مروری بر حوادث صبح ایران در شنبه 4 تیر 1390

شلیک پایانی آدم‌رباها به مرد گروگان
روزنامه جام‌جم نوشت: 2 مرد و یک زن که با ربودن مردی جوان، او را کشته و جسدش را درون چاه روستای مسگران مشهد انداخته بودند، دستگیر و به جرمشان اعتراف کردند. 
هفته گذشته زنی با حضور در پلیس آگاهی مشهد از گم شدن پسر 30 ساله‌اش خبر داد و برای یافتن او تقاضای کمک کرد. در تحقیق از شاکی معلوم شد 2 مرد و یک زن که سرنشینان یک خودروی سواری بوده‌اند، مقابل خانه‌شان آمده و پس از گفت‌وگو با فرزندش، او را با خود برده‌اند. پس از این ملاقات، مرد جوان دیگر به خانه بازنگشته است.
با به دست آمدن این اطلاعات، 2 مرد و یک زن جوان به عنوان تنها مظنونین پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند و مشخصات خودروی آنها در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت تا این‌که چند روز پیش ماموران هنگام گشتزنی، خودروی تحت تعقیب پلیس را که مقابل بوستانی متوقف شده بود، شناسایی و راننده آن را دستگیر کردند.
متهم هنگام بازجویی در مرکز پلیس گفت: اشتباه دستگیر شده‌ام. جوان گمشده را نمی‌شناسم و از سرنوشت وی بی‌اطلاع هستم. اما در پی تناقض‌گویی‌های متهم، ماموران با احضار مادر جوان گمشده از او خواستند در مواجهه حضوری با متهم قرار گیرد. زن شاکی به محض دیدن متهم، او را شناخت و گفت: متهم همان مردی است که آخرین بار با پسرم ملاقات کرد. با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.
اعتراف به جنایت و آدم‌ربایی
مرد متهم به پلیس گفت: از چندی پیش با مرد گمشده آشنا بودم. او پس از مدتی به بدگویی از من میان دوستانمان پرداخت و همان جا بود که متوجه شدم او نیت بدی نسبت به خانواده‌ام دارد. بنابراین ماجرا را با همسرم و یکی از دوستانم در میان گذاشته و تصمیم به قتل وی گرفتیم. برای اجرای نقشه‌مان همراه 2همدستم مقابل خانه شاکی رفته و با فریب، وی را سوار خودرو کردیم. در میانه راه، او متوجه قصد ما شد و تلاش ‌کرد تا با باز کردن در فرار کند که موفق نشد.
ردپای یک زن و مرد در پرونده قتل
متهم اضافه کرد: پس از انتقال مرد جوان مقابل یک چاه قدیمی حوالی روستای مسگران ابتدا کتکش زده و بعد با سلاحی که همراه داشتم، به او شلیک کردم. در پی این جنایت جسد مرد جوان را کشان‌کشان به درون چاه انداختیم و با سوار شدن به خودرو محل را ترک کردیم و روز بعد 3 نفری به محل حادثه بازگشتیم. برای این‌که مردم روستا جسد را پیدا نکنند، روی آن اسید پاشیدیم تا اثری از جنازه باقی نماند.
در پی اظهارات متهم، 2همدست فراری‌اش تحت تعقیب قرار گرفتند و در خانه‌ای در جنوب شهر شناسایی و دستگیر شدند. متهمان در بازجویی به پلیس گفتند، در ربودن و قتل مرد جوان با متهم همکاری کرده‌اند. به این ترتیب، متهمان همراه ماموران آتش‌نشانی برای کشف جسد عازم محل حادثه شدند و پس از ساعت‌ها تلاش، بقایای جسد را از عمق 10 متری چاه بیرون آوردند.
با هماهنگی قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان با قرار قانونی از سوی قاضی علی‌اکبر صفائیان، بازپرس ویژه قتل دادسرای مشهد روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای افشای سایر جرایم ادامه دارد.

 

دزد طلافروشی‌ شهریار، معتاد بود 
روزنامه جام‌جم نوشت: دزد معتاد که پس از سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهریار تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر شد.
ظهر پنجشنبه مرد طلافروشی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار تماس گرفت و از سرقت مسلحانه مغازه‌اش در مرکز شهر خبر داد.
دقایقی بعد ماموران انتظامی با حضور در محل و تحقیق از مرد طلافروش متوجه شدند مردی به عنوان مشتری وارد مغازه شده و با تهدید سلاح و سرقت مقداری طلا متواری شده است. در تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد دزد مسلح در جریان فرار چند تیر هوایی شلیک کرده و مانع تعقیب از سوی مردم شده است.
با مشخصات به دست آمده از دزد جوان، جستجو برای دستگیری او آغاز شد تا این که چند ساعت بعد متهم فراری در یکی از بوستان‌های شهر شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از متهم، طلاهای مسروقه همراه یک کلت کمری کشف شد.
اعتراف دزد مسلح
دزد مسلح در بازجویی به پلیس گفت: موادمخدر (شیشه)‌ مصرف می‌کنم. از یک هفته پیش تصمیم به سرقت از مغازه طلافروشی ـ شاکی ـ داشتم، بنابراین رفت و آمدهای مرد طلافروش را تحت نظر گرفته و ظهر روز حادثه پس از خروج آخرین مشتری وارد محل شدم. از صاحب مغازه خواستم تا نمونه‌ای از طلاهای جدیدش را به من نشان دهد. وقتی او به سمت ویترین دوم رفت، سلاح را به سوی او نشانه گرفتم و خواستم تا طلاها را روی پیشخوان بگذارد که در مقابل خواسته‌ام مقاومت کرد. صاحب مغازه زنگ خطر را به صدا درآورد، و پس از آن که او را به کناری انداختم، با شکستن ویترین مغازه مقداری از طلاها را سرقت کرده و متواری شدم. در این موقع همسایه‌ها متوجه ماجرا شده و قصد سد کردن راهم را داشتند که چند تیر هوایی شلیک کرده و با سوار شدن به یک خودروی عبوری متواری شدم.
بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد. طلاهای مسروقه نیز تحویل مالباخته شد.

 

جاعل حرفه‌ای، شوکر می‌فروخت
روزنامه جام‌جم نوشت: جاعل حرفه‌ای که به صورت گسترده شوکر و گازاشک‌آور را همراه احکام جعلی می‌فروخت‌، دستگیر شد.
چند روز پیش ماموران گشت کلانتری 114 هنگام گشتزنی با ظنین شدن به یک خودروی پراید و متوقف کردن آن، در بازرسی از راننده یک دستگاه شوکر و یک عدد اسپری گاز اشک‌آور را به همراه چند کارت شناسایی متعلق به نیروهای نظامی و مجوز حمل شوکر و اشک‌آور کشف کردند. با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، متهم برای تحقیقات در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.
چند ساعت پس از تحویل متهم به پلیس آگاهی، فردی با حضور در این محل و معرفی خود به عنوان یکی از مسوولان نظامی، مدعی شد متهم دستگیر شده از همکاران او بوده و در ادامه برای اثبات ادعای خود حکم انتصاب وی را به کارآگاهان ارائه کرد.
ماموران که به رفتارهای این فرد ظنین شده بودند، پس از استعلام متوجه شدند متهم دستگیر شده همراه فردی که خود را از مسوولان انتظامی معرفی می‌کند، هیچ سابقه‌ای در این زمینه ندارند.
با مشخص شدن این موضوع، مردی که جعل عنوان کرده بود دستگیر و مشخص شد اسناد و مدارک ارائه شده از سوی وی برای آزادی متهم نیز جعلی است.
با تحقیق از دومین متهم که خود را بهزاد معرفی می‌کرد، وی اعتراف کرد: شوکر و گاز اشک‌آور را همراه اسناد و مدارک جعلی از فردی به نام امید که در اینترنت با او آشنا شده‌ام، خریداری کرده‌ام.
دستگیری جاعل حرفه‌ای
در پی این اعترافات، ماموران با گزارش موضوع به مقام قضایی، دستگیری امید را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام این متهم را در یک سفره‌خانه در خیابان دماوند شناسایی و دستگیر کردند.
با دستگیری متهم و کشف شوکر و گاز اشک‌آور، دستور بازرسی خانه متهم صادر شد و با عزیمت ماموران به محل سکونت وی، ماموران موفق به کشف اسناد و مدارک جعلی مجوز حمل شوکر و گاز اشک‌آور، همراه مقادیر قابل توجهی شوکر، گاز اشک‌آور، دستبند و 2 قبضه سلاح کمری تقلبی شدند.
با انتقال متهم به پلیس آگاهی، مشخص شد وی با جعل هویت یکی از شرکت‌ها، کارت‌های شناسایی را جعل و سپس شوکر و گاز اشک‌آور می‌فروخته است.
با ثبت اعترافات متهم، رئیس پلیس آگاهی تهران هشدار داد کسانی که مجوز حمل شوکر و گاز اشک‌آور از شرکت خدمات انتظامی را دارند، آگاه باشند که این مجوزها فاقد وجاهت قانونی است و پلیس با این قبیل مجوزها برخورد قانونی خواهد کرد.

 

بیل مکانیکی سقوط کرد راننده جان باخت
روزنامه جام‌جم نوشت: در اثر سقوط یک دستگاه بیل مکانیکی از ارتفاع 6 متری، راننده جان خود را از دست داد.
برهان، رئیس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر تبریز با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام حادثه سقوط بیل مکانیکی به ستاد عملیاتی آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری تبریز، نیروهای امدادی ایستگاه شماره 7 باغمیشه به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند یک دستگاه بیل مکانیکی از ارتفاع 6 متری سقوط کرده و راننده در دم جان باخته است.
در این حادثه، بیل مکانیکی روی میلگردهای پایه‌های ساختمان در حال احداث واژگون شده و راننده آن نیز بین کابین و میلگردها گیر کرده و جان خود را از دست داد.

 

4 کشته در اثر بی احتیاطی راننده تریلر
واحد مرکزی خبر نوشت: رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده تریلر ولوو چهار کشته و یک مصدوم برجای گذاشت. سرهنگ جاویدان رئیس پلیس راه استان همدان گفت: این حادثه در جاده همدان - کرمانشاه در اثر برخورد تریلر ولوو با پژو 405 رخ داد. در این حادثه چهار تبعه عراقی که سرنشین پژو 405 بودند در نتیجه انفجار باک بنزین کشته شدند و راننده ایرانی آن نیز به شدت مصدوم شد.
محور همدان، فیروزان، کرمانشاه - محور مواصلاتی غرب کشور - پارسال از تصادف خیزترین محورهای غرب کشور شناخته شد.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =