اگرچه معاون مالی پرحاشیه وزارت امور خارجه استعفا داد و صالحی نیز استعفای وی را پذیرفت اما هنوز برخی استیضاح کنندگان صالحی، بر موضع خود باقی​ مانده​اند.

به گزارش خبرآنلاین، دو دستگی میان استیضاح کنندگان در خصوص ادامه این استیضاح یا منتفی خواندن وی در جلسه علنی امروز نمود عینی یافت.

حسن کامران یکی از استیضاح کنندگان بود که با تذکرش، این اختلاف نظر را عیان کرد. جهانبخش محبی نیا عضو هیات رئیسه مجلس هنگامی که می​خواست به وی نوبت تذکر دهد به شوخی گفت: آقای کامران تذکر دارد، توکل به خدا!

نماینده اصفهان هم که از استیضاح کنندگان وزیر خارجه بود، در تذکری با اشاره یه اینکه به دلیل انتصاب ملک​زاده، استیضاح صالحی را امضا کرده بوده است، گفت: از نظر من این موضوع منتفی است.

در این زمان برخی از دیگر استیضاح کنندگان همچون نادر قاضی پور نماینده ارومیه با فریاد دو-دو خود نشان دادند که با کامران هم عقیده نیستند.

لاریجانی در پاسخ به کامران گفت: شما می توانید امضایتان را پس بگیرید. استیضاح کنندگان هم اگر می خواهند این استیضاح را پس بگیرند باید به هیات رئیسه ارائه دهند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه دیروز هم به استیضاح کنندگان توصیه کرده بود که عجله نکنند، ادامه داد: تا استیضاح کنندگان درخواستشان را پس نگیرند، این استیضاح به قوت خود باقی است و ما آن را منتفی نمی​دانیم.

غلامرضا مصباحی مقدم از دیگر امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر امور خارجه بود که به خانه ملت، گفت: استیضاح‌کنندگان وزیر امور خارجه در حال رایزنی هستند تا جلسه‌ای با صالحی بگذارند و بعد از آن درباره طرح این استیضاح تصمیم بگیرند. امیدواریم این دیدار هر چه زودتر برگزار شود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =