ایسنا نوشت:

 

مشمولان برای انجام سفرهای زیارتی، علمی، نیمه‌علمی و ضروری با سپردن ودیعه نقدی یا ضمانت‌نامه بانکی مشخص شده می‌توانند صرفا به مدت محدود از کشور خارج شوند.

سرهنگ محمدرضا اکبرحلوایی معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا در این باره گفت: با توجه به مقررات لحاظ شده در آیین‌نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان برای انجام سفرهای زیارتی، علمی، نیمه‌علمی و ضروری با سپردن ودیعه نقدی یا ضمانت‌نامه بانکی می‌توانند به مدت محدود از کشور خارج شوند که برابر آمارهای موجود اشخاصی که به عنوان سفر زیارتی مجوز خروج از کشور از وظیفه عمومی اخذ کرده و به کشور مراجعت نداشته‌اند بسیار اندک بوده و این تعداد در مقایسه با مجوزهای صادر شده برای مشمولان متقاضی سفرهای زیارتی عدد قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

وی افزود: عدم برگشت تعداد معدودی از اشخاصی که با اخذ مجوز خروج موقت از کشور خارج می‌شوند، از احتمالات قابل تصور است و یکی از دلایلی که مشمولان برای اخذ چنین مجوزی باید سپرده نقدی یا ضمانت نامه بانکی نزد سازمان بسپارند نیز پیشگیری از افزایش این احتمال است.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:این‌گونه مشمولان به دلیل عدم امکان بهره‌مندی از معافیت تحصیلی و در نتیجه عدم تردد به کشور و بازدید اعضای خانواده و بستگان خویش بعضا با مشکلات عاطفی مواجه شده و همین امر گاهی اوقات افت تحصیلی آنان را نیز به دنبال دارد.

حلوایی در پایان افزود: به نظر می‌رسد انتخاب عنوان «راه جدید دور زدن خدمت سربازی» برای خبر منتشر شده در برخی جراید و سایت‌های خبری بیشتر با اهداف مطبوعاتی صورت گرفته است زیرا این روش اجرایی از سالیان گذشته نیز وجود داشته و راه جدیدی محسوب نمی‌شود.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =