۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۶

ایسنا نوشت:

فراکسیون الاحرار وابسته به مقتدی صدر به منظور ممانعت از حضور سفیر آمریکا در پارلمان عراق اقدام به جمع‌آوری امضای نمایندگان کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر، جمع‌آوری امضای نمایندگان به منظور ممانعت از حضور آمریکایی‌ها و کارمندان سفارت آمریکا در بغداد از جمله ورود جیمز جفری، سفیر آمریکا و کسانی که تابعیت عراقی - آمریکایی دارند به پارلمان را آغاز کرده است.

همچنین جریان صدر از دستگیری و اعمال فشار علیه اعضای این جریان در استان‌های جنوبی خبر داد.

حسین علی حسین، عضو شورای استانداری بصره و عضو فراکسیون الاحرار، گفت: نیروهای آمریکایی سه تن از اعضای جریان صدر را دستگیر و مقداری پول و طلای آنها را سرقت کردند.

همچنین رهبر جریان صدر در استان ذی قار (در 400 کیلومتری جنوب بغداد) به روزنامه الحیاة گفت: نیروهای آمریکایی یکی از اعضای جریان صدر را بدون اطلاع نیروهای امنیتی عراق دستگیر کردند.

از سوی دیگر، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام در خصوص اظهارات اخیر جلال طالبانی رئیس‌جمهوری عراق مبنی بر تمدید حضور نیروهای آمریکایی در عراق برای بعد از پایان سال 2011 گفت: این تصمیم مستلزم توافق ملی است و به یک فرد یا یک مسئول سیاسی مربوط نمی‌شود.

وزیر امور خارجه عراق گفت: هرگونه توافقنامه جدیدی در این زمینه مستلزم موافقت پارلمان است و اکنون مساله درحال بررسی است و فراکسیون‌های سیاسی هنوز در این‌باره تصمیم نگرفتند.

این درحالی است که روزنامه الصباح - چاپ بغداد - به نقل از یک مقام عالی‌رتبه در دفتر ریاست‌جمهوری اعلام کرد: جو بایدن، معاون باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، به زودی به عراق سفر می‌کند.

عباس البیاتی عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان گفت: سفر بایدن به عراق در راستای بررسی مقدمات خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

همچنین یک مقام عالیرتبه از دیدار قریب‌الوقوع نوری المالکی نخست‌وزیر عراق و ایاد علاوی، رئیس فهرست العراقیه تحت نظارت طالبانی خبر داد که قرار است به حل‌وفصل اختلافات سیاسی و اختلافات العراقیه و دولت قانون بپردازد.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =