مسئولان قضایی می گویند قبل از دادن اسلحه به دست نیروهای مسلح و سربازان باید از سلامت روان آنها مطمئن شد چون حوادث زیادی پیش آمده که دلیل آن، بیماری روانی سربازان و پایوران بوده است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح می گوید بخشی از مشکلات و حوادث ناگوار در نیروهای مسلح را افراد دچار اختلال روحی و روانی به وجود می‌آورند. برای همین، باید به هر قیمتی شده از سربازان، تست شخصیتی به عمل آید.

به گفته محمد کاظم بهرامی، تست شخصیت پایوران و سربازان وظیفه در ابتدای خدمت، باعث می شود اشخاصی که قابلیت خدمت در نیروهای مسلح را ندارند در همان ابتدا شناسایی شده و از حضور آنان در نیروهای مسلح جلوگیری شود.

این مقام قضایی گفت: "بخشی از مشکلات و حوادث ناگوار در نیروهای مسلح را افراد دچار اختلال روحی و روانی به وجود می‌آورند. به همین خاطر نیروها در ابتدای ورود به خدمت مورد آزمایش‌های مختلف جسمی قرار می‌گیرند اما آزمایش‌های روحی و روانی از اهمیت بیشتری برخوردار است، چراکه نباید اسلحه را در اختیار هر سرباز یا پایوری قرار داد تا فاجعه به بار آید."

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به پیشنهاد این سازمان در رابطه با نهادینه کردن تشکیل مراکز مشاوره روحی و روانی در یگان های نظامی و انتظامی اشاره کرد: "تشکیل این مراکز، حلقه مکمل تست شخصیت است و باید با تخصص‌های لازم در پادگان‌ها تشکیل شود."

هنوز آمار دقیق و رسمی درباره حوادثی که به خاطر مشکلات روانی نیروهای مسلح پیش آمده، منتشر نشده است.

47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =