۲۰ نفر
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
یک پرونده پیچیده پلیسی-قضایی/ مرد عقیم،چگونه صاحب سه فرزند بود؟

هفتاد وچندساله به نظر می رسید با چهره ای که فریاد می زد داغ فرزند دیده. می گفت پسرش آدمی نبوده که به این راحتی کم بیارد و دست به خودکشی بزند مگر اینکه در زندگی اش حادثه مهمی رخ داده و او بی اطلاع است.

شناسایی آن حادثه و دلیل خودکشی مهندس خواسته  اصلی وی از من به عنوان وکیل بود،خواسته ای با اما اگرهای فراوان.

ابتدا سعی کردم با توجه به قطعیت موضوع خودکشی و گذشت زمان پیرمرد را از تصمیمش منصرف کنم اما میل شدید وی به کشف حقیقت همراه باحس کنجکاوی خودم ، شد علت اصلی پذیرش پرونده.

درحین تنظیم وکالتنامه،همین که چشمم به تاریخ تولدش افتاد ناخودآگاه طوری به صورتش نگاه کردم که متوجه تعجبم شد و گفت:داغ فرزند آدم رو پیر می کنه،آن هم مرگ چنین فرزندی . کاری می کند که یک شبه از شصت سالگی به هشتادسالگی سقوط کنی!

 روی جلد قرمز رنگ  کپی پرونده  ،نشانی محل سکونت مهندس وشماره تماس افسر تجسس قید شده بود. از محتویات پرونده چیز خاصی جز اظهارات همسایه ی مهندس نظرم را جلب نکرد؛اینکه بانوی کهنسالی در جلسه ی کشف جسد حضورپررنگی داشته و بخش عمده ی  گزارش مامور آگاهی اظهارات وی بود برایم جالب شد. لذا بلادرنگ با پدرمهندس هماهنگ کردم و راهی خانه خانم سالخورده شدم.

عطر قهوه کل لابی ورودی را پر کرده بود. رد بوی قهوه به جایی رسید که مقصدم بود،هنوز به پشت در نرسیده بودم که بانویی خوش پوش با گشاده رویی در را باز کرد. همین که خواستم خودم را معرفی کنم گفت:دکتر خبر دادند که میایید ،خوش آمدید وکیل جوان! تا شما پالتو تان را در بیاورید ، من قهوه را آماده میکنم. و بعد ادامه داد: نوشته هاتون رو دنبال می کنم و میدونم اهل قهوه هستید،اصلا خودم شما را به دکتر معرفی کردم.خیلی سخته یک عمر با سختی و پول معلمی بچه بزرگ کنی وبفرستی دانشگاه، براش زن بگیری و به خیالت بچه ات زندگی اش رو به راه است؛ آنقدری که به ذوق تک پسرت دکتری بگیری.خلاصه که گل پسری بود اما حیف که...!

گفتم؛ که چی؟گفت ای مادر دیر آمدی  زود میخوای بری ؟من اندازه ی موهای سرت کتاب جنایی خوندم، فکر کردی چند تا مطلب خاطرات وکیل نوشتی ، میتونی با چندتا سوال جواب معمای پدر مهندس را حل کنی؟البته ممکنه با کمک خانم مارپِل بتونی.

عبارت خانم مارپل را با اشاره به خودش همراه با لبخندی موذیانه ادا کرد،طوری که تحسینش کنم. 

دل به دلش دادم وبا اشاره به گزارش کشف جسد و صورتجلسه افسر تحقیق از دقت نظر و هوش وی تعریف کردم ،طوری که تصور نکند به صرف گرفتن اطلاعات از او تعریف و تمجید می کنم با احتیاط رفتم سراغ سوالاتی که در ذهنم طراحی کرده بودم .

مهم ترینش اطلاع از شرایط روحی مهندس در یکی دو ماه قبل از حادثه بود:مهندس ،جوانِ خونگرم ومردم داری بود،طوری که هر یک از ساکنین مشکلی داشتندمهندس کمک حالش بود از تعمیر پکیج  تارفع و رجوع کامپیوتر بچه ها.

پرسیدم:کجا مشغول به کار بود؟

- عسلویه ،15روز شیفت و15روز تعطیلی...

در بیان این عبارت ،کلمات را طوری مرموز ادا کرد که انگار رازی در آن نهفته.

پرسیدم:یعنی بچه ها و همسرش دو هفته تنها بودن؟ کلمه تنها  را چند مرتبه با همان لحن رازگونه زمزمه کرد و گفت:همیشه اینطوری نبود و برخی اوقات دکتر می آمد پیش بچه ها و برخی وقت ها هم آنها می رفتند پیش دکتر اما...

درتلافی اینکه بین حرف هایش راجع به شرایط زندگی مهندس یکدفعه و بدون مقدمه شروع کرد به تعریف از طعم قهوه  که مثلا بخواهد حرف را عوض کند .

گفتم:آره خب هوای بهارگرم و  هوای پاییزبارانی است .

انگشت به دهان گزید و گفت:وای مادر چه ربطی داره؟با لبخندی گفتم همان ربطی که طعم قهوه و نقل حکایت زندگی مهندس به هم داره !

چشمانش برق زد و لبخندی آمیخته با عشوه ای زنانه زد . چند لحظه سکوتش را با سرک کشیدن به چشمیِ در و باز و بسته کردن درِ واحد سپری کرد و گفت:چی بگم مادر؟راجع به رابطه ی مهندس وهمسرش از نگاه خودم این هست که خانم مهندس درآن15روزکه مهندس عسلویه بود سرحال تر و شادتر از زمان حضور مهندس بود، چیزی که به چشم می دیدم نه اینکه خدای ناکرده بخوام  قضاوت کنم.واینکه یکی دو ماه قبل از خودکشی ، هرشب مهندس رومی دیدم که داخل حیاط سیگاردستش بود ومدام به تکه کاغذی که دستش بود نگاه می کرد،انگار داخل آن کاغذ چیزی بود که می شدغم و غصه ی مهندس را از پشت پنجره دید. چند باری به بهانه ی گذاشتن زباله رفتم داخل حیاط تا باهاش حرف بزنم اما هر بار پشیمون شدم.

پرسیدم:نفهمیدید کاغذ چی بود؟گفت:نه  اما هر چه بود با دیدنش بنده خدا خیلی کلافه و عصبی می شد...

آن روز بالغ بر دوساعت با خانم همسایه صحبت کردم و خروجی حرف و گفت های ما این شد که روزهای غیبت مهندس زیاد هم به همسر ش سخت نمی گذشته و بیشتر اوقات مهمانی و دورهمی داشته.تنها سوال بی جواب ماهیت کاغذی بود که شاید حکم سرنخی داشت برای کشف رازِ مهندس.

از خانه خانم سالخورده رفتم بیرون  تا سری به خانه مهندس بزنم.

هرچه منزل مهندس را زیر رو کردم چیزی ندیدم ، جز سوئیچ ماشین مهندس که سبب شد ناخوداگاه وارد پارکینگ بشوم . با نور موبایل شروع کردم به وارسی ماشین  که جز چند  پاکت مخصوص جواب آزمایش چیزی نیافتم.خالی بودن پاکت ها سوال برانگیز بود اما طرح هر پرسشی راجع به دلیل خالی بودن پاکت ها وربط آن به خودکشی مهندس شاید مسخره به نظر می رسید با این حال سعی کردم نقطه به نقطه ماشین را بررسی کنم بلکه ارتباطی بین کاغذی که خانم همسایه می گفت با این پاکت ها بیابم که بی نتیجه بود.خسته و کلافه به سمت منزل راه افتادم.

در عالم خواب فکری به ذهنم رسید و هراسان از خواب پریدم، در لیست کارهای روزانه مراجعه به آزمایشگاه را اضافه کردم. چند روزی در مسیر دادسرا وآزمایشگاه بودم تا پاسخ آزمایش های مهندس به دستم رسید...

در ملاقات با پزشک معالج مهندس دریافتم، درد جسم که درمان نشده،روح مهندس هم بیمار بوده است.

پزشک گفت:پاسخ این آزمایشات موید عقیم بودن بیمار بود ،یادم هست،با شنیدن این موضوع خیلی ناراحت شد،حتی گریه کرد، طبیعی هم بود،برای خیلی ها پدر یا مادر شدن مهمترین دلیل ازدواج است،به نظرم ایشون هم جزء آن دسته بوده!
پزشک ادامه داد:حتی برای اطمینان به تعدادی از همکارانم معرفی شون کردم و نتیجه همانی بود که عرض کردم... اما مهندس با داشتن سه فرزند فاقد قدرت باروری بود

سه پرسش

1-در حقوق کیفری قاعده ای وجود دارد با عنوان قاعده تسبیب و آن زمانی است که شخصی به طور غیر مستقیم علت و دلیل وقوع حادثه ای می شود مانند پزشکی که به اشتباه دارویی تجویز می کند و از قضا آن دارو که توسط بیمار مصرف می شود سبب مرگش می شود در این فرض مباشر و فاعل فعل منجر به مرگ شخص بیمار است اما مسبب این حادثه پزشک است که اگر تعمدا داروی اشتباهی تجویز کرده مرتکب جرم عمدی شده و اگر سهوا داروی اشتباه داده مسبب جرم غیر عمد و...با این توضیح به نظر شما همسر مهندس که با خیانتش به مهندس سبب خودکشی شوهرش شده مسئولیتی دارد؟

2- فارغ از اینکه در نظام حقوقی ما خودکشی جرم نیست، نظر شما  در این موضوع چیست؟آیا همسر مهندس مستحق مجازات است؟

3- اگر شما وکیل این پرونده بودید، راجع به مشکل مهندس وقضیه ی همسرش به پدر مهندس  چه می گفتید؟

لطفا پاسخهای خود را به صورت کامنت در زیر این خبر بنویسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهداد IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    73 9
    حقیقت باید گفته شود... هر چقدر هم که تلخ باشد. همسر مهندس مستحق مجازات است، اما نه اعدام!
    • مهدی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      71 32
      بزرگوار مجازات زنای محصنه اونم به دفعات چیزی جز سنگسار نیست
    • یوسف IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      58 16
      احکام ودستورات خداوند باز دارنده هست .اگر اجرا بشه
  • ققنوس IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    103 2
    مسلماً پدر مهندس باید در جریان موضوع خیانت زن مهندس قرار بگیره و بفهمه که اون بچه ها نوه های واقعیش نیستن، ای کاش قانونی وجود داشت که میشد از زن مهندس هم شکایت کرد، چون علت اصلی خودکشی خیانت اون بوده
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    72 6
    1-همسر مهندس در خودکشی نقش مستقیم نداشته و نقش او غیر مستقیم است که به نظر من مجازات دنیوی مشارکت در قتل مهندس نداشته است. بلکه مجازات او اخروی است. 2-مجازات زنای محصنه و تدلیس و فریبکاری در خصوص فرزندان، در قانون مشخص است. حکم شرعی و قانونی باید پیاده شود. بایستی پس از انجام تست ژنتیک از نوه ها و پدربزرگ، نتیجه را مشخص نمود تا مطمئن شد اشتباه پزشکی نباشد. ضمن اینکه در این موارد باید فردی که این اندازه بی اخلاق بوده را پس از اطمینان از وضعیت، رسوا و ورد زبانها ساخت. 3-النجات فی الصدق. حقیقت را می گفتم. ما نباید جای او تصمیم بگیریم. او باید بداند که آن فرزندان، حرامزاده اند و با او نسبتی ندارند.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      20 6
      سرنوشت بچه ها چی میشه؟ اونا چه گناهی دارن
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    31 21
    مجازات مرگ.می تونست خیلی منطقی جدا بشه علتش محکم بگه تو بچه دار نمی شی ولی الان مرگ بهترین گزینه است چون بچه ها انجوری به دنیا اومدند تمام عمر گمشده اند یک لحطه یادشون نمیره پس مرگ کمترینه
  • مازیار IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    57 3
    اگر بچه های متعلق به مهندس نباشند نشان خانم مهندس مرتکب زنای محصنه شده و باید بابت این مجازات بشه البته ممکنه بچه ها متلق به به مهندس بوده باشند و مهندس بعدا دچار نابراوری شده باشد، کاش مهندس با تکه ای مو از فرزندان ازمایش دی ان ای میداد،شاید بچه ها مال خودش بودند و بهدا نابارور شده بوده
  • سهیلا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    36 2
    چقدر فاجعه بار باید برای اون خانم که حتما مجرم اصلی هست حکمی صادر بشه. من خودم یک خانم هستم و خیانت در زندگی چه از طرف مرد و چه از طرف زن واقعا فاجعه ببار میاره. واقعا متاسفم برای مهندس خوب ومردمداری که اینطوری به خاطر هوس یک خانم مظلومانه خودش رو کشت تا بار این خیانت رو به بچه هاش منتقل نکنه. حتما ایشون بخاطر اون بچه ها اینکارو کرده:-(
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    24 0
    سلام وادب واحترام خدمت استادعالیقدرجناب دکترجعفرپور نظر به اینکه خودکشی در قانون ماجرم نبوده که البته نقض و انتقادی است که وارد بر پیکره ی قانونگذاری ماست وغیره قابل چشم پوشی،معاونت درآن یا سبب خودکشی شدن نیز جرم نیست چرا که وقتی خودکشی جرم نیست به طریق اولی معاونت هم جرم نیست واما برگردیم سر اصل موضوع واین مهندس با با قلبی آکنده از عذاب وعدم وفاداری همسربه این کار غیر خداپسندانه دست زده،از نظر بنده زن به لحاظ معاونت یا تسبیب قابل مجازات نبوده ولیکن بنظر که جرم زنای محصنه تحقق یافته و بچه ها بهترین اماره یا بهتر بگویم بهترین دلیل مثبت زنای زن هستند ولذا با آزمایشات دی ان ای میتوان به نتایج خوبی دست یافت
  • علیرضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    47 1
    باید ببینیم 1- آیا فرزندان به فرزند خواندگی پذیرفته شده اند یا خیر 2-موضوع عقیمی مهندس کی اتفاق افتاده 3-نتیجه آزمایش ژنتیک فرزندان با ژنتیک مهندس همخوانی دارد یا خیر تا مطمئن نشده ایم کاری انجام ندهیم
  • آیس IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    26 9
    به نظر من میشه از موضوع صرفنظر کرد(از مسیر قانونی) چراکه 3 تا بچه بیگناه که فکر میکنن فقط پدرشون رو از دست دادن ولی با به جریان انداختن موضوع هم به نوعی مادرشون رو از دست میدن هم آیندشون رو..اما از طرف دیگه میشه موضوع رو خصوصی به اون زن گفت تا هم متوجه بشه که خورشید هیچوقت پشت ابر نمیمونه و از طرف دیگه اون رو دچار یه عذاب وجدان دائمی میکنه که این خودش بدترین مجازاته..
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      29 3
      این آدم وجدان داره که عذاب وجدان داشته باشه؟ همون که یه آدم هرزه بالای سر بچه ها نباشه بهتر از بودنشه
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      7 2
      شما میری از بچه ها مراقبت میکنی یا پدر مقتول یا پدر واقعی شون که فعلا معلوم نیست کی هست یا ویلون کوچه و خیابون بشن یا ...
  • امیر پوربچاری IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    9 5
    با سلام و عرض ادب خدمت استاد گرانقدر جناب دکتر جعفر پور عزیز باعرض پوزش از استاد بزرگی چون شما که این نظریات را ارائه میدهم ۱-خیر چون قاعده تسبیب در مورد جرائمی که جرم انگاری شده است قابلیت اعمال دارد خودکشی اصلا جرم نیست که ما بخواهیم مجازات کنیم. ۲-اولا این قضیه نیاز به تحقیقات بیشتری دارد وبه صرف نظریه دکتر بهتر است که سریع قضاوت نکنیم دومادر قانون ما برای کسی که باعث خودکشی دیگری میشود مجازاتی تعیین نشده مگر در مورد جرائم رایانه ای سوما این نقص بزرگی است که قانون گذار ما از این نقص چشم پوشی کرده ود آخر به نظر من باتوجه به فرمایشات استاد گرانقدرم دکتر جعفر پور عزیز این قضیه چه تفاوتی با تسبیب در پزشکی یا بقیه جرائم دارد. ۳_اگر وکیل این پرونده بودم به پدر مهندس پیشنهاد میکردم که دعوای رابطه ی نامشروع اقامه کنند ودلایلی چون آزمایش دی ان ای وسه فرزند موجود و آزمایشات عقیم بودن مهندس راارائه میدادم . سپاس فراوان
  • بی نام FR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    32 12
    ازکجا معلوم که آقای مهندس خودکشی کرده باشد، اگر زنی تا این حد پلید و خیانتکار است شاید وقتی دیده همسرش به قضیه پی برده اورا ازمیان برداشته است.
  • مهدی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    21 7
    باتشکر از شما و داستانهای زیبای شما - به نظر من حقیقت ماجرا باید گفته بشه هرچند تلخ- خانم خیانت کار باید طبق مجازات اسلامی دادگاهی بشه و البته که مستحق مرگ است - هم خیانتش محرز شده هم موجب قتل غیر مستقیم شده-
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    18 1
    خیلی وحشت ناک بود.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    12 1
    قانون وجود داره نظر شخصی مهم نیست
  • محمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    22 0
    یک تجربه نازایی و منطق و تخصص میتواند جواب صحیح به این معما بدهد دی ان ای هم در اخر رهگشاست ولی هیچ آزمایشی نمیتواند ثابت کند یک نفر از قبل نازا (عقیم ) بوده لذا ممکن است این ضعف اسپرم یا حتی نداشتن آن به تازگی حاصل شده پس باید عوامل روانی قضیه که چرا مرد تصمیم گرفته به همسر خود شک کند و تست باروری بدهد سوال بر انگیز است
  • حسام RO ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    34 1
    باید از بچه ها آزمایش dna گرفته بشه اگر خیانت ثابت بشه، اون خانم قطعا مستحق مجازاته. ضمن اینکه حق پدر مقتول هست که از حقیقت خبر دار بشه
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    12 18
    3 تا بچه اونم نامشروع ؟ یه چیزی بگین بگنجه آخه . میگن دروغ هر چی بزرگتر باورپذیرتره دیگه نه این شکلی
    • محمد هادی جعفرپور IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      24 1
      درود این اتفاق عین واقعیت است حتی تعداد بچه ها
  • صابری ج IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    15 2
    چرا مهندس رفته تست داده؟ شاید بعدا عقیم شده اند. مدت عقیم بودن ایشون باید از لحاظ پزشکی مشخص بشه. با آزمایش ژنتیک هم نسبت فرزندان با اون مرد مشخص بشه. همه ی این موارد هم باید بدون اطلاع فرزندان انجام بشه. از لحاظ قانون اسلامی اگر زن خیانت کرده طبق قوانین اسلامی مجازات میشه که مرگ هست(متاسفانه). و این وسط آیا قانون برای فرزندان و آینده و روان اونها فکری داره؟
  • ناشناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    14 1
    اول هر چیز باید از فرزندان آزمایش گرفته شود تا مشخص شود که فرزندان مهندس بوده اند یا نه واینکه مهندس چطور بعد از سه فرزند تازه یادش افتاده ببیند که آیا قدرت باروری دارد یانه؟ آیا متوجه خیانت همسر خود شده بوده و برای همین آزمایش داده؟ آیا ناباروری او مادرزادی بوده و یا دفعتاً در اثر حادثه یا چیزی دیگر بوده؟ قدرت ناباروری افراد متفاوت است بعضی مردان نابارور با متدهای خاصی توان باروری را دارند. بنابر این برای اثبات هر فرضیه باید روی اثبات فرزندان وی کار شود تا بعد به نتایج دیگر رسید بقیه فرضیات فقط پیش داوری است. اگر اثبات هم شود که فرزندان از آن مهندس نبوده و زن خیانتکار میباشد که قانون مُر خودش را دارد. و فرزندان از ارثیه پدر محروم و به پدر اصلی متصل میشوند. و آن مرد خیانتکار نیز طبق قانون مجازات خواهد شد. ولی تمامی اینها بر اثبات شدن ونشدن فرزندان آن مرحوم شکل میگیرد.
  • انسان IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    19 1
    یعنی زنه سه بار از چند فرد مختلف باردار شده و بچه رو بدنیا آورده و بجای بچه ی خود مهندسه جا زده؟😐
  • آرین IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    13 2
    ظاهرا خود متوفی راضی به مرگ یا حبس زنش نبوده'وگرنه قانونی میتونست اقدام کنه و با ادله اون خانم قطعا مجازات سختی براش د نظر گرفته میشد'در ضمن هنوز علت خودکشی معلوم نیست'اینا حدس و گمانه زنی هست
    • ناشناس IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 0
      خب مسئله راضی بودن یا نبودن نیست اتفاقا مسئله خیلی بغرنجتر از این حفاست ببینید سالها با یک زن زندگی کنید و لحظه به لحظه منتظر بدنیا آمدن فرزند خود باشید سالها شاهد بزرگ شدن فرزند اونم سه تا چقدر محبت بین اونها ایجاد شد بعد یکدفعه بفهمی که هم خیانت بوده فقط با مجازات زن که بر طرف نمیشده پس اون عشق علاقه به فرزندان چی میشه ..به راحتی بزاریم کنار اصل درون اون بنده خدا چقدر ایجاد تعارضکرده شاید بهترین راه برای خلاص شدن از این وضعیت و مشکلات روحی اون بهترین راه همون خودکشی هست. آخه دیگه کدوم زندگی به امید برای چی و با کدام آبرو به زندگی ادامه بدهد حتی اگه خداوند به خاطر خودکشی این فرد رو بخواهد مجازات کند به نظر من نعوداً بالله در حق فرد ظلم شده
  • سام IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    22 0
    جدای از واقعی یا غیرواقعی بودن ماجرا نظرم در مورد پرسش‌های مطرح شده اینه 1 و 2 - همسر مسئولیت اخلاقی داره اما از باب خودکشی مسئولیت قانونی نداره و طبیعتا نمی‌شه به خاطر خودکشی تحت تعقیب قرارش داد. البته بحث زنای محصنه جدا از مبحث خودکشی است و شاید بشه از اون منظر زن رو تحت تعقیب قرار داد و اون هم به شرط اثبات. 3- شما به عنوان وکیل پیرمرد طبیعتا باید نتیجه بررسی رو به پیرمرد اعلام کنید. البته در مقام یک فرد عادی می‌تونید پیشنهاد بدید که طرف پیگیر قضیه بشه یا نشه. اما نهایتا باید به پیرمرد موضوع رو بگید تا خودش تصمیم بگیره.
  • عباس IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    5 2
    بله خانم مهندس خیانت میکردوایشون باتوجه به این مساله وتوداربودن خودکشی کرده زنش مجرم وبایدمجازات بشه باازمایش دی ان ای هویت سه بچه مشخص بشه
  • محمدرضا IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    5 1
    میگفتیم این چه پسریه که بعد چندین سال زندگی و سه بار بچه دار شدن هنوز نزدیکترین شخص به خودشو نشناخته بود!!!
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    17 1
    بله حقیقت باید گفته شود چون مهندسی که فاقد قدرت باروری بوده سه فرزند دارد و این فرزندان مال اون نیست که بخواهند از پدربزرگشان ارث ببرند. و اینکه این مدت این خانم اغفال کرده و علاوه بر خیانت ودروغ فرزندان نامشروع خود را زیر سایه یک مرد دیگه بزرگ کرده باید رسوا شود حیف هست خون مهندس پایمال شود.‌ خدا ستار العیوب هست ولی ببین این عیب و بی آبرویی چقدر زیاد بوده که دیگه خدا دستش را رو کرده و دلش به بنده مظلومش سوخته. تو را خدا حتما پیگیری کنید بلکه دل پدر داغدیده آرام شود.
  • خیام IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 1
    به نظرم شاید عقیم بودن مهندس سببی بوده و با توجه به شرایط کاری و بعد از بچه دار شدن عقیم شده و دکتر آزمایشگاه نیز چون کامل نتیجه را بررسی نکرده عذاب وجدان داشته و گریه کرده است و فهمیده با دادن این خبر به مهندس باعث سوء برداشت ایشان شده و ایشان بعد از یک آزمایش مجدد به این موضوع پی برده و خود کشی کرده است
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    14 5
    با سلام داستان زرد خوبی نبود 1-مهندس عقیم کی میفهمه عقیمه؟ بعد از سومین بچه؟ 2-کی رای به خودکشی داده؟ اگر خودکشی ثابت شده وکیل بابت چه چیزی استخدام شده؟ اگر نشده و بحث قتل مطرح هست چرا پرونده با رای خودکشی بسته شده 3-چرا برای پرونده بسته شده وکیل استخدام میشود ؟ 4-موضوع وکالت شما چه بوده؟ 5- چرا شما نویسنده روزنامه زرد درجه سوم نمیشوید؟ 6-چرا مردم حکم صادر میکنن؟ 7-گیرم داستان سست شما واقعی باشه چرا باید زندگی سه کودک معصوم که هیچ نقشی در به دنیا امدن نداشتن نابود بشه؟ چرا مردم ما به سادگی قضاوت میکنن و چرا ....
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    7 16
    تو مملکت ما تنها چیزی که وجود داره حقوق برا خانمهاس با هزار دروغ وکلک خودشون رو قالب میکنن همین که اسمشون رفت تو شناسنامه طرف و یه عالم پول وسکه شد مهریه میشن عزرائیل واسه شوهر بیچاره باید توی ایران مهریه برداشته بشه به خانواده دخترها آموزش شوهر داری داده بشه تا این چنین خیانتها جمع بشه خدا رحمت کنه فرهنگ غربی رو ایران شده ستم سرا
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 7
    وکیل ها اشخاص خیلی بدی هستند . برای پول بیشتر یک قاتل را بیگناه و معصوم معرفی میکنند و یک بیگناه را قاتل بالفطره ، و در این مملکت در دادگاه ها با رای قاضی یک بی گناه سرش بالای دار میره و یک گناه کار با دادن رشوه پرونده اش مختومه میشه . پس در باره این داستان نباید نظر داد
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    12 14
    الان نصف اینایی که این مطلبو میخونن طرفدار اعدام این خانومن....در حالیکه اگه مرده اینکارو کرده بود مگه واس کسی مهمم بود؟؟ تهش شکایت هم میکردی میگفت صیغه کردم...قانون ایران رویکرد متحجرانه و ضد زن داره...بعلاوه طلاق راه حل بوده نه خودکشی تا دگرکشی..اون دیگه مشکل خودشه
  • هموطن IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    بچه اخر وسوم بنده هم نامشروع از کار دراومد بعد از طلاق اونو بردم پزشک قانونی وآزمایش ژنتیک دادیم اخر برج دادگاه داریم
  • محمود دهقانی اشگذری IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    18 0
    سلام.کار مهندس در رابطه با خودکشی اصلا درست نبوده و هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.اگر احتمالا ما که نمیدانیم پس زود گناه دیگران را گردن نگیریم اگر این خانم با یکی از اقوام نزدیک مهندس رابطه داشته که تست دی ان ای هم جواب نمیده.پس با مرگ مهندس موضوع را به خدا واگذار کنید و بس.موجبات تهمت و افتراح هم نشویم. مگر خانم مهندس بخواهد حقیقت را بگوید
  • رضامحمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    8 1
    بدون شنیدن حرفهای همسر مهندس نمیتوان قضاوت کرد... شاید حتی با شنیدن حرفهایش هم نتوان..
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 1
    به نظرم این نوشته فقط یک قصه هستش. این همسایه خانم مارپل هم بیشتر حسه قصه بودن میده. یعنی این آقای مهندس هیچ وقت متوجه نشده که بچه هاش هیچ شباهتی بهش ندارند؟؟!!! یا اینکه چه دلیلی داشته بعد از سه تا بچه بره آزامیش بده ببینه عقیم هست یا سالمه؟؟
  • محمود دهقانی اشگذری IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 5
    تهمت زدن راحته.بامرگ مهندس خیلی جوابها زیرخاک دفن شده.یکی این که خود مهندس از کجا میتونه متوجه شده باشه . فقط اینکه کمربند اقای مهندس جای دیگه بازشده باشه و پی به به موضوع نازایی برده باشه و و و و خیلی و های دیگه. پس در اخر اینکه به این زودی نتیجه گرفتن و حکم دادن و قضاوت کردن کار درستی نیست.تهمت هم نزنیم که خودش بزرگترین گناهه
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      4 0
      سخت نیست بفهمی بچه خودته یا نه؟ جواب یه آزمایش خون بچه و یا حتی شباهت ظاهری
  • ابراهیم IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    13 6
    سؤال شما تا حدی اشتباه است ضمن اینکه کار مهندس بیشتر اشتباه بوده و باید با مراجعه به دادگاه صالحه و ثبوت زنای محسنه حکم اعدام زن و رد فرزندان به جای اصلی و اعدام زن زناکار را پیکیری می کرد الان پدر مهندس بعنوان تنها وارث هم باید همین مسیر را طی کند و یچه های حرامزاده و زن فاسد را از زندگیش بیرون کند و دعا کند شاید فرزند ضعیف النفسش بابت قتل خودش مورد بخشش خداوند قرار بگیرد
    • ناشناس IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 0
      منم رابطه زنای همسر سابقم رو از طریق انجام آزمایش دی ان ای ثابت کردم و نتیجه آزمایش زنازاده بودن فرزند اخرم رو که فقط نامش در شناسنامه من است اما نطفه اش از کسی دیگه بسته شده دارن ازاد می‌گردن واسه خودشون پس چرا اعدامشان نمیکنن۰۰۰اعدام پیشکش چرا بهشون حبس نمیدن
    • ایران IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      1 0
      خیلی راحت دیگران رو قضاوت می کنید. خدا نکنه که خدا ما بندگانش رو مثل شما مورد قضاوت قرار بده. از کجا معلوم که این مهندس بعدا عقیم نشده. تازه اگه با آزمایش DNA هم ثابت بشه که زنش، زناکار بوده، این وسط بچه های بیچاره چه گناهی دارند که توی این جامعه انگ نامشروع بودن بهشون بخوره. شاید این آقای مهندس چون نمی خواسته سرنوشت بچه هاش رو به قضاوت افرادی با افکاری شبیه شما گره بزنه، تصمیم گرفته خودش رو حذف کنه تا چیزی علنی نشه و آبروی بچه ها ( و نه همسرش) حفظ بشه. حتی اگه پدر واقعی اونها هم نبوده بالاخره بزرگشون کرده و دوستشون داشته.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 10
    آزمایشگاه اشتباه کرده است . یا رفته کار بدبد کرده عقیم شده. ول کن آقا .یا عقیم بوده نطفه مرد دیگری را برده به اتاق خواب .
  • مهران IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    5 0
    سلام، به نظر من کاری که مهندس کرد احمقانه‌ترین کار ممکن بود، زنی تا این حد خائن بی‌ارزش‌ترین موجود روی زمین است، پس احمقانه است به خاطر چنین موجودی خودت را بکشی، بهترین کار تحویل بچه‌ها به زن و تحویل زن به قانون و شروع زندگی جدید بود.
  • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    به نظرم ربط دادنش به این قاعده تسبیب خیلی زیباست فقط اگه بشه تو دادگاه پیادش کرد و حق رو به حق دار رسوند اگه بشه چه انتقام لذت بخشیست.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    6 0
    اولا وکالت و قضاوت امری احساسی نیست_باانکه وکیل و قاضی هم مثل بقیه ادم ها دارای احساس هستن_لذا وقتی مقدمه ایراد اساسی دارد تالی ها بی فایده هستن و مقدمه اشتباه همان هست که مرد چه زمانی فهمید که باید برود ازمایش بدهد!!! ۲_ با توجه به ابنکه بابت یافتن علت حادثه ،وکیل حق الزحمه و قرارداد دارد باید جوابیه را کامل و دقیق به پدر متوفی بدهد ۳_برای وقوع جرم کیفری انگیزه و نیت یکی از شروط هست و تاداین ثابت نشود مجرمی قابل تعفیب نیست لذا تا انگیزه پیدا نشود نمی توان‌حکمی برای خانم داد ۴_خود وکیل محترم‌ هم‌می داند که قانون های ما چه مدنی و چه کیفری پر از تناقض _اگه نگیم تضاد_ و پر ابهام و چند پهلو و قدیمی و کهنه هستن
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    تیر باران
  • محمود دهقانی اشگذری IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    با توجه به خواندن حدود۴۰ تا از نظرها متوجه شدم که همگی قصاص قبل از جنایت میکنن. با توجه به این احتمال که خود مهندس در جریان بوده و تهدید به افشا و اخاذی شده باشه چی .که با دست زدن به خودکشی بخواد ترس تو دل افشا کننده بندازه و اینجوری بخواد ابروی خودشو بخره.
  • متفاوت IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 0
    سلام.جناب وکیل بنده اگربجای شما بودم سریعا شغلم را تغییرمیدادم چه برسد به اینکه بخواهم به جای شما قضاوت بکنم.هزاران دلیل پنهان وپیدا درپشت هر قضیه ای خوابیده است.بد ترین نوع شغل قضاوت است.
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 3
    ازکجا معلوم. که خانم مهندس به شوهرش خیانت کرده؟ شاید مهندس وخانمش بچه ها را بی اینکه به کسب بگویند وخانم تظاهر به حاملگی کرده به سرپرستی گرفتن! امامهندس هم درمان میکردن برای بچه دار شدن برای همین هم آزمایش داده و بعد که دیده درمان فایده ای ندارد دست به خودکشی زده؟ یااینکه همسرش قبلا از دواج کرده و بچه هایش را تک تک پیش خودشان آوردند که کسی نداند خانم فبلا ازدواج کرده؟ ومهندس از اینکه دوست داشته از ازدواجش فرزندی داشته باشد و در نهایت ناامید شده دست به خودکشی زده؟
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 0
    اصغر فرهادي مي تونه به اين سوال جواب بدهه/