شهروند امروز نوشت:

تا پیش از انقلاب مصر، چهره بی‌خیال و ژست گرفته تامر حسنی را می‌شد همه جا دید. بیلبوردهای تبلیغاتی پپسی با تصویر او همه جا را پوشانده بودند؛ موزیک‌ویدئوهایش دائم در شبکه‌های موسیقی مصر پخش می‌شد.

میلیون‌ها جوان، ترانه‌های عاشقانه او را به عنوان زنگ موبایل‌هایشان انتخاب کرده بودند، اما بعد اتفاقی افتاد که زندگی او برای همیشه نابود کرد. وبلاگ‌نویس‌های مصری نام او این اتفاق را «حماسه سقوط» تامر حسنی گذاشته‌اند.

در همان اوایل شکل‌گیری قیام اعتراضی مردم مصر، تامر حسنی در یک تماس تلویزیونی با شبکه دولتی تلویزیون مصر حمایتش را حسنی مبارک اعلام کرد. این درست همان زمانی بود که نیروهای امنیتی مصر در جریان تظاهرات اعتراضی به شدت با مردم برخورد می‌کردند و خود مبارک هم مردم را به خاطر پشت کردن به «پدر ملت» مورد انتقاد قرار داده بود.

تا پیش از تماس تلفنی کذایی، تامر حسنی 33 ساله پردرآمد‌ترین خواننده در مصر بود و خیلی‌ها لقب «ستاره یک نسل» را به او داده بودند، اما مکافات شدیدی از سوی ملت در انتظار او بود: خیلی از مردم نمی‌توانستند او به خاطر طرفداری از حسنی مبارک ببخشند. تظاهر کنندگان مصری پوستری‌های او را پاره کردند، تظاهر‌کنندگان مصری پوسترهای او را پاره کردند، سی‌دی‌هایش را شکستند و موسیقی او را تحریم کردند.

حالا که چهارماه از زمان سقوط مبارک می‌گذرد، تامر حسنی هنوز هم با دردسرهای زیادی مواجه است. اخیراً روزنامه مصری گزارش کردند گروهی از مردان جوان به یک گروه فیلمبرداری حمله کرده‌اند تا جلوی نقش‌افرینی تامر حسنی در مجموعه‌ای تلویزیونی را بگیرند. گزارش‌هایی هم منتشر شده که از دو برابر شدن تعداد محافظان او در هفته‌های اخیر خبر می‌دهد. حتی جوانان طرفدار او هم دیگر آهنگ‌های او را برای زنگ موبایل‌هایشان انتخاب نمی‌کنند.

سقوط تامر حسنی از عرش به فرش خیلی شدید بود، اما این اتفاق برای خیلی‌های دیگر هم افتاد. در ماه‌های بعد از پیروزی انقلاب فهرست سیاهی تهیه کردند که در آن نام برخی از موزیسین‌ها، بازیگران، کمدین‌ها، قهرمانان ورزشی و چهره‌های تلویزیونی دیده می‌شد. این افراد متهم هستند که در زمان قیام مصر به طرفداری از حسنی مبارک پرداخته‌اند.

خشم عمومی علیه ستاره‌های قدیم باعث شده چهر‌ه‌های ذکر شده در فهرست سیاه از بسیاری پروژه‌های پردرآمدشان محروم شوند. بعضی از فعالان صنعت سینما و سرگرمی در مصر می‌گویند این شرایط تأثیری منفی بر بازار سرگرمی در این کشور دارد.

ولید تمام گزارشگر سینمایی روزنامه شروق مصر در این خصوص می‌گوید: «تنها علت ادامه کار برخی از این چهره‌های این است که آن‌ها با شبکه‌های تلویزیونی غیرمصری - به‌خصوص شبکه‌های کابلی در کشورهای حوزه خلیج فارس - قرارداد بسته بودند و حالا هم دارند از آن‌ها حقوق دریافت می‌کنند.»

برخی از هنرمند‌انی که نام‌شان به فرست سیاه رفته، تلاش زیادی کرده‌اند که نظر مردم را دوباره جلب کنند. بعضی‌ها در تلویزیون ظاهر شده و از مردم عذرخواهی کرده‌اند. عده‌ای هم از مردم درخواست کرده‌‌اند که از اذیت و آزار آن‌ها در کوچه و خیابان خودداری کنند، اما دل مردم مصر را نمی‌توان به همین سادگی به دست آورد.

58301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    از جمله اينها كمدين معروف مصري عادل امام بود كه از نظام مبارك طرفداري ميكرد ومردم مصر را بخاطر اعتراضهايشان سرزنش ميكرد.اما اكنون باعذرخواهي ازمردم اعلام نموده كه نظام مبارك اورا اغوا كرده بود!
  • وحید حسنی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    به نظر من همه در زندگی اشتباه میکنند تامر هم آدم هست. به هر حال باید به یاد داشت تامر ترانه های زیادی در رابطه با شهدای مصر و انقلاب مصر خوند. _________JUST ________ تــــــــا مـــــــــر ___________