در حالیکه اصلاح​طلبان معتقدند که حضور در انتخابات نیازمند اعتماد سازی است، اصولگرایان تاکید دارند که با حضور شورای نگهبان، نیازی به صیانت از آرا نیست.

به گزارش خبرآنلاین، علی محمد حاضری دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: در حوادث دو سال اخیر هیچکدام از اتهامات مطرح شده به جناح اصلاح طلب در یک دادگاه صالح اثبات نشده و جرم واقعی را کسانی انجام دادند که این اتهامات را پیش از آن که جنبه جرم به خود بگیرد به صورت رسمی ‌مطرح و برای آن تبلیغ کردند، لذا این افراد باید خود از این گناه که بردن آبروی یک مسلمان قبل از اثبات جرم است توبه کنند.

وی در خصوص احتمال رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو افزود: باید به جای بحث درباره تعیین شرایط رد یا تایید صلاحیت کردن افراد، به قانون مراجعه کنیم و تا زمانی که کسی در یک محکمه صالح محکوم نشده و عمل مجرمانه او اثبات نشده باشد حق شرکت و تایید صلاحیت در هر انتخاباتی را دارد و کسی نمی‌تواند با استناد به جرم اثبات نشده حق مسلم کسی را سلب کند.

حاضری درباره شرایط حضور اصلاح طلبان در انتخابات به ایلنا گفت: حضور در هر انتخاباتی نیازمندبه میزان مشخصی از اعتمادسازی دارد ونیاز است برای حضور هرچه بیشتر اصلاح طلبان این فضای اعتماد بازسازی شود.

از سوی دیگر غلامحسن امیری قایم مقام جامعه اسلامی مهندسین به ایلنا گفت: برخی نگرانی ها در بحث صیانت از آرا جزئی است و خیلی هم موضوعیت ندارد.‏

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =