وعده جدید وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان/ امتحانات حضوری است

ایرنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: حدود ۸۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان هستند و این طرح پس از ۲ مرحله بررسی و تصویب در هیات دولت به اجرا در می‌آید.

یوسف نوری روز سه‌شنبه در جریان سفر کوتاه به استان اردبیل گفت: در طرح رتبه بندی معلمان در دولت قبلی برای سه سال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود ولی در دولت کنونی برای ۱.۵ سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در سال آینده افزود: این میزان اعتبار تقریبا ۳.۵ برابر بودجه و اعتبار پیش بینی شده در دولت قبل خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اختصاص این میزان اعتبار و نیز توجه جدی برای رفع دغدغه معیشتی معلمان نشان می دهد که دولت، مجلس و شورای نگهبان به معلمان توجه جدی وجود دارند.

وی اظهار کرد: در این طرح به نخبگان فعال در آموزش و پرورش، مناطق محروم، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی توجه جدی شده و حتی کارکنان اداری مشمول هم از اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

نوری همچنین گفت: آیین نامه این طرح نوشته شده و برخی ایرادهای وارد شده در حال رفع است و به طور طبیعی دو مرحله بررسی هم نیاز دارد و اگر ایرادها رفع شده و خبرگان قانع بشوند، اجرای این طرح از نیمه دوم سال گذشته خواهد بود.

امتحانات مدارس حضوری خواهد بود

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: امتحانات خردادماه مدارس حضوری خواهد بود چرا که ستاد کشوری کرونا محدودیتی برای برگزاری کلاس درس و امتحانات اعلام نکرده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در سر کلاس و در جلسات امتحان و با تقدیر از زحمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت مناسب کرونا در سطح جامعه، خدمات شبانه روزی معلمان و کادر آموزش در سطح کشور را شایسته تجلیل خواند.

نوری اضافه کرد: تا کنون هیچ کلاس درس و مدرسه ای در سطح کشور به دلیل ابتلای بیش از حد و یا شیوع کرونا تعطیل نشده است و آموزش به شکل حضوری جریان دارد.

وی همچنین گفت: شیوع کرونا از ابعاد مختلف مشکلاتی را برای مردم و به خصوص معلمان و دانش آموزان ایجاد کرد که بیشترین اثر آن در بعد تربیتی بود و اگر اولیا به طور کامل در جریان این آثار قرار بگیرند، یک دقیقه هم فرزندان خود را از حضور در مدرسه محروم نمی کنند.

وزیر آموزش و پروش خواستار مشارکت و همکاری مدیریت مدارس و اولیاء و مربیان در مدیریت وضعیت شیوع کرونا شد و افزود: شرایط حضور دانش آموزان دارای بیماری زمینه‌ای در مدرسه هم باید فراهم شود و برای این منظور باید ضمن کاهش تلاقی زیاد آنها با سایر دانش‌آموزان، با فاصله بیشتر از سایر دانش آموزان و در کنار پنجره باز و با تهویه مناسب در سر کلاش حضور پیدا کنند.

معلمان و دانش‌آموزان با صبر و حوصله بیشتر در کلاس درس حاضر شوند

وزیر آموزش و پرورش همچنین همه معلمان و دانش آموزان را به صبر بیشتر برای حضور در کلاس درس پس از دو سال دوری از این فضا دعوت کرد و گفت: دانش‌آموزان هنوز به وضعیت جدید آموزش حضوری عادت نکرده‌اند چرا که بیش از دو سال است که از فضای کلاس و مدرسه دور بوده‌اند.

وی بیان کرد: در چنین وضعیتی ممکن است برخی رفتارهایی بروز کند که ناشی از این دوری دانش‌آموزان و معلمان از همدیگر و نیز حضور دانش‌آموزان در فضای درس خانگی و به شکل غیرحضوری است.

وی معلمان را قشری صبور و با حوصله عنوان کرد و همه کادر آموزشی را به صبر و حوصله فراخواند و ادامه داد: معلمان با صبوری بیشتر با دانش آموزان مواجهه داشته باشند و نباید شاهد حرکات احساسی از طرفین باشیم چرا که به یقین قاطبه آموزش و پرورش و دانش آموزان افرادی صبور و باحوصله هستند.

۹۲ درصد دانش آموزان در کلاس حضوری مشارکت دارند

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: برابر آخرین آمار، تا اول این هفته، ۹۲ درصد دانش آموزان به شکل حضوری در سطح کلاس درس و در مدرسه تحصیل خود را ادامه داده اند و بازگشایی کامل مدارس انجام شده است.

وی هشت درصد باقیمانده عدم حضور دانش آموزان در مدارس را نیز مربوط به دانش آموزان پایه دوازدهم عنوان کرد و گفت: درس حضوری این دسته از دانش آموزان هم به رسم نظام آموزشی در این موقع از سال تحصیلی تمام می شود و آنها شروع به مطالعه برای کنکور و امتحانات آخر سال می کنند.

نوری همچنین افزود: تعدادی از افراد غیرحاضر در کلاس درس نیز کسانی هستند که نگران سلامتی خود هستند و نگرانی آنها باید برطرف شود و در این راستا، انجمن اولیاء و مربیان، مدیران و همه عوامل آموزش کشور تلاش می کنند که تحصیل آنها به شکل حضوری ولی بدون آسیب ادامه یابد.

وزیر آموزش و پرورش در بیست و پنجمین سفر استانی خود، برای حضور در شهرستان آستارا و استان گیلان وارد اردبیل شده و در فرودگاه اردبیل نیز با استاندار اردبیل به صورت کوتاه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

به زمان سال تحصیلی دانش‌آموزان اضافه می‌شود؟

چرا هیچکدام از دانش آموزان مدرسه به قیچی کردن موی سر خود اعتراض نکردند؟

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک فرهنگی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    21 1
    بنویسید وعده بخوانید دروغ
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    9 2
    بای یکماه به کجا برسیم می گذاشتین بدون استرس این یکماه بگذره الان استان کرمان یکماهه ویروس دردناک گوارشی شیوع داره
  • ناشناس IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    16 6
    بنده معلم هستم از۱۴فروردین تا۲۱تستم مثبت بارگیری ریه ها وکلیه ها بستری و تحت درمان هستم شماروبخداخودتونوبزاریدجای ماودانش آموزچکارکنیم چاره این نیست که اصراربرحضوری داری به فرمانده باتجربه اول فکرسلامتی نیروهای می‌کنه بعدحمله نه برای نیروی خودی تله بزاره خانواده۶نفره هستم با۴دانش آموزان اونها آلوده شده باشم گناهشون گردن مسئولین مافوقه هست خدانگذره ۱۰روزه شب وروزجون بهلب شدم
  • محمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    14 3
    باز گشایی مدارس بسیار کار اشتباه بود
  • محمود IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 4
    سلام باز گشایی مدارس ودانشگاه کار منطقی نبود و سلامتی رو در نظر بگیرید نه ...
  • سید جواد IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    9 3
    از خدا بترسید و سلامتی مردم رو مد نظر قرار دهید بازگشایی دانشگوه و مدارس کاری عجولانه بود و در سال آینده برای رضای خدا به فکر سلامتی باشد نه ظاهر بازگشایی در فضای مجازی هم میشود درس و تدریس داشت
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 0
    اصلا بفکر معلم نیستید.نمیدونید به معلم چه میگذره وگرنه خیلی زود اقدام می‌کردید.یقینا ۶ماهه سال قبل رو حذف میکنین به بهونه دیون.درواقع به دولت خوش خدمتی میکنید نه به معلم.کارشمار رو به خدا واگذار کردم
  • فاطمه IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 9
    خوشبحالشون
  • سعیدمحمدی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 0
    تمامه۳۸۰۰۰میلیاردتومن راحذف کنیدبه شرطی که تمامه فوق العاده های ارگانهای دیگرراهم حذف کنیدبه اضافه ی حق ایاب وذهابشان راحذف کنید،حق لباس راحذف کنید،کارانه راحذف کنید،حق جذب راحذف کنید،حق غذاراحذف کنیدو و و و
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    17 2
    بچم خیلی مریض خدا از تو ن نگذره
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 0
    شماها افزایش سنواتی فعلا بدید.رتبه بندی پیشکش بااین صغراکبری چیدنهامعلومه تا۱۴۰۵ هم‌ اجرانمیشه.بیشترخودتونوفریب ندهیدیه بچه میفهمه هدف شماچیه.
  • ناشناس IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 0
    اقای وزیر اموزش وپرورش تو با این حرف هایت در رلبطه بارتبه بندی دارید به معلمان توهین می کنید شما عملکرد دولت قبلی و فعلی را در رابطه با این طرح بیان می کنیددولت فعلی در طول ۱۰ خدمت بخیر از شعار وعده پشت سر هم از یک ماه گرفته تا سه ماه وچند ماه چیزی نصیبشان معلمان شده خیر پس لطفا از این حرف ها بی نهایت شنیده ایم وهیج اتفاقی در معیشت معلمان نیفتاد پس وعده سر خرمن ندهید
  • بازنشسته ساده IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 1
    چرا باید حق معلمین بازنشسته ندید گرفته بشه مگه اونها کم زحمت کشیدن واسه جامعه که الان حقوقشون با حقوق یه نیروی خدماتی که مهمترین دغدغه فکریش تو محیط آموزشی تمیز بودن استکانها بوده برابر باشه
  • علی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    15 1
    اینقدر به مردم دروغ نگویید صبر فرهنگیان داره تمام میشه!!!
  • علی IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 2
    سلام ای کاش در رتبه بندی به سرپرست خانواده امتیاز قائل می شدند که از خیلی امتیازها بهتر بود
  • محمد از تبریز IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    9 0
    با سلام و خسته نباشید وزیر محترم با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود لطفا بگید این کار انجام شد والا به لطف...انجام می شود وعده سر خرمن است؟ خودت را گول می زنی؟ همه می فهمند ستارزاده از تبریز
  • خدا لعنت به اختلاص گر IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    10 0
    هیچ توجهی به معلمان نمیشه اینقدر دروغ نگید
  • مادر IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    12 0
    دیگه کمر به قتل بچهای مریض هم بستی حضوری شدن مدارس کم بود حالا نوبت بچهایی که بیماری زمینه ای دارن هم میخوای بکشی وزیر بی تدبیر
  • ا م IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    11 0
    فقط در مدرسه ما دو کلاس به علت کرونا تعطیل شده چطور آقای وزیر ادعا می کنن هیچ کلاسی تعطیل نشده احتمالا از زژر مجموعه خودشون خبر ندارن
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    8 1
    از شاتس فرهنگیان این وزیران از کجا سر در میارند
  • فرهنگی بی حقوق ومزایا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    6 0
    مدرسه من کانکسه که ۱۲ دانش آموز در یک کانکس ۱۵ متری درس میخونن بدبختیشم اینجاست نه توالت داره نه روشویی نه آبخوری
  • سهیل IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    آیین نامه باید تغییر کنه، تنزل رتبه باید برداشته بشه ، لطفا شخص دیگری غیر از آقای نجار رو مسول رتبه بندی کنید .
  • شخصی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 3
    فقط میگید کادر درمان و کادر آموزشی مدارس پس ما نیروهای خدماتی چی چقدر بی خیالید برید توروخدا بساتتون رو جمع کنید فقط حرف میزنید چرا ما نیروهای خدماتی نبایدحقوقمون رو اضافه کنید
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    تنها وزارت خونه ای که وزیرش حامی کارکنانش نیست ونخواهد بود چون نمیخوان و وزیر هم اختیاری از خود ندارد
  • حسن MD ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    وعده سرخرمن می دهید دو ماه از سال گذشت جناب وزیر به خدا با حقوق ۷میلیون تومان نمی شود زندگی کرد معلم چه جذب می کنید .
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      وقتی رتبه بندی اجرا می شود که تورم معلمان را بیچاره کرده فعلا دارند از چند میلیارد بودجه استفاده می برند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    آقای وزیرچرادرحق معلمان ظلم می کنی یک روزکلاس داری معلم حق الرحمه اش برابریک ماه حقوقی است که میگیرد.،!!!!!
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    سلام واقعا ما با این حقوق کم زندگی سختی را می گذرانیم لطفا همین ماه اجرایی بشه.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    آقای نوری هر کی معلم نیست فکر میکنه الآن معلمان چقدر ثروتمند می شوند با این رتبه بندی کذایی شما و میروند جز اقشار ۴ درصدی ها مثل خانواه ی رئیس مجلس سر از ترکیه درمیارند برای خرید سیسمونی نمیدونند کف حقوق معلمان خیلی پایین تر از سایر کارمندان دولت است
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    8 0
    اقای وزیر همینکه یک تنه توانستی بالجاجت مدارس را باز کنی و تقریبا نصف مردم ایران را در گیر کرونا کنی .که مردم هزینه سلامت به پزشک و داروخانه بپردازند. یک فساد اقتصادیست.. حالا هی بگردید دنبال مفصدین اقتصادی
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    مدیران و روسای بیسواد و نالایق .در هر مقام و منسبی .معاونینی انتخاب میکنند که از خودشان بیسوادتر و نالایق تر باشد . که بتوانند ریاست کنند .
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    وقتی وزیر از پیکره آموزش و پرورش نباشد ،البته که ساز مخالف می زند و مشکلات معلمان را درک نخواهند کرد .
  • یک معلم IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    این وزیردیگه چی میگه بعدازاینهمه منتظربودن ،میگه ازنیمه دوم سال رتبه بندی انجام میشود ،همه چیز را که گرانتر کردین چون میخواد حقوق معلم زیاد بشه حالا دیگه این چه فیلمی است که رتبه بندی بیفته به نیمه دوم سال
  • چسبیدن به کرسی وزارت IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    از کسی که دنبال کرسی وزارت هست چه توقعی دارید!!