم که نماییندگی از من 9 میلیون گرفته و 1 ماه ماشین من رو نمیدن

ق رستمی: ایکاش من هم یک خارجی بودم حداقل مجبورنبودم پراید را باقیمت 9 میلیون داخل ایران بخرم فقط خدا میدونه که این شرکتهای خودروساز ایرانی چه پولهایی را ازمردم می بلعندوکسی حریفشون نیست . خوب شد یادم اومد یه زنگبزنم 124 موضوع رو بهشون بگم.

فرهاد-مشهد: خیلی جالبه-خودویی که تو ایران تولید میشه 4 میلیون ارزونتر میره به خارج-واقعا کشور جالبی داریم

بدون نام: مردم بدبخت ایران چه گناهی کردند که پراید میخرند 10میلون تومان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بدون نام: اینها قیمت تمام شده است.سودش را مردم بد بخت ایران دارند به ایران خودرو پرداخت می کنند.پژو پارس تو ایران 20 میلیون خارج از ایران 8 میلیون.خدا وکیلی با هر توجیهی آیا انصافه؟؟؟

ناشناس: دولت کلاهش را بالاتر بگذارد .چراغی که به خانه بسوزد به سمجد حرام است . آقای احمدی نژاد معنی عدالت و دفاع از حقوق ملت را نیز فهمیدیم

بدون نام: بسیار عالی است دولت به خارجی ها سوبسید میدهد ولی به مردم خودش نه؟ قیمت برق و گاز صادراتی را هم بنویسید و قیمت داخلی رو هم کنارش ظاهرا چراغی که به مسجد رواست به منزل حرام است!

بدون نام: پس چرا به ایرانیان دو برابر این قیمت می دهند

مجید: دروغ محض!!! سمند در تاجیکستان 4 میلیون فروش میره چون ما ملت لیاقت نداریم

سعید: اون موقع این خودرو برای داخلی ها باید 2 برار قیمت باشه . مملکته داریم ؟

بدون نام: 405 شش میلیون تا اونجا برسه لطفا بگید اونجا با حق گمرگ به اونا چند می افته _ نه اینکه قیمت صفر صادرات

ممد: پرشیا میدن عراقی 7 میلیون سوار شه خود ایرانی بخره 18 توومن ! 2 برابر

تماشاچی: واقعا شرم آوره !!درهمه دنیا دولتها به مردم خدمات میدن و کمک میکنن اینجا دولت ماشین هفت میلیونی رو 18میلیون غالب میکنه!!!! به کی بگه آدم

شهرام: یا جیره خوارید یا بی عرضه که حرف حق مردم رو چاپ نمی کنید

بدون نام: چرا ؟ به جای اینکه تو کشور خودمون ارزون تر باشه و تو کشور های دیگه یکم بالا تر وما اینجا باید پراید معمولی رو 8 میلیون بدیم و عراق 5 میلیون؟ واقعا چرا؟رضایت مردم خودمون مهم نیست؟ مردم خودمون چرا نباید راحتتر خرید کنن؟

کردستان: واقعا جای تاسف است که عراقیها با 9 میلیون سوار سمند شوند و هم میهنان ما با 16 میلیون سمندی با کیفیت پایینتر را سوار شوند!!! آیا این پولهای اضافی حلال است؟این بی عدالتی تا کی ادامه میابد؟

ناظر تنها: جالبه که پراید به قیمت یک میلیون و هشتصد هزار تومان بدست مصرف کننده عراقی می رسه برفرض درست بودن چهار پنج میلیون یه سوال از مسیولان محترم دارم: اگر با فروش پراید به قیمت پنج میلیون تومان به سود مورد نظر می رسید دیگر چرا از مردم ایران 3.5 میلیون اضافی که از ماایرانیها می گیرید ؟

بدون نام: معمولا این ماشین های فوق مدرن رو 2 برابر این قیمت به مردم ثروتمندمون میفروشن

بدون نام: پس چرا همین پراید داخل کشور 9 میلیون فروخته میشه ؟ اینجاست که میگن مرغ همسایه غازه!!

بدون نام: پس چرا قیمت داخل انقدر بالاست؟ مثلا پراید

Afshin: اقا چرا به خودتون زحمت صادرات میدید به ما بفروشید با قیمت بالاتر

رضا: پارس 8 تومن وااااای خدا ما با این پول پرایدم نمی تونیم بخریم

بدون نام: واقعاً خیلی جالبه پژو پارس به خودمون 18 تا 19 میلیون می فروشن ولی به خارجی ها 8 میلیون !!!! آخه چرا؟ این همه اختلاف قیمت بخدا ظلمه

بدون نام: ما ملت ایران چقدر بدبختیم که خودروهای خودمونو دو برابر بهمون میفروشن.ملت ما کارخانه های خودرو ایرانی رو راه انداختن و پیشرفت دادن ولی اجنبیا دارن سودشو میبرن.

بدون نام: قابل توجه نا امیدان از پیشرفت صنعت خودرو، واقعا من نمیدانم در مقابل وقاحت کارتل های خودروسازی چه بگویم. بیشتر از همه لابی پنهان و بعضاً عیان آنها علیه پایین آمد دیوار بلند تعرفه دل آدم را خون می کند. خدایا خودت ضررهای این بی عدالتی را به مسببین آن برگردان. آرزوی من به خاک سیاه نشستن کارتل های مونتاژ پراید و پژو داخلی است.

بدون نام: اینا به فرستادان چند هزار دستگاه خودرو میگویند صادرات. این رقم صادرات از تعداد خودرویی که تست نمونه به کشور مقصد از کارخانه های تویوتا و فولکس واگن و هوندا و کیا و هیوندای فرستاده میشود هم کمتر است.

بدون نام: سمند 9 میلیون، پراید 5 میلیون؟ مخم سوت کشید. بر باعث بانی انحصار صنعت خودرو لابد باید درود و صلوات فرستاد؟!

بدون نام: من در تعجب هستم که شما مگان نسل قدیمی را (که نسل جدیدش در خارج کشور زیر 18 میلیون تومان قیمت دارد) به کجا صادر کرده اید!! آیا شما مردم را "چیز" فرض کرده اید؟ لابد یک دستگاه آن را به یک دیپلمات ایرانی خارج کشور فروخته اید و با همین یک دستگاه میگویید صادرات داریم.

بدون نام: من در عجب هستم که این خودروسازانی که اینقدر صادرات صادرات میکنند چرا به جای امتیاز گیری از مجلس (تعرفه بی نهایت بالای 120 درصدی)، همین خودروها را با قیمت صادرات به مردم نمیدهند تا حداقل از قیمت آن (علی رغم کیفیت بد) راضی باشند.

بدون نام: نماینده های مجلس اگر احتمالا میخواهند رای جمع کنند باید برای صفر کردن تعرفه واردات خودرو شعار بدهند. آنگاه حداقل چند ده میلیون رای به سوی شان سرازیر خواهد شد.

بدون نام: اوه پراید 5 میلیون پژو 5/6 میلیون L90 شش میلیون........... ارزانتر صادر می شه برعکس بقیه کشورهای دیگه!!!چرا؟؟؟؟

پسرآریایی: پس این 3،4 میلیون اضافی چیه از ملت میگرند؟؟؟؟؟؟؟پس به چی میگن نزول؟؟؟؟خبر آنلاین نظرم و نزاری...

بدون نام: حالا مشخصه که این خودروهای بدون کیفیت رو چقدر گرون به مردم میفروشند

مشتری اجباری: با توجه به این قیمتها و مقایسه آن با نرخ های همین ماشین ها در داخل کشور تنها میتوان به مظلومیت مصرف کننده داخلی پی برد . شاید کسی بیندیشد....

بدون نام: یعنی روی پژو پارس 10 میلیون سود میکنند

شهرام: شرم آوره چرا ماشین شش میلیونی رو به دو برابر قیمت به مردم خودمون میفروشیم

aiv,kn: آیا درسته که هموطنان خودمان این ماشینها را با قیمتهای گاها دوبرابر و بی کیفیت تر با هزار قرض و قوله بخرند اونوقت خارجی ها همین ماشین هارا با کیفیتی به مراتب بهتر با قیمت های پایین و با تسهیلات بخرند.واقعا اینه حق این مردم

/222/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    اضافه کنید وقت بی ارزش ماها رو که باید بعد از خرید در نمایندگی های برای رفع مشکلات اساسی ( وارد شدن آب به اتاق / نبستن پیچ دسته موتور / عیب در ترمز ) هدر رود !
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    من هم این آمار کذایی رو دیدم تعجب کردم آخه چند وقت پیش توی همین سایت در مورد ارزش صادرات خودرو که نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل کاهش داشت متوسط قیمت خودروهای صادراتی 4.5هزار دلار بود.یعنی معدل گرانترین و ارزانترین محصولات صادراتی ما5میلیون تومان بوده نه بیشتر!!!!!
  • پیمان CH ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    خبر آنلاین کیه که به فکر راحتی مردم باشه....
  • کیا IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    دیگه از این وضیعت خسته شدم,از هر چیزی که سردرمیاری میبینی سرت دارن کلاه میزارن! جالب اینه که همیشه هم مردم محکوم میشن!!!
  • مجید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    من توی سوریه سوار این ماشینها شدم وقتی کرایه با پول ایرانی میخوای پرداخت کنی قبول نمیکنند و پول ایرانی رو بی ارزش می دونند و جالب اینکه با اینکه ماشین رو قسطی میخرند با بهترین شرایط بازهم ناله میکنند و شروع به عیب و ایراد گیری میکنند جالبتر اینکه دوبرابر رانندگان تاکسی در ایران کرایه میگیرند !!!!
  • حامد IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    یه تشکر ویژه دارم از خبر آنلاین که حداقل نشون داد جیره بگیر این دو مافیای خودروسازی نیست و نظرات خوانندگان رو گذاشت! درود بر شما
  • جانبازی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    چرانمایندگان مردم سکوت کرده اند چرامسئولین عدالت محور بی تفاوتند محصولات ایران خودرو هم هست سایپاکه مضاعف ظلم میکند
  • اسماعیل بهمن سوینی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    حضرت عباسی خیلی بدبختیم که تو جوونی باید زندگی جمع کنیم برا ازدواج ولی قیل از خانه دار شدن یه ماشین بخوایم داشته باشیم با این حقوق باید 2و000و000 سال کار کنیم یه پراید بخریم بعدش هم با یه تصادف کوچیک همه برن او دنیا.
  • sa999 IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    حالا که نظرات مردم رو دیدید بهتر نیست این نظرات رومنعکس کنید به مسئولین.شاید یه کاری کنند!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    کیسه هوا و ترمز ای بی اس نمیزارید تا مردم بمیرند؟؟ چرا؟؟ کسی نیس جلواینارو بگیرههههههههههههههه
  • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    من مهندس مکانیکم اینجا به شرافت مهندسیم قسم میخورم در ایران صنعتی به اسم خودروسازی نیست هر چی میگن دروغه. تو ایران فقط مونتاژ کاریه مونتاژ کاری که همراه با دزدیه. قطعات درجه چندم رو هم سوار میکنند. تا قبل از این میگفتند چون بنزین ارزونه ماشین گرونه. الان چی؟ فقط میتونم ای رو بگم که با والله اگر در حق من ظلم شده باشه نخواهم گذشت.
  • s.d IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    یخورده فکر کنین بد نیست : مردم کدوم کشوری میاد پراید سواربشه اونم پرایدی که ایران تولید میکنه ، خوب گیریم که صادر کردن به یه کشور بدبخت به این فکر کنین که ما از اون کشورها هم بدبختریم که مردم کشور خودمون باید پرایدو بخرن 9 میلیون مردم کشورهای دیگه بخرن 4 میلیون باید بشینی زار زار گریه کنی از بدبختی خودت.
  • احسان IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    در همه دنیا خدمات پس از فروش مال درصد کمی از ماشینهاست ولی توایران مال بیش از صد در صد ماشینا
  • بدون نام GB ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
    0 0
    خیلی از دنیا عقب موندیم ! وقتی که کره ای ها تو جنگ و قحطی بودند کشورشون تقریبا با خاک یکسان شده بود ما کارخانه خودروسازی داشتیم (پیکان) ! حالا اونا دارند بازارهای جهانی را قرق میکنن با محصولات و خودروهاشون (ازارا ؛ سوناتا ؛ سانتافه ؛ جنیسس و ....) اونوقت ما داریم هنوز پراید اونا ؛ که سالها پیش خط تولیدش رو تعطیل کردند و به خاطره هاشون پیوسته را تولید میکنیم و به خورد ملت میدهیم و تازه افتخار هم میکنیم !!!!
  • محمدرضا IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
    0 0
    شما که همش به کارتل های خارجی ایراد میگیرید چرا اینهمه به کارتلهای خودرو سازی دراین کشور کمک میکنید کارتلهایی که مدیران زبلی دارد که حتی از ولوم تنظیم پشت امپر پژو 405 هم نمیگذرند وبعد از دو دهه تولید 405 هنوز زمان بارندگی اب داخل صندوقش وارد میشود و الی اخر ای کارتل جان با اون قراضه هایت
