سایت خانه سینمای ایران با اضافه شدن بخش‌های متنوع، اخبار صنفی و سینمایی و درخواست‌های اهالی صنفوف را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، بهمن ماه سال 1387 سایت خانه سینمای برای انعکاس اخبار مربوط به صنوف سینمایی راه‌اندازی شد و در این مدت دو سال و نیمه تغییراتی در جهت اطلاع‌رسانی کامل‌تر و بیان درخواست‌های صنفی به وجود آمده است.

در شکل جدید سایت خانه سینما، بخشی به عنوان دیده‌بان به آن اضافه شده که اخبار فرهنگی و سینمایی را در حوزه‌های مختلف منعکس می‌‌کند و همچنین در بخش دیگری تمامی اعضای صنوف سینمایی که دارای شماره نظام سینمایی هستند معرفی شده‌اند.

فعالیت‌های شورای داوری خانه سینما نیز با رعایت نکاتی که قرار نیست در خارج از جلسات مطرح شود، روی سایت خانه سینما منعکس می‌شود.

بخشی از فعالیت‌های مسئولان خانه سینما در این مدت معطوف به تهیه طرح‌های مختلف برای سامان‌دهی به وضعیت فعالان سینمای ایران بوده که دسترسی به تمامی این اطلاعات در سایت خانه سینما امکان‌پذیر است. طرح امنیت شغلی، چشم‌انداز سینمای ایران، طرح تشکیل قانون نظام سینمایی و قانون حمایت از حقوق مادی و معنوی آثار سینمایی از جمله مواردی است که روی سایت قرار دارد.

نمون برگ‌های استاندارد فیلمسازی که حاصل تحقیقاتی دقیق در مورد شرایط استاندارد فیلمسازی است در بخشی از سایت منعکس شده است.

سایت خانه سینمای ایران به آدرس khanehcinema.ir قابل دسترسی است.

برگزاری دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشن سینمای ایران
دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشن سینمای ایران با حضور محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، مازیار میری مدیر اجرایی و اعضای شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشن سینمای ایران، در این نشست که یکشنبه دوم مرداد برگزار شد، مقرر شد با هدف احترام به صاحبان آثار سینمایی و انجام قضاوت صحیح از سوی داوران در یک نامه از روسای صنوف سینمایی درخواست شود از اعضای خود بخواهند در جلسات نمایش شرکت نکنند و تاکید شود نمایش آثار صرفا برای داوران معرفی شده است.

همچنین برخلاف تقاضاهای فراوان از سوی فیلمسازان کوتاه و مستند جهت شرکت آثار آنها که در سال‌های گذشته تولید شده و در جشن شرکت نداشته‌اند، شورا به دلیل احترام به آیین نامه‌های جشن‌های مستقل کوتاه و مستند و رعایت مفاد آنها با این درخواست مخالفت کرد.

بر اساس ماده سه آیین‌نامه پانزدهمین جشن مستند و فیلم کوتاه کلیه تولیدات فیلم مستند و کوتاه که از ابتدای خردادماه 1389 تا پایان اردیبهشت ماه 1390 تولید شده‌اند می‌توانند مورد ارزیابی قرار گیرند.

رخشان بنی‌اعتماد، فرشته طائرپور، همایون اسعدیان، امین تارخ، فرهاد توحیدی، محمدرضا موئینی، کیوان کثیریان و جواد نوروزبیگی اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشن سینمای ایران هستند.

توحیدی، اسعدیان و تارخ از امنیت شغلی می‌گویند
دومین نشست از بررسی زیرساخت‌‌های سینما در معاونت پژوهش فرهنگی هنری مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه سینما،‌ معاونت پژوهش فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استرات‍ژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای اهداف و برنامه‌های خود در حوزه  پژوهش‌های هنر و رسانه با همکاری خانه سینما دومین نشست تخصصی خود را موضوع امنیت شغلی و توسعه انسانی برگزار می‌کند.

این نشست همزمان با یکصد و یازدهمین سالروز تولد سینمای ایران با حضور فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره خانه سینما، امین تارخ بازیگر ودبیر گردهمایی امنیت شغلی، تورج منصوری مدیر فیلمبرداری و فعال حوزه سینما و همایون اسعدیان کارگردان و رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار می‌شود. اجرای این نشست تخصصی برعهده سیدمحسن هاشمی کارشناش مدیریت فرهنگی است.

این نشست ساعت 9 روز شنبه هشتم مردادماه در سالن آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک واقع در انتهای پاسداران، روبروی ضلع جنوبی پارک نیاوران شماره 802 برگزار می‌شود. ورود علاقه‌مندان به نشست آزاد است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =