لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان معتقد است: «حجاب موضوع جدیدی نیست که مثلا جمهوری اسلامی آن را آورده باشد و یا دولت نهم و دهم یا مجلس هفتم و هشتم.»

لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان مجلس در میزگرد کافه خبر در مورد عفاف و حجاب در کشور گفت: « بحث عفاف و حجاب موضوع جدیدی نیست. یعنی خلاف عقیده برخی که می‌گویند تا هوا گرم می‌شود، این طرحها دوباره در شهرهای کشور اجرا میشود باید بگویم که چنین نیست؛ حجاب موضوع جدیدی نیست که مثلا جمهوری اسلامی آن را آورده باشد و یا دولت نهم و دهم یا مجلس هفتم و هشتم.»

او ادامه داد: « این بحثی است که با فطرت انسان عجین شده است و آغاز آن را باید از زمان خلقت آدم و حوا ببینیم؛ چرا که وقتی که از بهشت رانده شدند اولین مجازاتی که شدند این بود که از نظر لباس مشکل پیدا کردند و اولین اقدامی هم که کردند این بود که پوشش مناسبی برای خود پیدا کنند. در حقیقت شرع مقدس هم که این موضوع را مطرح کرده براساس فطرت انسان گفته و خواسته نیازی که در افراد جامعه وجود دارد را برطرف کند و همه باید و نبایدها و خط قرمزها را هم مشخص کرده است.»

افتخاری معتقد است: «هم جنبه فرهنگ سازی در دین اسلام است و هم جنبه بازدارندگی. مثلا در سوره نور که سوره پاک سازی انسان است این موضوع مطرح شده و از اول هم با برخوردهای سلبی شروع کرده است. مثلا گفته است که هرکدام اینها را صد تازیانه بزنید و تعارف هم ندارد بعد از آن هم میگوید که رحمتان هم نیاید که جوان بود و ... و دچار رافت نشوید چون اگر به یک نفر رحم کردید به جامعه‌ای ظلم کرده‌اید. بعد از آن هم می‌گوید که وقتی شرایط برای ازدواج جوانان یک خانواده وجود ندارد، اعضای خانواده عفت و پوشش مناسب داشته باشند مگر زنانی که آنقدر سالخورده‌اند که دیگر امیدی به ازدواج آنان وجود ندارد.»

این عضو فراکسیون زنان گفت: « خب موضوعی که هست این است که ما باید بر اساس گفته‌های قرآن سلبی رفتار کنیم و ایجابی. بنابراین ما احکامی که می‌خواهیم در این مورد بگذاریم را هم باید با این نگاه بگذاریم که صرف سلبی باشد و نه صرف ایجابی. ما در حال حاضر مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم که مصوبه خوبی است و ما هم در آن دخیل نبودیم ولی سپاسگزار تصویب‌کنندگان آنیم.»

متن کامل ابن گفتگو را اینجا مطالعه کنید.

45/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی GB ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    4 0
    هیچ مجازاتی برای بد حجابی در قران نیست. صد تازیانه را از کجا اوردید؟
  • بدون نام DE ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    4 0
    ببخشید امکان دارد آیه ای که اشاره به حد بدحجابی دارد را از ایشان بپرسید و اعلام کنید؟
  • بدون نام MY ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    4 0
    صد تازیانه که ایشون گفتن تحریف صریح قرآنه. خواهش میکنم تذکر بدید
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    3 0
    هیچ مجازاتی برای بد حجابی در قران نیست. صد تازیانه را از کجا اوردید؟
  • ایرانی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    1 0
    ایشان درست میگویند.حجاب را کسی یانظامی نیاورده وبنابراین نخواهند توانست حجاب اجباری رااعمال کنندهمانطورکه رضاشاه نتوانست.حجاب درقرآن است.نصف هزینه های اعمال حجاب راتخصیص دهیدبه شناخت بیشتر کتاب خداوآنوقت اگرنتیجه حاصل نشد جور دیگرعمل کنید.روش فعلی هیچگاه به سرانجامی نخواهدرسید.برای یکبارهم که شده حرف مردم را باور کنید.خروج آدم وحواباعث شدفطرت راکسب کنند.گمان کنم فطرت بامجازات فرق دارد.البته وقتی ازنحوه مجازات درقرآن آگاه نیستندانتظارهم نیست تفاوت این دورامتوجه شوند.
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    2 0
    حد زنای غیر محصنه 80 تازیانه است،آن وقت حد بدحجابی-با تمام تفاسیر آن-100 تازیانه؟!