  • زرین دشتی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خوب چرا صادر می کنید با همان قیمت بدهید به ما
  • بدون نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    جالب است كه دولتمردان مابهآنهايي كه بيگانه ميخوانندبيشترارزش ميگذارندتاماكه مثلاملت شهيدپرورهستيم .كافيه ملت چندماه خودرونخرند
  • بدون نام DE ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    بیچاره، ما؟؟؟!!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    چرا سايپا داره از بي اطلايي مردم سو استفاده ميكنه و بجاي اينكه بياد توليد پرايد رو قطع كنه داره تازه ميگه داريم بدنه رو تقويت ميكنيم اگه راست ميگن بدنش euro ncap اونو تست كنه و فيلمش رو بزارن اخه تا چقدر ميخواين مردم رو سر بدوننين مگه تقويت بدنه الكيه يا خود كارخونه مادر اينقدر بي سواد بود كه نمي تونست اين كارو بكنه خوب اب پاكي رو رو درست مردم بريزين بگين ميخواهيم 20 سال ديگه پرايد بديم بخوردتون ديگه اين همه زحمت نداره كه
  • محمد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    دولت معادل یارانه ای که به هر نفر تا پایان عمر میده از تحصیلات رایگان گرفته تا سایر چیزای دیگه از اون رو خرید یه خودرو چه خارجی چه ایرانی پس میگیره شاید هم بیشتر بشه دیگه هیچ توجیهی نداره قیمت خودرو با قیمت سوخت به قیمت فوب خلیج فارس
  • همایون IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    من یک پراید خریدم وپول اضافی که از من گرفتند حرام اندر حرامشان .اون دنیا باید جواب بدید
  • بدون نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    سزای گرانفروشی - نخریدن است
  • بدون نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اخه ما ایرانی هستیم بسی باعث افتخاره که الان این گران فروشی نیست یکی زنگ بزنه 124
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    در اينجا همه چيز به قيمت چندين برابر به زنده گان انداخته ميشود ،حتي قبر براي مردگان-- فقط ارزش جان است كه قيمتش نزولي است.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خبر انلاین چرا یه مسئولی را دعوت نمی کنند بیاید پشت تریبون و به همه این مسائل پاسخ بده تا حالا مصاحبه ها همه اش کنترل شده بوده و مردم بیچاره هم فقط حرص خورده اند آنچه به جایی نرسد فریاد است ؟
  • بدون نام US ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    جالب تر از همه اینه که با وجود بازار انحصاری که در دست خودروسازان داخلی است و همچنین با وجود به چند برابر قیمت فروختن خودروها در داخل ، باز هم شاهد بدهکاری سنگین خودروسازها به بانک ها و موسسات مالی هستیم !! پس این همه پول کجا خرج میشه؟!؟!
  • بدون نام IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    حتما می دونستین که پراید محصول سال 1986 هستش یعنی 25 سال پیش به سفارش فورد ، مزدا ساخته چه قدر خوشبختیم! نه؟ اینو بزارین کنار تبلیغات اخیر سایپا که می گه پراید رو مهندسی دوباره کرده..... این یعنی الان ما ببخشید مشغول نشخوار کردن غذای 25 سال پیش آمریکایی ها هستیم با اجازتون.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باسلام میخواستم به آقای رییس جمهور بگم شما که اینقدر سنگ هدفمندی رو به سینه میزنید و میگید همش به خاطر افراد نیازمند جامعه هستش!چرا در قیمت خودرو ،هزینه اینترنت،هزینه مکالمه تلفن و...!؟که چند برابر فوب خلیج فارس برای مردم هزینه دارند مردم فراموش میشن چرا؟در گذشته پولدارها اسب داشتن و فقرا الاغ ولی الان متاسفانه ما حتی از خریدن الاغ امروزی که همون پیکان و پراید هستند عاجزیم حتی اگه مفت هم بخریم از پس هزینه هاشون بر نمیایم
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بارها موضوع صادرات ارزان قیمت تولیدات داخلی به خارج وقیمت بالای محصولات داخلی عنوان شده اما از دید عدالت محوری بررسی نشده است .و بررسی نیز نخواهد شد
  • 18 IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آقاجان این موضوع دیگه خیلی تکراری شده...
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    1 0
    پارسال توی مجلس دولت توی لایحه بودجه ده درصد گمرک ماشین رو کم کرد تا خودرو ساز داخلی یه فکری بکنه و فکر نکنه جون مردم سرمایشه بعدش یه اتفاقاتی افتاد و همون ده درصد رو هم نمایندگان حامی منافع مردم!!! پایین نیاوردند. تا وقتی شفافیت و رقابت سالم نباشه وضعمون بدتر میشه که بهتر نمیشه