۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۰

ایرنا نوشت:

میدان تحریر قاهره  شاهد درگیری شدید تظاهرکنندگان و فروشندگان دست فروش بود که قصد داشتند بساط خود را در این میدان پهن کنند اما با مخالف تظاهر کنندگان روبه رو شدند .

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا ، پایگاه خبری الیوم السابع یکشنبه شب در این خصوص افزود: تظاهرکنندگان مانع حضور دست فروشان درکنار خود شدند و پیش از حضور آنان ، اطراف این میدان را با طناب مرز بندی کرده بودند و این امر باعث ناراحتی دست فروشان شده و اینگونه دو طرف با هم درگیر شده و شروع به پرتاب سنگ و شیشه های خالی نوشیدنی ها به سوی هم کردند و در نتیجه این درگیری ها بیش از 200 نفر زخمی شدند. این میدان نیز به دلیل عدم حضور نیروهای امنیتی بسته شده است.
بر اثرشدت این درگیری ها ، شیشه های خودروهای زیادی که در حال گذر از این منطقه بودند ، شکسته شد و پس از آن خودروها از ورود به این میدان خودداری کردند و تظاهرکنندگان کالاهای دست فروشان را به آتش کشیدند .
شایان ذکر است که تظاهر کنندگان شماری از دست فروشان را دستگیر کرده و قصد داشتند آن ها را تحویل نیروهای پلیس دهند.
تظاهر کنندگان با کمک پزشکان برای کمک به زخمی شدگان یک درمانگاه سیار در خیابان های اطراف میدان تحریر دایر کرده اند زیرا آن ها بیم آن دارند که در صورت مراجعه به بیمارستان ها ، دستگیر شوند .
میدان تحریر این روزها شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز است و یکی از مهمترین درخواست های معترضان رسیدگی سریعتر به پرونده 'حسنی مبارک' و 'حبیب العادلی' رییس جمهور مخلوع و وزیر کشور سابق است ، علاوه بر این تقاضای محاکمه نیروهای امنیتی که در جریان اعتراضات مردمی منتهی به انقلاب مصر در سرکوبی انقلابیون نقش داشته اند، موجب شده که رویارویی پلیس و تظاهرکنندگان در روزهای اخیربه خشونت کشیده شود.
در این میان، درخواست تدوین قانون اساسی جدید پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی بیشتر بیان کننده مطالبات بخشی از انقلابیون مصر است و می توان آن را نشانه ای از تلاش های پیدا و پنهان برخی گروه های سیاسی و اجتماعی برای سهیم شدن هرچه بیشتر در بازی قدرت در دوران جدید این کشور دانست .

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =