۱۴ نفر
۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

نوروز؛ جان جهان  

محمود اسعدی
نوروز؛ جان جهان  

یادداشت نوروزی خبرآنلاین در آغاز بهار سال 1401 خورشیدی

انسان، آنجا به اوج واعتلا می رسد که نه فقط "درست"کارکند بلکه هرچه کند،"درست" باشد."  گفته اند باید هدفمند بود و البته هدف «متعالی »است اما "مسیر"و"راه"نیز شورانگیز و پر راز و رمز است.
برای رسیدن به هدف، "راه"را نباید "وسیله " پنداشت و تعجیل کرد؛ خود "مسیر" نوعی سلوک و معرفت است. رنگ و بی رنگی، برگ و بی برگی،آن وجان ، مهر و ایمان، آگاهی و زیبایی و مشق و"سرمشق "در همین "راه"نهفته است. مقصد و مقصود در این گام؛ یکی است. رفت وآمد، عقل و عشق، و فلسفه و حیرت، آوردگاه "همانندی" است ؛ در سپهر رنگ و شور و نور.

درآستانه سال نو می توان امید داشت رازها و پندارها، رویاها و آرزوها، گل ها و سفالینه ها از کشکول جهان فرهنگ ؛ دست چین و پیشکش ذهن خلاق و اندیشه وقاد شمایان شود. چون هنگامی قادریم آنچه نداریم را کسب کنیم که آنچه داریم را بتوانیم "درست"عرضه کنیم. مدار جهان بر آهنگ است، نقش  و خط و نظم.
و البته خواست مخاطب، این سرو سبز آزاد را، پویا ‌ و پایا خواهد کرد؛ چراکه اگر"طلب " نبود، زندگی معنی نداشت. در این "گفت" و"گو" است که آثار نو، ققنوس وار، می شکفد. شعر و ترانه ، موسیقی و نجوا ،و نام ها و نشان ها ؛محمل وآینه ای است تانخبگان  بخشی ازفرهنگ وهنرایران را چون "جان"خویش  ارایه کنند….

آواز ما، خیال انگیز؛ دستان ما سبز، شعار ما شفقت و عشق و خواست ما، "پرواز" است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1614470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    عالی. درود بر استاد گرامی دکتر اسعدی