داستان کالا های بی کیفیت چینی در بازار ایران گویی به داستانی نخ نما شده تبدیل شده است.

« قطعات بی کیفیت چینی در بازار خودرو ». این خبر چندی است در فضای بازار خودروی ایران انتشار پیدا کرده است تا اخباری پیرامون حضور کالا های بی کیفیت چینی در ایران را تکمیل کرده باشد.

چندی است بسیاری از شهروندان نسبت به حضور کالا های بی کیفیت چینی در بازار داخل گلایه دارند و به آن واکنش نشان می دهند، اما یکی از مسئولان وزارت بازرگانی اعتقاد دارد یکی از اصلی ترین کانال واردات کالا های چینی خود شهروندان هستند: « بسیاری از مردم وقتی به چین سفر می کنند چمدان های خود را پر از کالا های بی کیفیت چینی می کنندو به داخل کشور می آورند. در واقع یکی از اصلی ترین کانال های وادرات کالا های بی کیفیت چینی خود مردم هستند. »

این مسئول وزارت بازرگانی در حالی پیرامون واردات کالا های بی کیفیت چینی به داخل کشور اینگونه اظهار نظر می کند که چندی است واردات قطعات خودرو از چین فریاد عده ای را بلند کرده است.

قطعات بی کیفیت خودرو چینی که شنیده می شود در نمایندگی های مجاز هم به فروش می رسد یکی از معضل های این روز های صنعت خودرو سازی کشور به حساب می آید.    

گروهی از کارشناسان اعتقاد دارند واردات این محصولات بی کیفیت چینی می تواند تولید کنندگان داخلی را با ضرر فراوانی مواجه سازد چه آنکه محصولات چینی با کیفیت پایین تر و قیمت کم تر سبب خواهد شد محولات با کیفیت نادیده گرفته شوند و محاسبات تولید کنندگان داخل بر هم بخورد.  

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    عجـــــب!! پس اینهمه کالای چینی که تو کشوره کار خود مردمه... مرسی چمدونای کانتینری !
  • آشنا IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    خیلی ظرافت و دقت دارن. کاملا مشخصه خودتون هم یه روز یه جایی بودین با این مسئول محترم وزارت بازرگانی گپ می زدین ایشون هم اظهار نظر کردند مردم با چمدان ها شون کالای بیکیفیت می آرن. تو دلتون مونده بود یه جا رو کردین. آقا خیلی کارتون درسته
  • روح الله IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    علت آن اینست که قوه قضائیه و تعذرات و ناجا برخورد فعالی با این موضوع ندارند. آنان انتظار دارند ما برویم و وارد کننده را دگیریم و با سند جرم بیاوریم و تحویلشان دهیم. فرزندان ما بیکارند تا چینی ها سر کار باشند.اشکال اصلی از قوه قضائیه و نیروی انتظامی است. برایشان مهم نیست.
  • سعید IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    کالای چینی تو بازار ایران غوغا می کنه. این دیگه داره می شه عادت. اول مطلبتون خیلی خوب بود. اونجا که گفتین داستان نخ نما شده است
  • بدون نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    به نظر شما چین مرض داره که جلو کشورا دیگه طرفه ایرانو بگیره باید ما هم واسش خرج کنیم. خرجی که باعث کشته شدن خانواده های زیادی تو ایران میشه.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    آخه مرد حسابی وقتی کامیون هوو رو با اسم فراز مجددا بهمون غالب می کنن دیگه چه گله ای از قطعه چینی دارید.