فارس نوشت:

سفیر آمریکا در دمشق در جدیدترین دخالت خود در امور داخلی سوریه اعلام کرد که مردم سوریه می‌توانند نظام این کشور را سرنگون کنند.

«رابرت فورد» در جدیدترین دخالت‌های آشکار خود در امور داخلی سوریه، اعلام کرد که «مردم می‌توانند نظام سوریه را سرنگون کنند».

فورد که هفته گذشته بدون اجازه وزارت خارجه سوریه به شهر ناآرام حماة رفت و تلاش کرد مردم را به حرکت و اعتراض علیه نظام سوریه تحریک کند، این بار در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» اعلام کرد: من هیچ نشانه‌ای ملموس از دولت سوریه ندیدم که آماده آغاز اصلاحات سریعی باشد که تظاهرات‌کنندگان خواهان آن هستند.

وی با بیان اینکه «اگر ‍[دولت بشار اسد] اصلاحات را بسرعت آغاز نکند، مردم، نظام سوریه را سرنگون می‌کنند» از بشار اسد خواست تا «تصمیم‌های سخت» برای آغاز اصلاحات اتخاذ کند.

سفیر آمریکا پا را از این فراتر گذاشت و در حالی که به دلیل سفر بدون مجوز خود سخت مورد انتقاد دولت سوریه است، ادعا کرد که وی حرکت خود به نقاط مختلف سوریه را متوقف نخواهد کرد.

روزنامه الاخبار لبنان نیز با اعلام این خبر نوشت که «فورد هیچ تردیدی در این خصوص به خود راه نداد که اعلام کند که سفرهای خود را بر اساس دستورات روشن باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ادامه می‌دهد».26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    همه با هم سرا رومیکنیم زیربرف
  • بدون نام US ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    بشار هم دیگه همین روزا کله پا می شه. این حقیقت رو بپذیرید
  • ناظرتنها IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    بشار ترسو چطور تا حالا سفیر امریکا را اخراج نکرده؟ اسدی که تا بحال حتی یک تیر هم بطرف اسرایئل درنکرده چطور خط مقدم مقاومت نام گرفته ؟ ما از کی حمایت می کنیم..؟