حمایت رضا کیانیان از پرویز پرستویی در پی سفر پرحاشیه او به آمریکا

رضا کیانیان، با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش به حمایت از پرویز پرستویی در پی سفر پرحاشیه او به آمریکا پرداخت و نوشت او حق دارد به سوالی که از او پرسیده می‌شد، پاسخ ندهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آن که پرویز پرستویی با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد فیلمی که با آن به آمریکا سفر کرده است؛ «قصه‌های هزار و یک روز» ساخته حبیب احمدزاده منادی صلح بوده است و سوالاتی که از او در جلسه اکران شده، نیازمند توضیح بسیار و این که شاید اصلا او لازم ندیده جواب سوالی را بدهد، چون با هدف دیگری به آن جا رفته بوده است، رضا کیانیان نیز از او حمایت کرد.

کیانیان در حمایت از پرستویی در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت:

«سلام آقای سام رجبی.
من صفحه شما را دیدم و نوشته‌هاتان را خواندم. می‌خواهم به جمله‌ای از خودتان اشاره کنم و بعد ادامه دهم.
«دلیل این همه دروغ و فساد نبود دموکراسی و آزادیست»
تا آن‌جا که من می‌دانم یکی از پایه‌های دموکراسی «آزادی بیان» و «آزادی عقیده» است. بشمارید چند دین و مذهب در آمریکا در کنار هم وجود دارند! چند نوع پناهنده سیاسی و اجتماعی از همه جای دنیا آن جا زندگی می‌کنند؟ همان‌جا وقتی از کسی پرسشی می‌کنید و طرف نمی‌خواهد پاسخ دهد، حق ندارید پرسش‌تان را تکرار کنید. حتی پلیس هم حق ندارد پرسش را تکرار کند. تا زمانی که وکیل طرف بیاید.
اگر به دموکراسی معتقدید اجازه دهید هر کس عقیده خودش را داشته باشد. بازجویی نکنید و اگر از کسی پرسشی دارید و طرف نمی‌خواهد جواب دهد، اصرار نکنید. به همین سادگی و به همین دردآوری.

دموکراسی خیلی سخت است. تحمل مخالف، بسیار مشکل است. من ویدئوی دوم را گذاشتم که یادآوری شود گاهی به عقاید دیگران احترام نگذاشتید. ویدئوی شما و آقای پرستویی هم همین‌طور است. به عقاید ایشان احترام نمی‌گذارید و بارها پرسش‌تان را تکرار می‌کنید. اگر حکومتی بر مبنای عقاید شما برپا شود مطمئنید آن زمان همه آزادند؟ مطمئنید آن زمان همه می‌توانند عقاید خودشان را داشته باشند؟ یا فقط به خودی‌ها آزادی می‌دهید و بقیه را از میدان به در می‌کنید؟ البته ناسزا می‌گویید و تحقیر می‌کنید. آیا اگر به قدرت برسید، چه می‌کنید؟ مطمئنید مخالفان‌تان را به زندان نمی‌اندازید؟ چون نوشته بودید اسامی مخالفان‌تان را یادداشت و جمع‌آوری می‌کنید برای همان روز.

آقای رجبی! آقای پرویز پرستویی هر عقیده‌ای دارد، باید احترام بگذارید و به تمام آن‌ها که اسامی‌شان را یادداشت کرده‌اید. چون «شما» ادعا کرده‌اید به «دموکراسی» و «آزادی» معتقدید. به نظر من با جنگ فقط جنگ زاده می‌شود و برای ایجاد دموکراسی باید تمرین دموکراسی کنیم. اگر دوست داشتید پاسخ دهید. البته من هم به برخی پرسش‌ها پاسخ نخواهم داد. البته من به مدال‌های شما افتخار می‌کنم.»

حمایت رضا کیانیان از پرویز پرستویی در پی سفر پرحاشیه او به آمریکا


۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1627262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 6
    سلام،حالا وقتشه همه هنرمندان با حمایت از عمو پرویز ایرانی بودن خودشون رو فریاد بزنن
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 4
    با آقای کیانیان‌ موافقم. اگر به آزادی عقیده معتقدیم پس باید در عمل نشان دهیم. نه اینکه فقط شعارش را بدهیم. آقای رجبی حق نداشت آقای پرستویی را بابت پاسخ دادن تحت فشار قرار دهد. ضمن اینکه هر توهینی به آقای پرستویی کرده متوجه خودش هست!
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 0
    درست میفرمایید اقای کیانیان متاسفانه عمل به دمکراسی بسیار سخت است.. حتی در دادگاه به شما میگویند شما مجاز هستید جواب ندهید ولی اگر صحبتی کردید این ممکن است بر علیه شما استفاده شود.این اولین جمله است که در دادگاه به شما میگویند. you have got the right to remain silent
  • رحیم IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    5 3
    جناب کیانیان مطالب شما کاملا صحیح. ولی چرا به حرکت زشت آقای پرستویی هیچ اشاره ای نکرده اید؟؟
  • ناشناس IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 1
    آقایان محترم شما که دم از آزادی در آمریکا وامثال آمریکا می زنید پس چرا آنها به راحتی در خیابانهایشان سیاه پوستان را که ابراز عقیده می کنند راجع به نژاد پرستی به راحتی در ملاء عام آدم می کشند و بعداینگونه کشورها از نظر شما آزادی خواه هستند ودمکراسی را اجرا می کنند بسی تاسف برای امثال شما که هنرمند هستید واینان را با اینگونه جنایات آزادی خواه قلمداد می کنید
  • تقی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    4 2
    زدن در گوش سوال کننده ایا دموکراسی است
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 0
    جناب کیانیان کتمان عقیده بصورت مطلق مجاز است یعنی کسی در هیچ موردی نظرش را بیان نمیکند ولی کسی که اظهار نظرهایش منتشر شده حق ندارد کتمان عقیده و وسط لحاف خوابیدن را به پای آزادی عقیده و بیان بگذارد.آزادی و کتمان عقیده و بیان گزینشی مقبول نیست
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 3
    خدا حفظش کنه آقای کیانیان رو آقای پرستویی و همه دلسوزان وطن. دم شما گرم
  • مهدی CA ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 1
    اینها یک عده جبره خوار آدمهای معلوم الحالی هستند که بدنبال غرضهای خودشان هستن
  • متفکر خوشحال IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 4
    تا حالا تو عمرو این قدر زیبا قانع نشده بودم، من آقای رضا کیانیان و یا سام رجبی یا پرویز پرستویی را زیاد نمیشناسم و فقط می دانم بازیگر و ورزشکار بوده اند، من ویدئوی داد و بیداد و پرسشگری سام رجبی و پرویز پرستویی را دیدم و این سوال هی تو ذهنم می آمد که اگر هم عقاید سام رجبی در ایران حاکم شوند چگونه با مخالفان عقایدشان برنورد می کنند و با اینکه زخم خورده از اخوندها بودم و زیاد دوستشان ندارم در دلم ناخداگاه از خدا تشکر کردم که این ها بر مردم ایران حاکمند، بازم ممنون از اقای رضا کیانیان که این سوال درونی من را پاسخ دادند و دلم را به زندگی روشن، لطفا انتشار بدهید و سانسور نفرمایید🙏🙏🙏
  • مریم IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 4
    آقای پرویز پرستویی همیشه دلسوز مردم بوده‌اند و اینها چشم دیدنشون رو ندارند دنبال دسیسه های خودشون هستند