مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از نهایی شدن تدوین شیوه‌نامه چگونگی فعالیت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده برای واردات خودرو خبرداد.

محمدرضا سلیمی اعلام کرد: با تدوین شیوه‌نامه چگونگی فعالیت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده برای واردات خودرو، ضمن تعیین تکلیف و احراز شرایط خدمات پس از فروش آنها، شرایط رقابتی با اعمال نظارت لازم به زودی به وجود خواهد آمد.

وی ضمن اشاره به نهایی شدن این شیوه‌نامه تصریح کرد: شیوه‌نامه چگونگی واردات خودرو نهایی شده و با تایید وزیر بازرگانی به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات با اشاره به تاکید وزیر بازرگانی نسبت به ابلاغ این شیوه‌نامه خاطرنشان کرد: پیش از این مجوز واردات خودرو از طریق صنایع و به صورت تعدادی صادر می‌شد که این امر به نوبه خود باعث برهم خوردن تعادل واردات، کمبود عرضه نسبت به تقاضا و افزایش کاذب قیمتی شده بود.

سلیمی ادامه داد: با ابلاغ این شیوه‌نامه تنها تاییدیه مدل کفایت کرده و واردات خودرو طبق ضوابط فنی کمافی‌السابق پابرجاست.

وی اضافه کرد: از این روی واردات خودرو از طریق سایر اشخاص حقیقی و حقوقی با تعیین چارچوبی که تضمین‌کننده خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در داخل کشور باشد و با اعمال نظارت، امکان‌پذیر خواهد شد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    2 1
    خدا پدر خاتمی را بیامرزه که واردات انحصاری را در همه بخشها حذف کرد البته اقایان دوباره رانت خواری را احیا کردنداسم انرا هم کذاشتند نظارت
  • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    نظارت دلال ها بر بازار وارداتی ها.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    2 0
    برای من جالبه. از خودم میپرسیدم چطور آخرین مدل های بی ام دابلیو در سریع ترین زمان ممکن وارد کشور میشود. تازه کاشف به عمل آمده که مجوز واردات دست فامیل چه کسی است
  • جواد IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    2 0
    مسولین محترم تو رو به خدا کمی هم به فکر حقوق این ملت باشید ایا وقتش نرسیده ما هم مثل بقیه دنیا سوار ماشین خوب با قیمت واقعی بشیم