واحد مرکزی خبر نوشت:

صدها تن از سوری های خشمگین از سیاستهای مداخله جویانه آمریکا و فرانسه درامور داخلی کشورشان، به سفارتخانه های این دو کشور در دمشق حمله کردند.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق؛ سوری های خشمگین با سردادند شعارهایی، سفر سفیران این دو کشور به شهر حماه را محکوم کردند و اخراج فوری رابرت فورد و اریک شوالیه از کشورشان را خواستار شدند.

آنان همچنین ساختمان این سفارتخانه ها را با سنگ حمله کردند و پرچم سوریه را بر سردرب ورودی سفارتخانه های آمریکا و فرانسه برافراشتند.

نگهبانان سفارت فرانسه در برابر خشم تحصن کنندگان وحشت زده شده و برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور استفاده و تیراندازی هوایی کردند و همچنین دو تن از تحصن کنندگان را برای مدتی کوتاه بازداشت و سپس آزاد کردند.

یکی از تحصن کنندگان به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : در برابر سفارت آمریکا تحصن کردیم تا مراتب خشم و ناخرسندی مردم سوریه را به مداخله آمریکاییها اعلام کنیم.

وی همچنین اقدام سفیران آمریکا و فرانسه در سفر به شهر حماه و هماهنگی با آشوب طلبان را سرزنش کرد و گفت اهالی حماه بخشی از ملت سوریه هستند و ما با رایزنی و همفکری یکدیگر مشکلات خودمان را حل خواهیم کرد.

همچنین زنی که در تحصن مردم سوریه در برابر سفارت فرانسه شرکت کرده بود ، گفت : همه این فشارها و توطئه که در چند سال اخیر علیه سوریه صورت می گیرد و در چند ماه گذشته به عرصه داخلی کشیده شده ، به خاطر مواضع حمایتی دمشق از مقاومت است.

وی افزود : روزی که نظام سیاسی سوریه حمایت از مقاومت را کنار بگذارد ، در همان روز غربی ها تظاهرکنندگان در شهرهای سوریه را سرکوب خواهند کرد و این دلیلی بر اینکه ادعای غربیها مبنی بر دفاع از حقوق بشر و حمایت از آزادی دورغ محض است.51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اینها هم که جلوی سفارت امریکا وفرانسه تحصن میکنند از نیروههای خود حکومت هستند در حالی که حکومت سوریه هر روز طرفداران خود را از دست میدهد
  • بدون نام US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    میلون ها تن هم بر ضد بشار اسد تظاهرات کردند!
  • فیلم ساز DE ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    ظلم به مردم خود حتی اگر سوریه در خط مقابل اسرائیل باشد کار غلطی است و توجیه پذیر نیست
  • بدون نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    تظاهرات 50هزار نفری حماه را درسایت های کافرعلیه بشاراسد ندیدید
  • بدون نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    هر حكومتي از اين افراد دارد تا در مواردي اينچنيني وارد عمل شوند آيا خشم مردم سوريه از ديكتاتوري بشار ديده نميشود
  • بدون نام DE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    بدون شک در روزهای آینده شاهد اشغال سفارتخانه های غربی در کشورهای عربی خواهیم بود کاری که پیش از این باید صورت میگرفت . باید مردم را تشویق کرد این جنایت کاران و لانه های جاسوسی آنها منهدم شود این آدم کشان حرفه ای تحت نام حقوق بشر طی ده سال گذشته بیش از یک ملیون مردم بیدفاع منطقه را قتلعام کرده اند . حداقل عکس العمل باید نیرون راندن سفرای خارجی و بستن سفارتخانه های آنها باشد