فضای نامناسب کسب‌وکار سبب فرار سرمایه از استان شده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: «سال گذشته بیش از 20 هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان صورت گرفته که چندین برابر بودجۀ عمرانی استان بوده و این موضوع نشان‌دهندۀ نامناسب بودن فضای کسب‌وکار است».

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید مهدی طبیب‌زاده در هفتادوچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بانکی فعالان اقتصادی به‌ویژه بخش تولید و همچنین فضای کسب‌وکار استان بیان کرد: «بیشترین دغدغۀ فعالان اقتصادی استان در سه بخش بیمه، بانک و مالیات است که درخواست برگزاری نشست‌هایی با روسای سازمان‌های ملی این مجموعه‌ها برای بررسی و حل مشکلات اقتصادی استان را داریم».
رئیس اتاق کرمان ادامه داد: «زیربنایی‌ترین فعالیت‌های مطالعاتی در حوزۀ بانکی در اتاق کرمان انجام شده که بحث‌های چالش برانگیزی مرتبط با این حوزه در فضای کسب‌وکار مطرح است».
رئیس اتاق کرمان گفت: «سال گذشته بیش از 20 هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان صورت گرفته که چندین برابر بودجۀ عمرانی استان بوده و این موضوع نشان‌دهندۀ نامناسب بودن فضای کسب‌وکار است».
سیدمهدی طبیب‌زاده در با تاکید بر این‌که بهبود فضای کسب‌وکار وظیفۀ حاکمیت است، اظهار کرد: «در پایش فصلی محیط کسب‌وکار 28 آیتم توسط مرکز پژوهش‌های اتاق ایران بررسی می‌شود که اتاق کرمان در زمستان 1400 از رتبۀ 30 به 27 ارتقا یافته اما از نظر امتیاز، نمرۀ کمتری را کسب کرده است».
وی بیان کرد: «فضای کسب‌وکار استان مناسب نیست و اتاق کرمان با توجه به اینکه از شرایط بنگاه‌ها اطلاع دارد و مشکلات حوزه‌های صدور مجوز و سایر فرآیندها را می‌داند، همۀ تلاش خود را برای همراهی دستگاه‌های مختلف در زمینۀ بهبود فضای کسب‌وکار انجام می‌دهد».
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =