۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۶

گل‌ها به واسطه تولید روغن مخصوصی معطرند. ما به واسطه تجربه رایحه گل‌ها روی زمین، عطر گل‌ها را می‌شناسیم، اما همین گل‌ها اگر در فضا پرورش یابند، رایحه کاملا متفاوتی خواهند داشت.

بهنوش خرم‌روز: همه ما با گل‌های رز آشناییم و بوی گل رز را می‌شناسیم. اما شاید اگر در فضا بوی گل رز  به مشاممان برسد آن را نشناسیم! چون گل‌های رز آشنای ما،‌ در فضای بدون جاذبه بوی متفاوتی دارند.

به گزارش لایفزلیتل‌میستریز، گل‌های زمینی در فضا مواد معطر متفاوتی تولید می‌کنند. در واقع وقتی یک گل زمینی را در فضا پرورش بدهید، در نهایت بوی متفاوتی خواهد داشت. اما چرا؟

آن‌‌چه باعث می‌شود ما رایحه گل را تجربه کنیم،‌ روغن‌های فراری هستند که گل تولید می‌کند. این روغن‌های فرار  به شدت از شرایط محیطی مانند دما، میزان رطوبت و سن گل تاثیر می‌گیرند. با در نظر گرفتن حساسیت بالای آن،‌ جای تعجب ندارد که عدم وجود جاذبه هم روی آن تاثیر داشته باشد.

 دکتر براجا موخرجی و گل رزی که در فضا پرورش داد

شاید برایتان جالب باشد بدانید رایحه یک گل رز زمینی (معروف به گل Overnight Scentsation rose) که در سال 1998/ 1377 در فضاپیمای دیسکاوری پرورش داده شده بود، بعدا تحلیل شد و پایه ساخت عطر شرکت شی‌سیدو ژاپن با نام زن (Zen) شد.

 

53272
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
    1 0
    بازاریابی زیرکانه ای است. فکر نمیکنم آنقدر هم بویش فرق کند.
  • بابایی DE ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
    0 0
    سپاس