۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸

رئیس جمهور امروز فرمان اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390را با هدف تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله کشور و پیشرفت و تعالی جامعه ابلاغ کرد. این برنامه از آبان 90 شروع می شود.

این درحالی است که رییس سازمان ثبت احوال اعلام کرده است در ایران 74.5 میلیون نفر زندگی می کنند. به گفته محمد ناظمی اردکانی، نرخ رشد جمعیت ایران 1.25 تا 1.3 درصد است.

او که در همایش روز جمعیت در مرکز آموزش سازمان ثبت‌احوال حرف می زد، همچنین گفت: "در ایران 1.5 درصد جمعیت جهان زندگی می کنند. همچنین نرخ ولادت در سال گذشته 6.18 در هزار نفر و وفات، 5.8 در هزار نفر بوده است. همچنین امید به زندگی در ایران 70 سال است. در میان کشورهای خاورمیانه بحرین و کویت با نرخ 78 سال، بالاترین امید به زندگی را دارند."

درچند روز گذشته اظهارنظرهای مختلفی درباره جمعیت ایران منتشر شده است. مهمترین آنها درباره ظرفیت ایران برای جمعیتی سه برابر جمعیت کنونی است. محمود احمدی نژاد در چهاردهمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: "20 میلیون خانواده در کشور وجود دارد که اگر به هر خانواده 1000 متر زمین با مجوز ساخت 3 طبقه داده شود 2 میلیون هکتار می‌شود که هنوز تا 3 برابر شدن جمعیت ایران جا داریم و بدون تردید می‌شود با یک نگاه مهندسی و با هزینه کمتر این کار را انجام داد و این شدنی است."

این درحالی است که احمدی نژاد در دو سه سال گذشته، انتقادات پی در پی به سیاست های کنترل جمعیتی داشت و خواست که این برنامه اجرا نشود. هرچند که اکنون ایران رتبه 17 جمعیت را در جهان و رتبه دهم جمعیت آسیا را دارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 3
    دیر نیست که به درستی انتقادهای احمدی نژاد پی خواهید برد نرخ رشد جمعیت1/03 درصد یعنی کاهش شدید جعیت و چندی دیگر با کمبود نیروی کار مواجه خواهیم بود خواهید دید
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    3 0
    نصف تمام مشکلات و کمبودهای ما همین افزایش میلیونی جمعیت است
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 1
    من واحد جمعیت شناسی گذرانده ام. طبق محاسباتی ساده جمعیت ایران حتی با وجود یک فرزند به ازای هر زوج جوان در جمعیت 95 میلیون ثابت خواهد شد (15 سال دیگر) و بعد از آن بالا نخواهد رفت. اگر هر زوج جوان 2 بچه بخواهند این رقم بیشتر از اینها خواهد بود. شما حساب کنید با جمعیت 90 میلیونی وضع ما چه خواهد بود. در حالی که برای خانه و خورد و خوراک 50 یا 60 میلیون پیش از این و 75 میلیون کنونی چقدر کمبود داریم.