۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۳

یکی از راهکارهای تاثیر گذاری هنجاری بر پدیده های سیاسی و اجتماعی دامنه دار و ناشناخته، قاب بندی آنها بر اساس تمایلات و منافع سیاستگزاران است.

محمد فرازمند در یادداشتی برای خبر آنلاین نوشت: در واقع سیاستگزاران با نام گذاری و قراردادن پدیده ها در قاب های از پیش تعیین شده تلاش می کنند به کمک رسانه ها به کسانی که در بطن و حاشیه تحولات به سر می برند القاء کنند که این پدیده از چه تباریست و به کجا ختم می شود.

سفیر اسبق ایران در بحرین معتقد است درباره تحولات سوریه باید افزود نامگذاری و قالب بندی رسانه های ما قطعا کمکی به آقای بشار اسد برای غلبه بر مشکلاتش نخواهد کرد بلکه با وضعیتی که سیاست خارجی کشور ما در این چند ساله در جهان عرب پیدا کرده، و کسی حاضر به گرفتن عکس یادگاری با سیاستمدارن ما نیست، بر مشکلات او خواهد افزود.

وی درادامه افزود: البته ناگفته نماند که شکسته شدن محور مقاومت در قبال اسرائیل اتفاق میمونی نیست که کسی در ایران از آن خوشحال باشد. اما باید برای مردم سوریه نیز این حق را قائل بود که در باره امور داخلی کشورشان تصمیم بگیرند.

فرازمند اظهار داشت مواضع ما در حمایت بی چون و چرا از بشار، موقعیت ایران در افکار عمومی عربی را نیز تقلیل خواهد داد و باعث خواهد شد سایردستاورد های ما از وقوع تغییرات در جهان عرب از جمله مصر، در گرداب تحولات سوریه محو شود. فراموش نکنیم در گذشته اگر روابط ایران با اکثر دولتهای عربی خوب نبود، اما بخاطر حمایت از محور مقاومت در بین مردم جهان عرب جایگاه مطلوبی داشتیم.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

  

  26149

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    خود سایت خبر آنلاین در زمره سردسته مردم سوریه هست. اصلا پوشش نداد تا این اواخر که فهمید ای بابا اگه بشار برود چطوری به مخاطبانش اینو بگه. بگه صبح شد و بشار نیست؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    مگه تو سوریه چه خبره؟
  • علیرضا CH ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    چه عجب ! ولی نرود میخ آهنین در سنگ و به گفته رسانه های ما در سوریه همه چی آرومه !
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    با دستمال کثیف نمی شود شیشه را پاک کرد.
  • بدون نام GB ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    راستی میگویند جدیدا یک کشور 6 میلیارد دلار به اسد کمک کرده لطفا اسمش را منتشر کنید