اگرچه فراکسیون انقلاب اسلامی به یکی از سه ضلع جبهه متحد اصولگرایان -در عوض رایحه خوش خدمت- تبدیل شده است اما فراکسیون اصولگرایان نمی خواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه فراکسیون در مسائل انتخاباتی نقش آفرینی نمی کند، گفت: مهمترین وظیفه فراکسیون اصولگرایان در سال پایانی تنظیم روابط دولت ومجلس است.

وی در عین حال به مهر گفت: نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی در راستای وحدت اصولگرایان فعالیت می کنند به اعتبار پشتوانه سیاسی شان در خارج از مجلس فعالیت سیاسی می کنند و به اعتبار فراکسیون اصولگرایان نمی توان در روند شکل گیری مدل حضور اصولگرایان در انتخابات آیند نقش آفرینی کرد.

در همین حال حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: یک سؤال مطرح است و آن اینکه احمدی‌نژاد که از آن ابتدا برای وحدت اصولگرایان فعالیت داشت ولی در حال حاضر فعالیتی در این زمینه ندارد، نمایندگان وی در کمیته 15 نفره چه کسانی خواهند بود؛ برهمین اساس اعضای کمیته برآنند که تعدادی را به عنوان نمایندگان احمدی‌نژاد در این کمیته معرفی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این مسئله‌ای است که مورد بحث بوده و باید در مورد آن به توافق رسید، البته شنیده‌ام که مرا به عنوان نماینده احمدی‌نژاد در کمیته 15 نفره معرفی کرده‌اند؛ نمی‌دانم چه کسی مرا به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در این کمیته معرفی کرده است.

آقاتهرانی ادامه داد: در عین حال، اخیراً نیز نماینده‌ای از سوی برخی ریش سفیدان و بزرگان اصولگرایی با بنده در رابطه با عضویت در کمیته 15 نفره اصولگرایان مذاکره کرد ولی بنده این پیشنهاد را رد کرده و اعلام کردم که نمی‌توانم عضو این کمیته بشوم.

وی درباره وظایف کمیته 3 نفره نیز اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه کمیته سه نفره این است که در زمینه وحدت اصولگرایان فعالیت کند تا کمیته 15 نفره راه بیفتد و زمانی که کمیته 15 نفره فعال شد، دیگر کمیته سه نفره وظیفه‌ای نخواهد داشت.

آقاتهرانی همچنین خاطرنشان کرد: کسانی می‌توانند کاندیدای مجلس نهم شوند که حماسه 9 دی برایشان مسئله باشد، از این رو کسانی که در فتنه 88 ساکت بودند، نمی‌توانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند. ساکتین در برابر فتنه 88 در کمیته 15 نفره اصولگرایان جای ندارند.

/2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =