فارس نوشت:

در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران نماییشگاه کتاب، بارها و بارها از رسانه ملی و رادیو تقدیر شد اما خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها از نگاه مسئولان اجرایی نمایشگاه کتاب غافل ماندند.

آئین تجلیل از دست اندرکاران بیست ‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب و جمعی از مسئولین نهادها و سازمان‌ها در سرای اهل قلم برگزار شد.

در این مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ حمید قبادی، معاون اجرایی نمایشگاه بیست و چهارم کتاب تهران سخنرانی کردند.

* اجرای آئین تجلیل از دست اندرکاران بیست ‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر عهده حمید قبادی بود که با قرار گرفتن پشت تریبون از مسئولین برای سخنرانی دعوت می‌کرد.

* در این مراسم همچنین عنوان شد که 90 درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب قصد استفاده از امکانات اورژانس را دارند.

* در ادامه کلیپی آمیخته از مراسم اختتامیه و افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران برای حاضران پخش شد.

* طی اجرای برنامه بارها و بارها از رسانه ملی و رادیو برای اطلاع‌رسانی و ارسال خبر و گزارش تقدیر شد اما خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها که بار عظیم اطلاع‌رسانی برنامه‌های مختلف نمایشگاه کتاب را برعهده داشتند، گویی اصلاً دیده نشدند.

* تیموری، «معاون عملیات سازمان آتش نشانی» و زنگنه، «فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی اماکن» در این مراسم پشت تریبون قرار گرفته و به ارائه گزارش از ارائه خدمات در طول برگزاری نمایشگاه کتاب کردند.

* یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم که حکایت از خستگی مفرط وزیر ارشاد و حضور وی در این مراسم بلافاصله پس از بازگشت از سفر استانی داشت این بود که حسینی در این مراسم در میان سخنان خود اشاره به گذشت نیم قرن زمان از نمایشگاه کتاب کرد که یکی از حاضران اشتباه وی را اصلاح و آن را به ربع قرن تغییر داد که در این لحظه شوخ طبعی وزیر ارشاد به خنده حاضران مبدل شد چرا که وی از حاذق و شنوا بودن حضار سخن گفت که "شنونده باید عاقل باشد".

* حضور سید محمد حسینی در اولین دقایق بازگشت از سفر استانی و شرکت در این مراسم حکایت از حسن نظر وی نسبت به خدمتگذاران و اهالی کتاب دارد.

* وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به حاشیه‌ها گفت: ما در پی حاشیه نیستیم و به آنها اهمیتی نمی‌دهیم، اما هستند رسانه‌های خارجی و برخی در داخل که تکاپو و شیطنت و حاشیه‌سازی می‌کنند؛ شبکه العربیه نیز از آن جمله است که در طول برپایی نمایشگاه تمام تلاش خود را در این راستا انجام داد.

* در این مراسم، احسان الله حجتی قائم مقام نمایشگاه، محمدرضا وصفی مدیر کمیته بین الملل نمایشگاه، محمد الهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه، سیدمهدی جعفری مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه، مجید حمیدزاده مدیر کمیته ارزشیابی نمایشگاه، مصطفی امیدی مشاور ریاست نمایشگاه، علی اوجبی عضو کمیته برنامه‌ریزی و سایر مشاوران و مدیران نمایشگاه بیست و چهارم کتاب تهران تجلیل شدند.

*دری درخصوص حوزه نشر گفت: در حوزه نشر 4 رکن وجود دارد که در سخنان قبلی‌ام بارها به آن اشاره کرده‌ام. نخست تولید علم و خلق اثر ادبی،‌دوم قالب بیانی عرضه کتاب که در این دو مورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی است، ‌سوم توزیع کتاب که برای آن برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته و چهارم مصرف‌کننده که بعضا به این مهم نیز اعتنای جدی نشده است

* در ادامه از سوی بهمن دری و مدیران نمایشگاه کتاب بیست و چهارم و با امضای بهمن دری لوح تقدیری به سید محمد حسینی وزیر ارشاد اهداء شد.

* در این آئین از سوی وزیر ارشاد، بهمن دری به عنوان ریاست نمایشگاه بیست و چهارم برای خدمات و اداره مطلوب تجلیل و از وی به عنوان رئیس نمایشگاه بیست و پنجم یاد شد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =