ایسنا نوشت:

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: محمدشریف ملک‌زاده صبح سه‌شنبه استعفا داد که استعفای وی مورد قبول قرار گرفت. این موضوع به مجلس نیز اعلام شده است.

 صالحی در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عراق در این‌باره گفت: نمی‌دانم دیگر تصمیم مجلس در این رابطه چه چیزی باشد اما به هر حال ما این موضوع را به مجلس اعلام کرده‌ایم.

وی هم‌چنین از سفر محمدرضا رحیمی ـ معاون اول رییس‌جمهور کشورمان ـ برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به بغداد در 15 تیر خبر داد.

در این کنفرانس خبری هوشیار زیباری ـ وزیر امور خارجه عراق در مورد حضور منافقین در عراق گفت: موضع دولت عراق برای آینده این گروه مشخص است. ما توافق کرده‌ایم که تا پایان سال میلادی اعضای این گروه که در اردوگاه اشرف هستند به کشورهای دیگر بروند. از سازمان‌ها و پارلمان‌های اروپایی خواسته‌ایم که کمک و تشویق کنند که تعدادی از کشورهای اروپایی و غربی از تعدادی از این افراد را پذیرا باشند.

وی افزود: دو کشور این پیشنهاد را داشتند که با حضور نمایندگانی از دو کشور و صلیب سرخ درخواست‌های اعضای این گروهک بررسی شود. در آینده نزدیک نیز در این رابطه کمیته‌ای در بغداد تشکیل جلسه خواهد داشت و راهکارها را مشخص خواهد کرد.

زیباری هم‌چنین گفت: رییس‌جمهور عراق برای شرکت در اجلاس مبارزه جهانی با تروریسم به تهران دعوت شده است.

/29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =