وعده استاندار یزد برای کاهش نرخ بیکاری بانوان و فارغ‌التحصیلان

استاندار یزد با اشاره به نرخ بالای بیکاری بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، از برنامه ریزی استان جهت کاهش نرخ بیکاری در این حوزه ها از طریق مدل عملیاتی مهارت_ نیاز و بورسیه تحصیلی دانشجویان در صنایع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در نشست مشترک با سربازرسان منطقه ۶ کشور افزود: در قالب مدل مهارت_نیاز، در وهله اول سیمای نیاز مهارتی صنایع فعال و در حال راه اندازی استان تهیه، سپس نیروهای جویای کار یدی و تکنسین شناسایی و در مرحله بعدی دوره های آموزشی لازم جهت توانمندسازی افراد و ورود آن ها به بازار کار برگزار می شود.

استاندار یزد ادامه داد: افراد آموزش دیده در قالب طرح مهارت_نیاز، در رویدادهای بزرگ سالیانه اشتغال آفرینی و کارآفرینی استان فراخوان و بهترین های آن ها به واحدهای مستقر در استان معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به هماهنگی بسیار خوب موجود بین دستگاه های نظارتی استان و نگاه مثبت و توسعه ای این مجموعه ها نسبت به مسائل استان، اظهار داشت: مجموعه های نظارتی استان تمام اهتمام خود را جهت شناسایی راهکارها و ظرفیت های قانونی جهت رفع موانع موجود و عدم تضرر استان در حوزه های مختلف بکار می‌گیرند که این رویکرد سبب حل بسیاری از مسائل استان در شورای هماهنگی نهادهای نظارتی شده‌است.

فاطمی در ادامه از حل بسیاری از مسائل و دغدغه های حوزه اقتصادی استان در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه استان و راهگشایی محسوس این شورا در مسائل این حوزه خبرداد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نگاه ویژه استان به حوزه دانش بنیان اشاره و جا افتادن گفتمان اقتصاد دانش بنیان در استان یزد را نتیجه سالیان سال کار و فرهنگسازی در این بخش عنوان کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه تاکنون عمده تمرکز ها بر توسعه فیزیکی و توسعه سخت استان بوده است، اظهارداشت: استان یزد برای اوج گیری در این مقطع، نیازمند دو بال گردشگری و نوآوری و فناوری است که در این امر شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها نقش ویژه ای دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =