حذف استقلال و پرسپولیس دیر اتفاق افتاد!

واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال گفت: دنبال مقصر گشتن‌ کار درستی نیست اما اگر قرار است آسیب شناسی صورت بگیرد باید افرادی مواخذه شوند که سرخابی ها را بر اساس قانون تجارت اداره نکردند و حتی دستگاه‌های نظارتی هم مقصرند.

زاوش محمدی: واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال درباره حذف سرخابی‌ها از لیگ‌ قهرمانان آسیا به خبرنگار خبرآنلاین گفت: به نظر من این اتفاق دیر افتاد و باید زودتر اتفاق می‌افتاد. قریب به یک دهه است که من درباره اداره این دو باشگاه بر اساس قانون هشدار می‌دهم.‌ اما در کشور ما مبنا بر این است که کاری که خود فکر می‌کنند درست است را انجام می‌دهند. از زمانی که وزارت ورزش درست شد تا امروز، باید وزرا مواخذه شوند که چرا این دو باشگاه که قرار بوده بر اساس قانون تجارت اداره شوند عملی نشده؟ اگر بر اساس این قانون بود هم مجمع سالانه برگزار می‌شد و حسابرسی سالانه داشت. آنجا متوجه می‌شدند این باشگاه‌ها در مسیر درست هستند یا نه.

وی ادامه داد: چرا این اتفاق نیفتاد؟ آیا استقلال و پرسپولیس حیاط خلوت وزرا بودند؟ یکی‌ از دلایل عمده این حذف شفاف نبودن و عدم تفکر حرفه‌ای و ساختار نداشتن است.از طرفی فدراسیون‌ها بر باشگاه‌ها نظارتی نداشته‌اند و همه باعث شده چنین اتفاقی بیفتد.‌مدتی تلاش کردند afc را با سند سازی اغفال کنند اما امروز بالاخره یقه‌شان گرفته شد.

او درباره مقصر این موضوع افزود: اول اینکه دنبال مقصر گشتن‌ کار درستی نیست اما اگر قرار است آسیب شناسی صورت بگیرد باید افرادی مواخذه شوند که این‌ دو باشگاه را بر اساس قانون تجارت اداره نکردند و حتی دستگاه‌های نظارتی هم مقصرند. تا کنون آیا یک بار این باشگاه ها حسابرسی شده‌اند که به صورت شفاف به مردم گفته شود ؟ افرادی که توان اداره خانواده خود را ندارند چرا باید در راس این باشگاه‌ها باشند؟ از طرفی afc  هم می‌بیند نه از سوی کمیته حرفه‌ای سازی و نه فدراسیون صداقتی وجود نداشته و فقط خواسته‌اند کد خدا منشی کار کنند. اگر قاطعانه برخورد می‌شد قطعا چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: نباید از این موضوع به راحتی گذشت، باید زمینه‌ای فراهم شود که نه فقط استقلال و پرسپولیس بلکه همه باشگاه‌ها حرفه‌ای شوند.‌ کدام باشگاه لیگ‌برتری می‌تواند با قاطعیت بگوید مجوز حرفه‌ای می‌گیرد؟ داستان برتی بقیه باشگاه‌ها هم همین‌ است. الان گل گهر که به کوه پول‌ وصل است هم قابلیت حرفه‌ای شدن ندارد. باید به این سوال‌ها پاسخ داده شود. مشکل، مدیریتی است و مباحث اقتصادی و زیان‌های انباشته هم مزید بر علت است.

او در رپایان گفت: از ابتدای دهه‌نود تا امروز همه مشکلات استقلال و پرسپولیس رقم خورد. مقصر این اتفاق‌ها چه کسی است؟ بر کار کدام مدیر تا کنون نظارت شده؟ تنها مرجعی که می‌تواند بر یک‌باشگاه‌ نظارت کند، برگزاری مجمع سالانه سود و زیان است که آنجا همه چیز مشخص‌ می‌شود. وقتی چند سال پیش می‌گویند استقلال ۸۰میلیارد. بدهی دارد چرا دوباره به خواب رفتند؟ اگر آن روز مشکلات حل می‌شد امروز به چنین وضعیتی دچار نمی‌شدیم و دیگر هیچ کس پاسخ‌گو نیست.

بیشتر بخوانید:

تغییر جدول لیگ قهرمانان آسیا بعد از حذف استقلال و پرسپولیس

شیوه بامزه دروازه‌بان ذخیره میلان برای بازگشت به خانه/عکس

راهکار علی فتح‌الله‌زاده برای جلوگیری از حذف سرخابی‌ها

حذف سرخابی‌ها آبروریزی بزرگ برای فوتبال ایران بود

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1590148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 0
    همچین حرف میزنه انگار خودش مدیر عامل استقبال نبوده