"مشکل اینجاست که ما سال‌هاست درون افراد را نشانه نگرفتیم. منظور من از نظر سیاسی نیست که مانور و نمایش بدهیم، برخورد نمایشی کاسبکارانه کارساز نیست ."

 این جملات را دکتر عماد افروغ در مورد بحث بد حجابی در جامعه می گوید او معتقد است که: "در لزوم وجود بحث حجاب و عفاف در جامعه هیچ تردیدی نیست اما مسئله اینجاست که وقتی به اهمیت حجاب باطنی پی بردیم و به عوامل گسترش آن توجه کردیم و سستی و کاستی در توجه به حجاب باطنی از خود نشان ندادیم می توانیم بگوییم که ما در مورد حجاب کار کرده ایم متاسفانه ما در توجه به پوشش یا حجاب در وجه باطنی خیلی سستی کردیم."

او معتقد است که "مسئله دیگر بحث نوع نگاه و مدیریت انسانی است. هرچه اعتماد مردم به نظام بیشتر شود، بیشتر به ارزش‌های نظام تن می‌دهند و هرچه اعتماد کمتر باشد، کمتر به هنجارهای نظام تن می‌دهند. اتفاقاتی افتاده که سلب اعتماد شده و سلب اعتماد بازتابی داشته روی رعایت ارزش‌ها و هنجارها. ما هرچه بیشتر مردم را به بازی بگیریم، مشارکت بدهیم و کریمانه‌تر و اخلاقی‌تر برخورد کنیم و هرچه بیشترمردم هدف باشند و نه ابزار. هرچه بیشتر تلاش کنیم که در عرصه‌های مختلف به خرده فرهنگ مردم توجه کنیم آنها هم به فرهنگ عمومی بیشتر توجه می‌کنند.

 ما تجربه قبل از انقلاب را داریم. می دانید شیوه جذب به چه صورت بود؟ به هیچ‌وجه از شیوه‌های قهری نه استفاده میشد و نه امکانش را داشتندکه استفاده کنند . اما جذب حداکثری هم داشتند از وقتی قدرت به هم زدیم، این سبقه قدیمی و کهن را فراموش کردیم. نباید فرم‌گرایانه برخورد کنیم که کسی که لباس نامناسب دارد،‌ الزاماً جهان‌بینی نامناسب دارد."

متن کامل را اینجا مطالعه کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    1 0
    چه عجب یه نفر ریشه بدحجابی رو درست تحلیل کرد!