وزیر امور خارجه طی نامه‌ای به رئیس مجلس، متن رونوشت پذیرش استعفای " محمدشریف ملک‌زاده" را از سمت معاونت خود اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در نامه علی اکبر صالحی خطاب به علی لاریجانی آمده است: احتراما به پیوست تصویر نامه موافقت اینجانب با استعفای جناب آقای محمدشریف ملک زاده جهت استحضار جنابعالی، نمایندگان محترم و صدور دستورات مقتضی، ایفاد می گردد.

 متن موافقت صالحی با استعفای ملک زاده: بدینوسیله موافقت خود را با درخواست استعفای جنابعالی اعلام می دارم.

مزید توفیقات شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به استعفای "محمدشریف ملک‌زاده" از سمت اداری و مالی وزارت امورخارجه، به خانه ملت گفت: طرح استیضاح وزیر امورخارجه در واقع هشداری به دولت برای تجدیدنظر در شیوه عملش بود.

محمدتقی رهبر افزود: در صورتی که استعفای ملک‏زاده برای نمایندگان مجلس محرز شود،‌ مجلس نیز از استیضاح صرف نظر خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر این موضوع که وزیر امورخارجه به دلیل تحت فشار بودن‌ مجبور به انتخاب ملک‎زاده شد،‌ افزود: نباید افراد را با تکیه به روش‌های مختلف وادار به کاری کرد، ‌فشار آوردن غیر قانونی،  در نظام پاسخی به همراه نخواهد داشت، این استیضاح نیز یک هشدار به دولت بود تا در شیوه عمل خود تجدید نظر کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان، اظهار کرد: رأی نیاوردن وزیر ورزش نیز نشان‌دهنده این موضوع است که دولت باید روش‎های خود را برای دستیابی به اهدافش اصلاح کند و این گونه عزل، نصب و معرفی و طرح مباحث نمی‎تواند، چاره ساز باشد.

عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت: نقش مجلس در استعفای ملک‌زاده بسیار مهم بود و اعلام استعفای امروز ملک‌زاده بازخورد مخالفت‌های مجلس بود. حسین سبحانی نیا افزود: فشارهای مجلس بلافاصله منجربه آن شد که خود دولت درپی آن باشد که زمینه استعفای ملک‌زاده را فراهم کند. در واقع دولت احساس کرد که مجلس در تصمیمش مبنی برمخالفت با حضورملک‌زاده در وزارت خارجه جدی است وهیچ گونه ملاحظه‌ای نخواهد داشت و از بعد نظارتی خود حتما استفاده خواهد کرد و بر این اساس دولت برای استعفای ملک‌زاده اقدام و وی هم استعفا داد.

 سبحانی‌نیا درمورد لغو بررسی طرح استیضاح وزیر امور خارجه، گفت: باید متن استعفای  ملک‌زاده با امضای  وزیر امورخارجه  به دست هیئت ریسیه مجلس و نمایندگان استیضاح کننده وزیر برسد و این نمایندگان در نامه کتبی اعلام کنند که ما  قانع شدیم و طرح استیضاح پس گرفته شود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    اقتدار خوبی بود.