ایسنا خبر داد:

سومین مجموعه داستان عباس عبدی به همراه داستان بلند او برای نوجوانان اخیرا به چاپ رسیده است. به گفته عبدی، مجموعه داستان «باید تو را پیدا کنم» بهار سال ۸۹ برای دریافت مجوز از سوی نشر چشمه ارائه شد، که بعد از گذشت شش ماه، مجوز گرفت و اخیرا منتشر شده است و خوشبختانه حتی یک کلمه هم از این مجموعه داستان حذف یا اصلاح نشد. او البته گفت: خودم ترجیح دادم یک داستان از ۱۴ داستانی را که برای چاپ داده بودم، بردارم تا به مشکلی برنخورد.

عبدی همچنین عنوان کرد: ۱۰ داستان این مجموعه در همین دو - سه اخیر سال نوشته شده است. در این روایت‌ها شباهتی به داستان‌های «قلعه پرتغالی‌ها» وجود دارد اما از جهاتی هم تفاوت دارند و هر داستان فضای خودش را دارد.

از سویی، اخیرا داستان بلند این داستان‌نویس جنوبی به نام «شناگر» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نو‌جوانان منتشر شده است. این اثر نخستین داستان بلند عبدی است که به گفته وی، ماجرای نوجوانی است که در جزیره‌ای از جزایر خلیج فارس زندگی می‌کند و خیلی شنا را دوست دارد، شناگر خوبی هم هست و اتفاق‌هایی که برای این نوجوان رخ می‌دهد، ماجراهای داستان را پیش می‌برد. پیش‌تر، رمان «ملوان نصف جهان» این نویسنده غیرقابل چاپ اعلام شده بود.

عباس عبدی سال ۱۳۳۱ به دنیا آمده و تاکنون مجموعه‌های داستان «قلعه پرتغالی‌ها» و «دریا خواهر است» را منتشر کرده است. او با نخستین مجموعه داستانی‌اش، «قلعه پرتغالی‌ها»، به عنوان نامزد هشتمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری معرفی شد.


۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =