درخشش کارآفرین آذربایجانی در میان حاضران در سومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران

کارآفرین آذربایجانی متولد شبستر، دارنده اولین نشان استاندارد ایران در صنعت خامه قنادی با تغییر مسیر زندگی خویش جزو برترینهای این عرصه شده و در میان حاضران سومین نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی‌های قنادان ایران درخشید.

به‌گزارش خبرآنلاین از تبریز؛ سومین نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی‌های قنادان ایران با حضور زنجیره‌های تامین و توزیع  با حضور۵۰ شرکت در سه گروه «مواد اولیه»، «ماشین‌آلات قنادی و کافه قنادی» و «تولیدات و محصول نهایی» از کل کشور در ۴ هزار مترمربع از مجموعه نمایشگاهی هتل المپیک برگزار شد.

علی مرادی، کارآفرین آذربایجانی متولد شبستر و مدیرعامل شرکت کولاک در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی‌های قنادان ایران، با اشاره تغییر مسیر زندگیش و کارآفرینی درعرضه قنادی و شیرینی پزی گفت: من در ابتدا کارمند بانک بودم و طی 26 سال خدمت، در پست‌های مختلفی از جمله سرپرستی بانک‌هایی در زنجان و اصفهان حضور داشتم اما در اواخر دوره خدمت خود، روند تهیه خامه قنادی‌ها را دیده و متوجه شدم که این پروسه با دست انجام می‌شود.

وی افزود: قبلا در حوزه قنادی دوره دیده و آشنایی نسبی داشتم، تقاضای بازنشستگی از کارمندی کرده و درصدد افتتاح شعبه‌ای ارزنده در حیطه خامه قنادی شدم.

وی ادامه داد: پایه اولیه کارخانه تولی کولاک با راه اندازی کارخانه تولید بستنی تهران در سال 47 شکل گرفت و با طی روند رو به رشد و توسعه خود، در سال 66 یعنی درست در آستانه یک دهه دیگر از افتتاح این کارخانه، جهت معرفی هرچه بیشتر محصولات، با ثبت نام بزرگ کارخانه تولی کولاک برنامه جدیدی را برای رشد بیشتر شروع کردیم.

مرادی گفت: در سال 76، با توجه به شرایط موجود در بازار و پتانسیل‌هایی که در حوزه خامه قنادی وجود داشت، کارخانه تولی کولاک تولید بستنی، تولید خود را متوقف کرده و محصول جدید خود یعنی خامه قنادی کولاک را وارد بازار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به تدریج که موضوع کیفیت محصولات در کشور اهمیت پیدا کرد، روند توسعه ما نیز شدت گرفت و توانستیم زودتر به اهداف تعیین شده خود برسیم.

این کارآفرین آذربایجانی با بیان این‌که خامه قنادی کولاک، تمامی کشور را تحت سیطره خود قرار داده است، افزود: سه کارخانه شرکت کولاک در تهران واقع شده و در شهرهای دیگری چون مازندان، اصفهان، کرمانشاه، اراک و... سایت‌های پخش محصولات را راه اندازی کردیم.

مدیرعامل شرکت کولاک در ادامه با اشاره به وضعیت برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی‌های قنادان ایران، گفت: امسال این نمایشگاه در وضعیت مطلوب تری برگزار شده و تعداد بازدیدکنندگان نیز نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

به گفته این کارآفرین آذربایجانی، خامه قنادی کولاک نیز دارنده اولین نشان استاندارد ایران در صنعت خامه قنادی است که نشان حلال بین المللی و لوح و تندیس استاندارد برند برتر در صنعت مذکور را نیز دارا است همچنین دریافت ایزوهای لازم به جهت تولید برتر و صدور محصول به کشورهای همجوار از مزایای تولید محصولات خامه قنادی، مینارین قنادی و بستنی در کارخانه لبنی تولی کولاک است.

براساس این گزارش، نمایش آخرین دستاوردها با حضور برترین برندهای مواد اولیه صنف و صنعت قنادی و نیز ایجاد بستری سالم برای رقابت تولیدکنندگان از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

در کل کشور 35 هزار واحد قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی وجود دارد که بیش از ۳ هزار واحد آن تنها در استان تهران فعال است، که با مجوز اتحادیه‌های ذی‌ربط مشغول به فعالیت هستند؛ اما با شیوع بیماری کرونا و در پی کاهش دید و بازدیدها و برگزاری مراسم، فعالیت در این حوزه با آسیب گسترده‌ای مواجه شد.

این در حالی است که براساس آمار، شیرینی فروشی و کافه قنادی‌های تهران، طی ۲۰ ماهی که از کرونا می‌گذرد بیش از ۲۰۰ واحد صنفی (در تهران) تعطیل شدند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =