تاکید بر ضرورت توسعه رشته های فنی و حرفه ای در لرستان

ناظر هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بر ضرورت توسعه رشته های فنی و حرفه ای در لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت اله مومنی در تشریح این خبر گفت: با توجه به اینکه آمار دانش آموزان استان در شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش و ریاضی فیزیک نسبت به میانگین کشوری پایین می باشد رویکرد و گرایش در هدایت تحصیلی به سمت این شاخه ها خواهد بود. به صورتی که با افزایش ظرفیت و تدارک بستر ها و امکانات لازم در کل استان و تغییراتی در رشته ها بتوانیم دانش آموزان را به این شاخه ها هدایت و به حد میانگین کشوری در این شاخه ها برسیم.

وی به ضرورت توسعه رشته های فنی اشاره کرد و افزود : بنابر توصیه های مقام معظم رهبری و اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین معضلی به نام بیکاری در جامعه ما می تواند با توسعه رشته های فنی و ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای گرایش به سمت این رشته ها، برطرف شود. چرا که دانش آموزان حتی پس از اخذ مدرک دیپلم از این رشته ها می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

ناظر هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان اظهار داشت : هدف از هدایت تحصیلی شناسایی و شناساندن توانایی ها، علایق و ویژگی های شخصی و کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده دانش آموزان می باشد، که کمک به هدایت متوازن دانش‌آموزان به شاخه ها و رشته های مختلف از سیاست های توسعه ای کشور است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =