برگزاری ۲۲ برنامه شاخص و ملی به مناسبت روز شهید در استان سمنان

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان سمنان با اشاره به اینکه 22عنوان برنامه شاخص ملی در این ایام برنامه ریزی شده است، گفت: با توجه به اینکه 22 اسفند ماه روز شهید نامیده شده است از ولادت حضرت عباس(ع) تا 22 اسفند برنامه های ویژه ای برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان،حسین شکرویان در نشست خبری که به مناسبت روز شهید برگزار شد، گفت: بنیاد شهید استان سمنان بیش از ۲هزار پرونده شهید را تشکیل داده است و خدمات لازم را ارائه می دهد.

شکرویان با بیان اینکه درست است ۳ هزار شهید در استان به ثبت رسیده اما بعضی از این شهدا در شهر های دیگر دارای پرونده هستند، افزود: در کنار این آمار بیش از ۸ هزار جانباز در استان سمنان به ثبت رسیده که در این سال ها از  بنیاد شهید خدمات لازم را دریافت کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان با اشاره به ثبت ۳۶ شهید جانباز در استان سمنان، تصریح کرد: جانبازانی که بر اثر شدت جراحات ناشی از عوامل جنگی فوت می کنند به عنوان شهید در این سازمان سازماندهی خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ جانباز مدافع حرم در سیستم بنیاد شهید ثبت شده است، بیان کرد: در استان سمنان ۱۴ شهید ملی که از سرداران به نام بوده اند به ثبت رسیده است که باید این شهدا را به صورت شاخص به مردم معرفی کنیم.

شکرویان با اشاره به اینکه بنیاد شهید دارای ۴هدف اصلی در مجموعه خود است، تشریح کرد: در بین این اهداف ۳هدف اصلی بنیاد شهید امورات فرهنگی در سطح جامعه است آن هم به این دلیل که به گفته حضرت امام (ره) بنیاد شهید یک نهاد بسیار مهم است بخاطر وجود افرادی که برای دفاع از این وطن قدم برداشته اند.

مدیر کل بنیاد شهید استان سمنان با بیان اینکه در کل کشور طرحی برای تدوین و برنامه ریزی امورات بنیاد شهید طراحی شده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح تمامی برنامه ها طبق زمان بندی معین برنامه ریزی شده و امورات عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان اولین استانی بود که برنامه های خود را در این زمینه تدوین کرده است، عنوان کرد: از این به بعد هرگونه انتصاب و انتخاب در بنیاد شهید بر اساس شایسته سالاری انجام خواهد شد و مدیرکل بنیاد شهید سمنان دومین مدیرکلی بود که از فیلترینگ های آزمونی که جدیدا طراحی شده، عبور کرد.

شکرویان با بیان اینکه ۳۲ انتصاب جدید از مدیران استان سمنان از خانواده بزرگ بنیاد شهید هستند، تصریح کرد: خوشبختانه با حضور استاندار جدید تمامی انتصابات افراد بر اساس شایستگی انجام می گیرد که در این میان تعدادی از مدیران از خانواده های شهدا و ایثارگران هستند.

مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۲عنوان برنامه شاخص ملی در این ایام برنامه ریزی شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۲ اسفند ماه روز شهید نامیده شده است از ولادت حضرت عباس(ع) تا ۲۲ اسفند برنامه های ویژه ای برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح علمداران ولایت فردا به صورت کشوری در تمامی شهرستان ها اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این طرح ائمه جمعه هر شهرستان به عنوان نماینده مقام معظم رهبری به دیدار جانبازان خواهند رفت و پیام رهبر معظم انقلاب را به آن ها خواهند رساند.

شکرویان از کاشت ۳هزار نهال به نام ۳هزار شهید استان سمنان خبر داد و گفت: در این ایام روایان دفاع مقدس با حضور در مساجد از دلاور مردی های این رزمندگان خواهند گفت و مدیران بنیاد های شهید شهرستان ها در قالب میز خدمت در نماز جمعه شرکت خواهند کرد تا به مشکلات رسیدگی کنند.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =