یک شاهزاده سعودی اظهار داشت هیچ کشور عربی وجود ندارد که از روند تغییر وتحول در کشورهای عرب در أمان باشد و دولتها باید به ملتهای خود آزادی دهند پیش از آنکه به چنین کاری وادار شوند.

شاهزاده بسمه بن سعود بن عبد العزیز که دختر برادر ملک عبد الله است شب گذشته در گفتگو با رادیو بی بی سی افزود : هیچکس از روند تغییر وتحولی که هم اکنون کشورهای عربی را فرا گرفته است در امان نیست وهرکس که بگوید من در أمانم اشتباه می کند .  

شاهزاده بسمه با اشاره به عملکرد هیئت امر به معروف ونهی از منکر در عربستان گفت که این هیئت از هدفهای خود منحرف شده است وبه جای مبارزه با فساد در کشور عربستان هم اکنون در حال اعمال فشارهای بیشتر بر زنان در این کشور است . وی افزود: همه در معرض خطر قرار دارند وهمه باید بدانند که که باید روند گفتگو ملی را باید آغاز کنند ومنتظر خطرهای بزرگ نباشند پس بهتر است پیش از آنکه خطر فرا برسد آزادی را به مردم بدهیم.  

وی اضافه کرد: در دوران پدرم ملک سعود بن عبد العزیز ، هیئت امر به معروف ونهی از منکر تأسیس گردید که البته در آن دوران هدف جلوگیری از فساد در جامعه و ادارات بود و مأموران آن به بازارهای می آمدند و بر عملکرد بازرگانان نظارت می کردند و از هرگونه اجحاف و رشوه خواری جلوگیری می کردند که هدف اصلی آماده کردن یک زندگی شرافتمندانه برای شهروندان بود اما حالا چنین نیست و تنها کار آنان نگاه داشتن زنان در یک چهارچوب از حجاب بی مورد بر چهره او وجلوگیری از رانندگی زنان است و همین عملکردهای اشتباه باعث بوجود آمدن جنبه های خطرناکی در جامعه شده است که خودشان از آن نگران هستند .
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =