ایسنا نوشت:

رییس شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی، این جبهه را مجموعه‌ای از تفکرها و شخصیت‌هایی دارای حوزه نفوذ و با ویژگی‌ اصولگرایی و ولایتمداری معرفی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی در نخستین کنفرانس خبری جبهه ایستادگی ایران اسلامی با بیان این‌که این نشست برای تبیین موجودیت جبهه ایستادگی و نه اعلام موجودیت است، تصریح کرد: جبهه ایستادگی قبلا با بیانیه‌ها و موازینی که اتخاذ کرده در عمل موجودیت‌ش را مورد توجه اصحاب رسانه قرار داده و در حال حاضر به دنبال بیان اهداف، آرمان‌ها و راهبردهای خود است.

وی افزود: جبهه ایستادگی متشکل از نیروهای باسابقه در انقلاب و جوان است و قصد پیوند با نسل قبلی را دارند و مسیر انقلاب را دنبال می‌کنند.

وی با بیان این‌که چارچوب‌های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی جبهه ایستادگی را رهنمودهای مقام معظم رهبری ترسیم می‌کند، افزود: مرزبندی سیاسی جبهه در برابر نیروهای خودی و غیرخودی در چارچوب رهنمودهای رهبری شکل می‌گیرد، مانند مرزبندی برابر جریان فتنه و انحرافی و تعامل جبهه با دولت و دیگر قوا نیز براساس جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری تنظیم می‌شود.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: جبهه ایستادگی یک مجموعه اصولگرایی غیروابسته به اشخاص است و به همه چهره‌های سیاسی و رجال سیاسی ولایت‌مدار کشور احترام می‌گذارد و فرصت بهره‌گیری از فکر آنها را برای خود مغتنم می‌شمارد و همچنین حمایت از آنان را در انجام ماموریت‌هایی که بر عهده دارند از اهداف خود می‌دانند.

وی با بیان این‌که اصل الاصول جبهه ایستادگی ولایتمداری است، خاطرنشان کرد: در پرتوی رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری به اصولی مانند اخلاق سیاسی، تقوای سیاسی در حرکت سیاسی خود و خدمت به مردم در عرصه سیاسی پایبند خواهیم بود و در فعالیت‌های خود متعهد می‌شویم از تخریب و تهمت، هتک حرمت و تغذیه سیاسی ناسالم نسل جوان پرهیز کنیم و به ابزارهای ضد ارزشی در پیشبرد اهداف سیاسی خود متوصل نشویم.

رییس شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی با بیان این‌که از اساسی ترین رسالت‌های جبهه انتقال اطلاعات و تجربیات به نسل جوان است، تصریح کرد: رسالت ما برقراری پل ارتباطی بین نسل‌های انقلاب است تا نسل جوان حق انتخاب آگاهانه داشته باشد و در این مسیر خواستار پیروی متقلدانه از نسل جوان نیستیم، چون این موضوع به گسست بین نسلی منجر می‌شود و خسارات‌های زیادی به بار می‌آورد.

علوی بااشاره به این‌که جبهه ایستادگی کار خود را با مجموع تشکل‌های ثبت شده و دارای مجوز آغاز کرده است، افزود: ادامه فعالیت‌های جبهه منحصر به تشکل‌های درحال حاضر نیست، بلکه پذیرای حضور تشکل‌های هم اندیش که مایل به همکاری هستند، خواهیم بود.

وی با بیان این‌که جبهه ایستادگی در کنار دیگر مجموعه‌های اصولگرا است و خود را جزیی از آنها می‌داند، تصریح کرد: تقابلی با جریان‌های اصولگرایی ولایت‌مدار نداریم و از اهداف و الزامات ما همکاری و همراهی با مجموعه جریان‌های اصولگرایی است و زیربنای حرکت جبهه منشور جامعتین است که ما متعهد به حرکت در این چارچوب و حفظ پیوند تنگاتنگ با جامعتین، حوزه ، روحانیت و مرجعیت هستیم.

علوی ادامه داد: جبهه ایستادگی حضور در صحنه سیاسی نظام را نه یک حق، بلکه یک وظیفه برای خود می‌داند و در عرصه‌های گوناگون نظام خود را موظف به حضور می‌داند که این حضور براساس جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری باشد و از جمله این صحنه‌ها انتخابات‌هایی است که در حوزه سیاسی کشور اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‌که انتخابات از نظر جبهه ایستادگی تنها یک گوشه‌ای از حرکت و فعالیت سیاسی است، تصریح کرد: همه باید در فضای صمیمانه،‌رقابتی سالم و با رعایت اصول انجام دهیم و از اصول و ارزش‌های و آرمان‌های انقلاب عبور نکنیم و منافع نظام را برای اهداف خود نادیده نگیریم.

رییس شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی با بیان این‌که جبهه ایستادگی انتقاد از خود را بستر ساز می‌داند، اظهار کرد: انتقاد سازنده همراه با اخلاق سیاسی را از مسوولان نظام بسترساز کارآیی سیاست‌ها و کارکردها ، کاهش کاستی‌ها و تزکیه و تهذیب جمعی در کشور می‌دانیم و از خدا می‌خواهیم ما را در طی این مسیر در عرصه نیت و حرکت توفیق دهد. که در مسیر ارزش ها فعالیت کنیم.

علوی افزود: جبهه ایستادگی رسانه‌های گروهی را چشم و گوش ملت می داند و صداقت در گفتار با آنها را از الزامات خود به حساب می‌آورد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلم و المسلمین علوی در جواب سوالی  در رابطه با توجه به شکل‌گیری ائتلاف 7+8 در جهت وحدت اصولگرایان و این‌که آیا جبهه ایستادگی نماینده‌ای در این ائتلاف خواهد داشت و در راستای ایجاد وحدت بین اصولگرایان آیا لیست واحدی برای انتخابات ارائه خواهد کرد، توضیح داد: جبهه ایستادگی خود را جزء مجموعه اصولگرا و همراه و همگان با آن می‌داند و حضور همه نیروهای اصولگرا را در صحنه که اصول و مبانی مطرح شده در منشور جامعتین را پذیرا هستند، ضروری می‌دانیم.

وی افزود: حضور هر سربازی از سربازان انقلاب در سنگری از سنگرهای دفاع از انقلاب، مانع حضور سرباز دیگری در سنگر دیگر که همه در یک جهت و دفاع از یک موجودیت و ارکان حرکت می‌کند، مزاحمتی ندارد، حضور یک سرباز به معنای تقابل با سرباز دیگر نظام که در سنگر دیگری از نظام دفاع می‌کند به معنای تقابل نیست.

علوی با بیان این‌که جبهه ایستادگی به جای اندیشه تقابل به دنبال تعامل با مجموعه نیروهای اصولگراست، تصریح کرد: مهم حضور در یک بخش خاص نیست، بلکه مهم حضور در عرصه انقلاب و ادای وظیفه‌ای است که افراد در برابر انقلاب دارند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که یکی از صحنه‌های انقلاب ، انتخابات است، اظهار کرد: به طور طبیعی در انتخابات‌ها مجموعه‌های سیاسی زودتر از بدنه مردمی دارای حالت حساسیت، فعالیت و تلاش و نشاط سیاسی می‌شوند و جبهه ایستادگی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما نه موجودیت آن برای انتخابات است ونه هدف آن منحصر کردن فعالیت‌هایش به انتخابات، بلکه انتخابات بخشی از عرصه‌های حضور سیاسی است که این مجموعه نیز مثل دیگران با نزدیک شدن انتخابات حساسیت خود را خواهد داشت.

علوی همچنین در رابطه با ارائه لیست واحد برای انتخابات مجلس گفت: ارائه لیست واحد یک شیوه بسیار مقدس است و نظر ما هم این است که باید مجموعه اصولگرایان لیست واحد داشته باشند و از ارایه لیست‌های متعدد پرهیز شود.

علوی همچنین در رابطه با برنامه‌های جبهه ایستادگی برای جذب جوانان ، توضیح داد: یک جبهه کمتر کارکرد سیاسی دارد و بیشتر به ارائه راهبردهای سیاسی به تشکل‌هایی که عضو آن جبهه هستند، می‌پردازد و تشکل‌ها هستند که دارای کمیته‌های مربوط به جوانان هستند، پس طبیعی است راهبردهای جبهه در سمت و سویی است که نسل جوان جدی گرفته شود و به آن بها داده شود و از نسل جوان استفاده ابزاری نشود.

وی با بیان این‌که باید نسل جوان را با انقلاب آشنا کنیم، افزود: نسل جوان در متون درسی تا حدودی با تاریخ انقلاب آشنا می‌شوند، اما باید از تحلیل وضع موجود و ضرورت‌های انقلاب نیز آگاه شوند که این کار در تشکل‌های سیاسی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‌که همراهی و همگامی نسل جوان باید با آگاهی همراه باشد، تصریح کرد: جبهه ایستادگی این حق را برای نسل جوان می‌داند که از تجارب افرادی که سابقه بیشتر دارند و اطلاعات بیشتر دارند، بهره بگیرد و وظیفه ما است که به نسل جوان به عنوان یک شخصیت مستقل احترام بگذاریم و به عنوان اجزای اصلی تشکل‌ها به آنها نگاه کنیم.

وی ادامه داد: جبهه ایستادگی کار راهبردی در رابطه با تغذیه سالم نسل جوان به دور از دروغ پردایی‌ها را در نظر دارد و خواهان انتقال واقعیت‌ها از گذشته و حال به جوانان است.

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    مجلس خبرگان جايگاه حساسي داره و نبايد اعضا اون وارد فعاليت هاي جناحي بشن