۰ نفر
۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۱

ایرنا نوشت:

'شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان' رییس حکومت امارات با اعطای یک بسته کمک سه میلیارد دلاری به مصر موافقت کرد.

به گزارش دوشنبه شب منابع رسمی خبر، 'شیخ منصور بن زاید آل نهیان ' وزیر امور ریاست امارات با ارایه این کمک ها به 'عصام شرف ' نخست وزیر مصر اعلام کرد: کمک های امارات در راستای اجرای طرحهای اقتصادی و اشتغال زایی در اختیار قاهره قرار خواهد گرفت.
کمک های ارایه شده از سوی امارات به دولت مصر در یک بسته یک و نیم میلیارد دلاری از سوی صندوق 'خلیفه بن زاید' به منظور اجرای طرحهای متوسط و کوچک در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان مصری ارایه شده است .
همچنین 750 میلیون دلار به توسعه طرحهای ساخت و ساز و امور زیربنایی و 750 میلیون دلار دیگر در اختیار دولت مصر قرار می گیرد تا در طرحهایی که در دست اجرا دارد ، هزینه کند.
عصام شرف نخست وزیر مصر روز دوشنبه به منظور یک دیدار دو روزه وارد امارات شده و در بدو ورود با شیخ خلیفه رییس حکومت امارات در العین دیدار و گفت و گو کرد.
وی همچنین عصر دوشنبه با 'شیخ محمد بن راشد آل مکتوم' نخست وزیر امارات و حاکم امارت دبی در این شهر دیدار و گفت و گو کرد.
نخست وزیر مصر به منظور متقاعد کردن دولت امارات برای ارایه کمک های مالی به قاهره ، پس از تحولات اخیر این کشور وارد امارات شده است .
روابط قاهره و ابوظبی پس از بی اعتنایی دادگاه مصر به درخواست امارات درباره تغییر رفتار با 'حسنی مبارک' دیکتاتور سابق این کشور ، دستخوش چالشهایی شده بود.
وزیر خارجه مصر نیز که در ریاض بسر می برد، موفق به جلب رضایت دولت عربستان به منظور ارایه یک کمک چهار میلیارد دلاری شده است .

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    سه میلیارد دلار برای خیلیها همچین پولی هم نیست.بعضیها از چیب مردم از اون گنده ترش را هم میدهند.