جیم اولس، فیلمنامه‌نویس فیلم «باشگاه مشت‌زنی» براساس آلبوم موسیقی مفهومی گروه «ناین اینچ نیلز» فیلمنامه سریال کوتاه «سال صفر» را می‌نویسد.

به گزارش خبرآنلاین، این سریال براساس آلبوم سال 2007 به همین نام ساخته می‌شود و شبکه اچ‌بی‌او آن را تولید می‌کند.

جیم اولس برمبنای ترانه‌های این آلبوم که ترنت رزنور آنها را نوشته فیلمنامه را خواهد نوشت.

آلبوم مفهومی «سال صفر» نقد نظام دولتی آمریکا به ویژه کابینه جرج دبلیو. بوش است، داستان این آلبوم در سال 2022 در آرمان‌شهری ویران می‌گذرد. رزنور پیشتر این آلبوم موسیقی را به صورت یک بازی ویدیویی عرضه کرد.

ابتدا قرار بود رزنور از آلبوم اقتباسی سینمایی بنویسد، اما بعدا اعلام کرد ترجیح می‌دهد آن را به صورت سریالی تلویزیونی تولید کند. سال 2007 او اعلام کرد تهیه‌کننده پیدا شده و با نویسندگان مشغول مذاکره است، اما اعتصاب اعضای انجمن نویسندگان آمریکا در سال 2007 و 2008 پروژه را منتفی کرد.

او بعدا با لارنس بندر، تهیه‌کننده تمام آثار کوئینیتن تارنتینو صحبت کرد و قرار بود سریال کوتاه «سال صفر» را با همکاری دانیل ناف، نویسنده فیلمنامه سریال تحسین‌شده «کارناوال» بنویسد. که این همکاری نیز منتفی شد.

حالا قرار است اولس فیلمنامه این سریال علمی-افسانه‌ای و حماسی را برای اچ‌بی‌او بنویسد. در کارنامه اولس علاوه بر «باشگاه مشت‌زنی» که دیوید فینچر آن را با حضور براد پیت و ادوارد نورتن کارگردانی کرد فیلمنامه «جهنده» به چشم می‌خورد.

رزنور برای موسیقی «شبکه اجتماعی» جایزه اسکار را برده است. او همچنین موسیقی فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» را که به زودی روی پرده می‌رود ساخته است. هر دو فیلم را آرون سورکین نوشته و فینچر کارگردانی کرده است.

هنوز بازیگران و عوامل این مجموعه مشخص نشده‌اند.

هالیوودریپورتر / 24 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =