۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۲

تهران امروز نوشت:

دیوید ساچت که بیشتر با ایفای نقش هرکول پوارو کارآگاه معروف شهرت دارد،‌ قرار است در سریال اقتباسی شبکه بی‌بی‌سی که «آرزوهای بزرگ» نام دارد به نقش‌آفرینی بپردازد.

ساچت در این پروژه تلویزیونی نقش جاگرز، وکیل پیپ و خانم هاویشام را بازی می‌کند. بی‌بی‌سی پیش از این اعلام کرده بود گیلیان اندرسون در این سریال نقش خانم هاویشام را ایفا خواهد کرد. داگلاس بوث و ری وینستون نیز اخیرا قرارداد بازی در «آرزوهای بزرگ» را امضا کرده‌اند.

وینستون نقش مگویچ و بوث نقش پیپ قهرمان داستان را ایفا می‌کنند.علاوه بر آن‌ها‌ مارک آدی‌، هری لیود، کلر راشبروک و پال رایز نیز از بازیگران این سریال اقتباسی هستند. به گزارش دیجیتال اسپای‌، سارا فلپس نویسندگی این پروژه را برعهده دارد که براساس رمان «آرزوهای بزرگ» نوشته چارلز دیکنز به کارگردانی برایان کرک ساخته می‌شود.

بی‌بی‌سی این سریال جدید را یکی از وفادارترین اقتباس‌ها به کتاب و تلاشی برای شناساندن این اثر به نسل ناآشنا به متن اصلی دانسته است. با این حال این شبکه سعی دارد داستان «آرزوهای بزرگ» را با نگاهی جدید روی آنتن بفرستد.

«آرزوهای بزرگ» یکی از محبوب‌ترین آثار دیکنز است که به داستان زندگی سرشار از سختی پسری یتیم به‌نام پیپ پرداخته است. فیلمبرداری این سریال تلویزیونی از ماه جاری میلادی آغاز ‌شده است.

چارلز دیکنز یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های زبان انگلیسی هفتم فوریه سال 1812 در منطقه لندپورت در شهر پورتس‌موث انگلیس زاده شد. وی در سال 1827 در یک دفتر وکالت به ‌کار مشغول شد تا به یک وکیل تبدیل شود. حرفه‌ای که بعدها در بسیاری از آثارش بی‌علاقه بودن‌ خود را به آن نشان داد. «دیکنز» در سال 1830 با نخستین دختر مورد علاقه‌اش به نام ماریا دیدنل آشنا شد که گفته می‌شود مدلی برای شخصت دورا در «دیوید کاپرفیلد» بوده است اما به‌دلیل مخالفت پدر و مادر دختر، ازدواج صورت نگرفت.

از دیکنز رمان‌های متعدد مانند «زندگی و ماجراجویی‌های نیکولاس نیکلبای»، «سرود کریسمس»، «کریکت روی شومینه»، «مارتین چوز‌لویت»، «ناقوس‌ها»، «نبرد زندگی»، «مرد جن‌زده»، «خانه بادگیر»، «روزگار سخت»، «دوریت کوچولو»، «داستان دو شهر»، «آروزهای بزرگ»، «دوستان مشترک ما» و «اسرار ادوین درود» (ناتمام) باقی مانده است.

58301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =