شنبه 23 ژوئیه (اول مرداد) مصادف با سالگرد درگذشت مونتگمری کلیفت (1966 – 1920) بازیگر مشهور هالیوود و نامزد چهار جایزه اسکار بازیگری بود.

به گزارش خبرآنلاین، مونتگمری کلیفت که اغلب در نقش «قهرمان‌های زخم‌خورده» یا «جوانان حساس» بازی می‌کرد، در فیلم‌هایی چون «مکانی در آفتاب» جرج استیونس، «از اینجا تا ابدیت» فرد زینه‌مان، «شیرهای جوان» ادوارد دیمیتریک، «ناجورها» و «فروید» هر دو ساخته جان هیوستن و «دادگاه نورمبرگ» استنلی کریمر نقش‌آفرینی کرد.

او در دوران کوتاه زندگی‌اش دو بار از چنگال مرگ رهایی پیدا کرد. کلیفت اولین بار 12 می 1956 زمانی که سرصحنه فیلمبرداری فیلم «Raintree County» بود، پس از یک مهمانی شام در خانه الیزابت تیلور و شوهرش مایکل وایلدینگ، با اتوموبیل خود در راه خانه بود که با سرعت با دکل مخابرات برخورد کرد.

شدت تصادف چنان زیاد بود که این بازیگر مشهور پس از منتقل شدن به بیمارستان مجبور شد چند عمل جراحی پلاستیک روی صورت خود انجام دهد، هرچند کلیفت تا انتهای عمر نتوانست زیبایی سابق خود را بازیابد.

کلیفت برای دومین بار 25 آوریل سال 1966 چند ماه پیش از مرگ سر صحنه فیلم «پناهنده» در آلمان دچار حادثه شد. او که برای این فیلم باید سوار قایق می‌شد حین فیلمبرداری درون رودخانه افتاد. سربازان آلمانی که در همان نزدیکی بودند به سرعت او را نجات دادند. با اینکه این بازیگر تنها چهار ثانیه زیر آب فرو رفته بود، اما جریان شدید رودخانه نزدیک بود که او را با خود ببرد.

کلیفت که بازی در دو فیلم مشهور «شرق بهشت» الیا کازان و «سانست بولوار» بیلی وایلدر را رد کرده بود برای فیلم‌های «گشت»، «مکانی در آفتاب»، «از اینجا تا ابدیت» و «دادگاه نورمبرگ» نامزد اسکار شد.

\

مونتگمری کلیفت (راست) در کنار جان وین در نمایی از «رودخانه سرخ»

«رودخانه سرخ» هوارد هاکس، «من اعتراف می‌کنم» آلفرد هیچکاک، «ناگهان تابستان گذشته» جوزف ال. منکه‌ویتس و «رودخانه خشمگین» الیا کازان از دیگر فیلم‌های معروف کلیفت هستند.

او 23 ژوئیه سال 1966 در اثر حمله قلبی درگذشت.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر RO ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 0
    واقعا حیف شد.چقدر زود مرد،العان داشتم فیلم از اینجا تا ابدیت این بازیگر بهمراه برت لنکستر، رو میدیم،یاد این بازیگر فقید افتادم،دیروز هم فیلم اعتراف میکنم‌رو دیدم،فکر نمیکردم انقدر زود مرده باشه،بازیگر قوی بود،البته ببشتر بخاطر دوبله استاد جلال مقامی هست که تقریبا شیفته این بازیگر شدم،ایشون هم مثل جیمز دین،زود بار سفر رو بستن.