درحالی که 5 سالی از اجرای طرح پزشک خانواده می گذرد و عملا به شکس انجامیده است، اما رییس جمهور دستور داده تا در مدت دو سال این طرح در تمام شهرها و روستاهای ایران اجرا شود.

پزشک خاتواده امسال باید در تمام شهرها و روستاهای ایران فراگیر می شد، اما به دلیل ناهماهنگی های وزارت رفاه منحل شده با وزارت بهداشت، تنها به شهرهای با 50 هزار نفر جمعیت رسید. هرچند بیش از سه سال در روستاها مانده بود.

اما امشب، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس دستیابی به فناوری فرآوری سلول های جنینی توسط رییس جمهور، تلویحا به شکست طرح پزشک خاتواده اشاره کرد و حرف از "احیا" این طرح زد: "با توجه به گزارش ارایه شده مبنی بر اینکه قرار است طی 5 سال نظام احیای پزشک خانواده را در همه شهرها و روستاها گسترش دهیم، رییس جمهوری دستور دادند که این برنامه در مدت دو سال در سراسر کشور گسترش و اجرایی شود."

نکته اینجاست که اجرای طرح پزشک خانواده به نظام جامع سلامت و البته هماهنگی و هکاری بیمه های درمانی بستگی دارد. مرضیه وحید دستجردی هم به این شرط اشاره کده است: "تحقیق این مساله نیازمند حمایت مالی سازمان‌های بیمه گر و همچنین همکاری همه دستگاه‌ها مرتبط با بخش سلامت کشور است."

وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده است راه نجات نظام سلامت ایران، واگذاری بیمه های درمانی به  دستگاه سلامت است. هرچند که مخالفان بسیاری برای این نظر و عقیده وجود دارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =