پلیس فدرال آمریکا با جود لاو، بازیگر مشهور هالیوود و بریتانیا درمورد پرونده شنود تماس‌های تلفنی از سوی روزنامه‌های روپرت مرداک تماس می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر مدعی شده تلفن همراه او توسط هفته‌نامه «نیوز آو د ورلد» شنود می‌شده است.

پیشتر ثابت شده بود چاپ خبری درمورد این بازیگر در سال 2003 در یکی از شماره‌های «نیوز آو د ورلد» تنها با دسترسی این نشریه به وُیس‌میل جود لاو ممکن بوده است.

اگر صحت این اتهام تائید شود، شرکت رسانه‌ای «نیوز کورپوریشن» روپرت مرداک در آمریکا با جریمه جدی روبرو خواهد شد. پلیس فدرال آمریکا در حال حاضر در حال بررسی پرونده شنود تماس تلفنی قربانیان حادثه 11 سپتامبر توسط نشریه «ساندی» است.

جود لاو در شکایتی که هفته پیش تنظیم و تسلیم کرد گفته تلفن او و مشاورش بن جکسن زمانیکه این دو در فرودگاه جان اف. کندی شهر نیویورک بودند توسط «نیوز آو د ورلد» شنود شده است.

در مقاله ای که سه سپتامبر 2003 در «نیوز آو د ورلد» منتشر شد، شرح کاملی از مکالمه این دو منتشر شد. لاو در زمان این مکالمه از شبکه مخابراتی آمریکایی استفاده می‌کرده و اگر اتهام او ثابت شود طبق قوانین فدرال آمریکا مرداک در آن سوی اقیانوس اطلس هم باید با دادگاه دست و پنجه نرم کند.

کارگزار بریتانیایی جود لاو 38 ساله در این مورد اظهار نظر نکرد. لاو از طرف دیگر شکایتی از روزنامه «سان» دیگر نشریه مرداک تنظیم کرده است. او در این شکایت مدعی شده این روزنامه در سال 2005 و 2006 چهار مقاله خود را با شنود ویس‌میل (پست صوتی) او منتشر کرده است.

«نیوز اینترنشنال» شاخه بریتانیایی «نیوز کورپوریشن» هفته گذشته اعلام کرد دربرابر این اتهامات با تمام قدرت ایستادگی می‌کند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «معتقدیم این شکایت عملی بدبینانه و شرورانه است که هدفش فقط کشیدن پای «سان» به پرونده رسوایی شنود تماس‌های تلفنی است. وکلای ما با دقت این اتهام را بررسی کرده‌اند و مدارک ارائه شده هیچ سندیتی ندارند.»

هفته‌نامه «نیوز آو د ورلد» چند هفته پیش پس از شدت گرفتن رسوایی شنود غیرقانونی تماس‌های تلفنی تعطیل شد.

جود لاو بازیگر فیلم‌هایی چون «دشمن پشت دروازه‌ها»، «کلد مانتین»، «جاده‌ای به سوی تباهی»، «شرلوک هلمز» و «بازرس» است. او دو بار برای فیلم‌های «کلد مانتین» و «آقای ریپلی بااستعداد» نامزد جایزه اسکار شده است.

بی‌بی‌سی / 22 ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =